Goede morgen mensen,
Via dit berichtje maar eens netjes voorstellen.
Woonachtig in de Haarlemmermeer. 38 jaar oud inmiddels en vader van een zoon van 3,5.
De laatste 5 jaar rijd ik in een Volvo V50 uit 2007, 2.0D. probleemloze auto tot een paar maanden terug, kleine ongemakjes beginnen de kop op te steken. (Startmotor, kruk en nokaspositie sensor, accu stuk), allemaal niet verschrikkelijk, maar met 390.000km op de teller wel iets dat je aan het denken zet. Over 20.000 km is de distributie aan de beurt en voor die tijd wilde ik eigenlijk afscheid nemen. Initieel dachten wij dat dit naar een benzineauto moest worden, een V70 is zelfs even in ons bezit geweest, maar die was echt zo slecht en daar kwamen zoveel skeletten uit de kast dat we die gewoon teruggeven hebben (en de oude vertrouwde V50 weer mee naar huis). Waarom nu benzine? -> We rijden (veel) minder km's dus.. Terug naar benzine. Echter, dat viel tegen. Het verbruik en de huidige kosten voor brandstof leiden ertoe dat de diesel met 1000 km per maand gewoon goedkoper is en alleen maar goedkoper wordt als die km's toenemen. Dus, gisteren ei gelegd, we gaan zoeken naar een nieuwe diesel. Maar welke. Nou, een Octavia van 2012 (hier stond eerst 2011, maar 2012 is het jaar van de update volgens mij) of nieuwe, liefst een 2.0 TDI, eventueel de RS. De 1.6 wil ik wel een keertje proberen, maar mijn gevoel zegt dat de stap van de Volvo (1400 kg, 170 PK en 300+ nm koppel) te groot is.
De keuze voor de Octavia is meervoudig uit te leggen: De Superb is te zwaar, de Fabia te klein, andere merken hebben geen fatsoenlijk grote auto’s passende in het 366 euro per kwartaal motorrijtuigen belastingslot. TDI lijkt me een redelijk probleemloze techniek, om dat verder te onderzoeken zit ik op dit forum (oa.)
Verder is dit ook een schaamteloze uitnodiging om mij Octavia’s toe te werpen die aan mijn eisen zouden kunnen voldoen
Via dit berichtje maar eens netjes voorstellen.
Woonachtig in de Haarlemmermeer. 38 jaar oud inmiddels en vader van een zoon van 3,5.
De laatste 5 jaar rijd ik in een Volvo V50 uit 2007, 2.0D. probleemloze auto tot een paar maanden terug, kleine ongemakjes beginnen de kop op te steken. (Startmotor, kruk en nokaspositie sensor, accu stuk), allemaal niet verschrikkelijk, maar met 390.000km op de teller wel iets dat je aan het denken zet. Over 20.000 km is de distributie aan de beurt en voor die tijd wilde ik eigenlijk afscheid nemen. Initieel dachten wij dat dit naar een benzineauto moest worden, een V70 is zelfs even in ons bezit geweest, maar die was echt zo slecht en daar kwamen zoveel skeletten uit de kast dat we die gewoon teruggeven hebben (en de oude vertrouwde V50 weer mee naar huis). Waarom nu benzine? -> We rijden (veel) minder km's dus.. Terug naar benzine. Echter, dat viel tegen. Het verbruik en de huidige kosten voor brandstof leiden ertoe dat de diesel met 1000 km per maand gewoon goedkoper is en alleen maar goedkoper wordt als die km's toenemen. Dus, gisteren ei gelegd, we gaan zoeken naar een nieuwe diesel. Maar welke. Nou, een Octavia van 2012 (hier stond eerst 2011, maar 2012 is het jaar van de update volgens mij) of nieuwe, liefst een 2.0 TDI, eventueel de RS. De 1.6 wil ik wel een keertje proberen, maar mijn gevoel zegt dat de stap van de Volvo (1400 kg, 170 PK en 300+ nm koppel) te groot is.
De keuze voor de Octavia is meervoudig uit te leggen: De Superb is te zwaar, de Fabia te klein, andere merken hebben geen fatsoenlijk grote auto’s passende in het 366 euro per kwartaal motorrijtuigen belastingslot. TDI lijkt me een redelijk probleemloze techniek, om dat verder te onderzoeken zit ik op dit forum (oa.)
Verder is dit ook een schaamteloze uitnodiging om mij Octavia’s toe te werpen die aan mijn eisen zouden kunnen voldoen
Laatst bewerkt: