Nieuw op Skodaforum

Welkom!

Ik ben wel benieuwd naar uitvoering, kleur, opties en dergelijke...

Ben ik zelf ook eigenlijk... heb de wagen nog niet gezien. Betreft de aankoop van een stockwagen, bijna alles online verlopen. Heb 3 jaar geleden de wagen wel test gereden, maar de wachttijden waren toen vééééél te lang.

Wat we gekocht hebben:

Skoda Kodiaq 1.5 TSI DGS - Clever +
Black Magic
18” Trinity Anthraciet velgen

Inklapbare trekhaak
Zonneklep met make-upspiegel LED-verlichting
Virtual Cockpit
Panoramisch open dak
Pack LED Plus
Lane Assist, Side Assist en Emergency Assist
Pack Style Premium
  • Zetel bekleding - suedia/leder
  • Elektrisch verstelbare lende steun zetels vooraan
  • Elektrisch verstelbare zetels vooraan met geheugenfunctie
  • AREA view camera
  • Elektrische opening en sluiting van kofferdeksel
Pack Style GPS
  • Columbus navigatiesysteem
  • Spraak bediening
  • 230V stopcontact achteraan
  • Comforttelefonie met Phonebox en Wireless charging
  • Centrale arm steun vooraan Jumbo Box met 1 usb aansluiting
  • USB C aansluiting: 2 x vooraan, 1 x achteraan
  • Infotainment systeem MIB3
  • SMARTLINK wireless
Pack Style Comfort
  • Verwarmde zetels voor- en achteraan
  • Verwarmde voorruit
  • Verwarmde ruitensproeiers vooraan
  • Verwarmde stuurwiel
  • Rolgordijnen voor de zijruiten achteraan
  • ACC met follow to stop
  • Park Assist
  • Light Assist
  • Front Assist met City ANB
Daarnaast heb ik nieuwe winterbanden om te plaatsen op de 18” Trinity velgen en heb ik 20” Vega zomerbanden klaar liggen.
De dealer wilde me dit niet bij verkopen/ huidige rubbers overnemen. Teveel werk of zo... Net zoals ze me ook niet konden vertellen of het mogelijk is de sleep pack na te leveren. (wat dus mogelijk is - voor ik ze online bestel wil ik zeker zijn van de kleur. Twijfel of het gewoon zwart of onyx/grey is. Volgens mij is dit het laatste wat betreft zwart suedia/leder.)
Daarnaast hadden ze de uitlevering voorzien eind februari... en wordt uiteindelijk 16 maart.
Alvast een valse start met de dealer.
Ook nog bestelt via de Skoda shop: 2 tablet houders en het vuilbakje. En via Aliexpress een rubbertje voor rond de sleutel en ventieldopjes.

Gezien dit mijn vijfde wagen is op 10 jaar tijd (Renault Grand Scenic Dynamique, VW Golf VI 2.0TDI Highline, Volvo XC60 R-Design D4, Volvo XC90 R-Design D4 - alle wagens zo goed als full option uitgerust), verzekert de dealer zich er alvast van dat het heel onwaarschijnlijk gaat zijn dat de zesde wagen bij hen gekocht gaat worden...

Bovenaan Onderaan