Nieuw op het forum

Chris

Lid
Beste Allemaal,


Graag wil ik me even voorstellen, ik ben Chris uit Zeeland.
Mijn derde skoda is net in bestelling gegaan, ik rijd sinds 2003 tot zeer grote tevredenheid skoda. Mijn eerste Skoda was een Octavia Combi TDI 90 Kompass, welke ik helaas na een ongeluk heb verloren. Ik kan uit ervaring navertellen dat een Octavia zich kranig houdt bij een zware crash! Dit was mijn beste auto tot nu toe. Wegens onze onmisbaarheid van een auto en het vertrouwen in skoda toen een demo Octavia Combi 1.6<font color="red">I</font> Comfort gekocht. Wegens mijn vele km heb ik deze nu weer ingeruild op een nieuwe Demarrage TDI 90. Helaas moet ik door omstandigheden nog tot Januari wachten op deze auto. Ik had liever nu eens de 110pk TDI versie besteld, deze was helaas niet meer op voorraad, mijn 90pk zou ongeveer wel eens de allerlaatste kunnen zijn die ze hebben in Nederland. Heeft iemand hier meer zicht op dan ik? Hoeveel mensen op het forum bezitten er verder nog een demarrage? Ben wel benieuwd hoe de allerlaatste octavia 1 voor Nederland bevalt, zeker nu de O2 al een tijdje uit is. Helaas was dat voor mij op dit moment geen optie wegens andere verplichtingen. Heb wel een testrit mogen maken in een 105pk TDI, en dit was zeker de moeite waard!

Met vriendelijke groeten,

Chris
 
Hoi Chris,

De 90pk TDI is een fijne en goed rijdende motor. Ik had hem in mijn vorige Octavia Combi ook en heb er met veel plezier mee gereden. Navraag bij dealer gedaan over 110pk tdi Demarrage. Die heeft in het landelijke systeem gekeken en er staat een 110pk in graphit grey bij de importeur met de vermelding 'voorraad beperkt'.
 
Welkom Chris!

Ik rij ook een Demarrage TDI, dit nu drie maanden, al ruim 8000 km naar volle tevredenheid! En het verschil tussen 90 en 110pk is echt niet schokkend. Op papier lijkt het wel wat maar in de praktijk merk je er eigenlijk geen -- van! In welke kleur heb je besteld?

Ik weet zeker dat je van o.a. de extra opties t.o.v. de comfort gaat genieten!!
 

john

Lid
hoi
ik rij nu 2 jaar in enn fabia combi flash
deze heb ik destijds nieuw gekocht , ben me nu aan het orienteren voor een nieuwe fabia combi en dan de equipe + uitvoering
mijn dealer krijgt een dezer dagen een fabia binnen met de nieuwe kleur storm blue, dit moet volgens hem een mooie kleur zijn dus ik wacht ff af
ik moet zeggen dat mijn fabia heerlijk rijdt alleen vind ik de vering wel stug , vooral met het nemen van een bocht en dan gelijk een drempel over , je schudt alle kanten op
tevens wil ik in de nieuwe fabia gas g 3 laten inbouwen , heeft iemand hier ervaring mee + en -
m.v.g john
 

Chris

Lid
Beste magyarskoda,

Er staat inderdaad volgens het systeem een 110pk bij pon, helaas is deze niet meer aanwezig...... had met andere woorden deze al gekocht, bleek ie al weg te zijn toen mijn dealer belde, dDat was wel even balen. De 110 is niet meer te bestellen, komt ie nog wel beschikbaar dan werd ie veel duurder ivm nieuwe milleunormen. In ieder geval wacht ik met smart op mijn 90pk, want elke dag vliegen de km's erbij!

Mvg Chris
 

Chris

Lid
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie toffe reacties! Nog een vraagje aan combidemarrage, zit er inderdaad een klapsleutel bij de demarrage? Ik had geen keus meer dus heb ik een zilveren besteld, dat was de enige Demarrage TDI die nog in Nederland is op dit moment...........
Mijn foto is van mijn eerste helaas gecrashte TDI Kompass kleur Stone Grey, welke trouwens denk ik bijna vergelijkbaar is met de Demarrage. (tsja, idd comfort is zeker met de gewone ac stuk minder als je climatronic gewend was!) Mijn huidige 1.6 is Graphite grey.

Ik zie er naar uit om actief aan het forum deel te nemen!

Chris
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie toffe reacties! Nog een vraagje aan combidemarrage, zit er inderdaad een klapsleutel bij de demarrage? Ik had geen keus meer dus heb ik een zilveren besteld, dat was de enige Demarrage TDI die nog in Nederland is op dit moment...........
Mijn foto is van mijn eerste helaas gecrashte TDI Kompass kleur Stone Grey, welke trouwens denk ik bijna vergelijkbaar is met de Demarrage. (tsja, idd comfort is zeker met de gewone ac stuk minder als je climatronic gewend was!) Mijn huidige 1.6 is Graphite grey.

Ik zie er naar uit om actief aan het forum deel te nemen!

Chris

[/ QUOTE ]

Hoi Chris,

Bij de Demarrage zit idd een klapsleutel. Mijn combi is Graphite Grey maar Zilver is ook erg mooi!

Succes ermee!
 
Bovenaan Onderaan