Nieuw op het forum, nieuw bij Skoda

leonvw

Lid
Hallo allemaal, vandaag hebben we onze nieuwe Skoda Fabia mogen ophalen bij Rijnwoud in Rotterdam:

full.jpg

Het is een Fabia Joy in Denim Blue met 17" Clubbers velgen en de Amundsen navigatie erin. Verder stonden we er aardig van te kijken hoe compleet de Skoda's in basis al zijn :)

Twee weken geleden is onze vorige auto (Seat Ibiza Cupra 20VT) helaas TL gereden en aangezien geen auto hebben geen optie is gingen we opzoek naar een voorraad modelletje die snel geleverd zou kunnen worden. Mijn wens was de rode Monte Carlo maar dat was helaas niet de wens van mijn vrouw dus het werd een "normale" Fabia :deuk:

Toen we deze zagen staan waren we er eigenlijk snel over uit. Een leuk, vlot kleurtje met leuke opties en zoals hij in de showroom stond op de 17" Clubbers was het snel bekeken.
De enige strijd die er was, was dat mijn vrouw die 17" velgen overbodig vond... "Die standaard velgen zijn toch goed zat":maakmegek:

We hebben weinig tot geen ervaring met autodealers, maar we zijn erg te spreken over de servive bij Rijnwoud. In een kort gesprek met een "andere" verkoper liet ik merken dat ik de achterklep wilde ontdoen van de typeaanduiding en wat ontbrak er vanmorgen op de achterklep?? :)

Ik zal in het algemeen vaker meekijken dan posten, als ik al iets post zijn het meestal foto's :cheer:

full.jpg

full.jpg

full.jpg

Cordoba

Forumguru
Join the club van ex-Seat-rijders (hoewel er ook mensen precies de andere kant op gaan). De juiste 'kietel'-adressen voor de Faab zijn dezelfde als voor de Ibiza, dus die zul je wel kennen. Behalve het vermogen, zul je waarschijnlijk ook verschil bemerken in de stoelen en geluidsdemping en in het voordeel van de Skoda: de ruimte.

leonvw

Lid
Join the club van ex-Seat-rijders (hoewel er ook mensen precies de andere kant op gaan). De juiste 'kietel'-adressen voor de Faab zijn dezelfde als voor de Ibiza, dus die zul je wel kennen. Behalve het vermogen, zul je waarschijnlijk ook verschil bemerken in de stoelen en geluidsdemping en in het voordeel van de Skoda: de ruimte.

De Fabia is, op het vermogen na, eigenlijk in elk opzicht wel een verbetering. Ik had een Ibiza 6K2 en volgens mij waren ze bij dat model de geluidsdemping vergeten :D
De vollederen stoelen in dat ding waren wel geweldig!

Welkom! Zal toch wel even wennen zijn qua vermogen, lijkt me

Zeker! Ik ben gewend om in de stoel gedrukt te worden bij het invoegen op de snelweg, van iets meer dan 200pk naar 90... Gelukkig rij ik van mijn werk in een Polo uit 2015 met hetzelfde blok dus wist wat me te wachten stond :pardon:

Hetzer

Forumguru
Welkom hier op het forum !
Veel plezier met je Faab

Moet ook zeggen, na eerdere Fabia 1 en 2 , Citigo''s en een Roomster, ik wel kan concluderen ( en dat na 1 1/2 week :-) ) dat de Fabia-3 echt de betere is qua auto, echt een verbetering :jaja:

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@leonvw Opvallend, mijn laatste Seat was een 6K1 Cordoba SX en die was eigenlijk enorm stil. Ooit van een passagier de vraag gekregen of ik niet boven de toegestane snelheid reed. Mijn vraag: hoe hard denk je dan dat ik rij? Antwoord: 140-150 km/u. De snelheidsmeter stond op dat moment toch al een poosje rond de 190 km/u aan te wijzen.:D Nu was de Cordoba ook wel stiller dan de Ibiza door de afgesloten kofferbak t.o.v. de Ibiza.

Last resort

Forumguru
Welkom op het forum en blijf ervan genieten:jaja:
En ik kan je zeggen dat Rijnwoud een fijne dealer is.
De eerste Skoda ook bij hun gekocht en daar zeer tevreden over.

B.Stuurder

Forumguru
Welkom op het forum, mooie velgen! :jaja:
Waarom luistert iedereen hier toch zo naar zijn vrouw op het gebied van auto's? Als ik naar mijn vrouw zou luisteren, reden we in een Range Rover, dat wordt me toch echt te gek! :maakmegek:
Nee hoor, ik ben ook gezwicht voor de druk, ik heb een elektrische achterklep op de O3 besteld op verzoek van mijn vrouw, zodat ze geen vieze handen meer heeft bij het openen en sluiten van de klep, omdat mijn auto er vaak uitziet als een beest. :D

Bovenaan Onderaan