Nieuw/oud project

Spierings

Forumguru
Gisteren nieuws gehad dat een vriend van mij een mooie/leuke wagen gevonden had welke ik al langere tijd wil... Prijs was goed dus meteen de knoop doorgehakt (ook al komt het nu niet uit)

Het is een opknappertje... Een VW kubel 181..

IMG-20160131-WA0001_zpsktteemj1.jpg

IMG-20160131-WA0002_zpsxmavaalh.jpg

Aangezien dat het nog wel even duurt voordat mijn garage verbouwd/herbouwd is gaat hij eerst de stalling in. Dan kan ik in de tussentijd al wat plaatwerk en onderdelen sprokkelen... Wordt dus een langdurig project.

In tegenstelling tot de meeste welke hem verlagen, wil ik hem graag verhogen....

Beetje deze look...

IMG-20160131-WA0012_zpsxxuezvzz.jpg

IMG-20160131-WA0011_zpszg29y7tb.jpg

turboturbo

Forumguru
Haha ja klopt en toch verbaasd dit mij altijd dat het zo gaat. Maar zal idd wel een kwestie zijn van 'wacht maar tot je zelf zo'n huis hebt...!'

Ik zou de meuk buiten zetten op de straat en de auto binnen :) heb ik nu ook zo geregeld: de fietsen staan binnen maar de dakkoffer staat tegen het hek in de achtertuin :)

Wij hebben hier kleine schuurtjes en sommige mensen hebben hun fietsen er niet in staan omdat het vol staat met meuk, wasmachine of een 2e koelkast, vriezer, tuinmeubelen etc :)

Ik heb er fietsen én meuk in staan :D

Spierings

Forumguru
Bij mij past hij nu ook niet binnen, nu nog maar een garage van 6x3 met plat dat. Staat vol spul incl mijn motor. Vandaar dat er eerst een nieuwe niet komen van 7x4.5 met een puntdak, dubbele carport en nog eens 30m2 overkapping.

Toen ik mijn kever had kon deze net binnen, maar eraan werken was een ramp.

Het ziet er naar uit dat hij eerst naar een vriend gaat zodra dat zijn garage a 115m2 af is.. Dan hebben we alle ruimte....

Spierings

Forumguru
Nee, geen put eronder of brug . komt een zoldertje op zodat ik alle rommel op kan ruimen en die ene keer zet ik hem wel op bokjes... Eerst maar eens voldoende budget om alles naar wens neer te zetten...

Canon-Eye

Forumguru
Ik neem me al ruim 7 jaar voor om de boel zodanig op te ruimen dat de kleinste auto erin zou kunnen, i.p.v. onder te carport te bivakkeren.
Inmiddels hebben we dat anders opgelost: de Twingo is weg en nu staat de Fabia onder de carport (op z'n neusje na dan, want het is ook wel prettig om onder alle omstandigheden droog bij de vuilnisbakken te kunnen komen).
Er is nu wel aardig wat loopruimte in de garage, maar een auto zou daar toch enstig in de weg staan... :pardon:

Spierings

Forumguru
Momenteel zit er geen motor en bak in.
Standaard hoort er meen ik een 1600 in, maar die dingen zijn tegenwoordig ook goud waard wil je een goede hebben...

Maar wil er eigenlijk een moderne motor in hebben zodat ik er onbezorgt veel km mee kan maken en wat meer power heb...
Een 1.2 tsi lijkt me helemaal leuk als je deze voor redelijk geld stand alone kunt krijgen...

family man

Senior Member
@turboturbo, je kan je dakkoffer ook gewoon (omgekeerd) aan het plafond hangen (met dakdragers en al)!
Zo hangt 't bij mij in de garage..en de MG B GT eronder!

@ Spierings, succes met het project! ben benieuwd hoe deze uiteindelijk eruit gaat zien!

Spierings

Forumguru
Eerst kijken voor een bak adapter, voor de wat oudere heb je deze bij http://www.kennedyenginc.com, maar of dit voor deze nieuwere motoren ook passen zou ik uit moeten zoeken..

Lijkt me wel gaaf zo'n moderne vrij lichte motor in een oude lichte auto. Wel even wat werk on de koeling onopvallend weg te werken.. Zo'n nog lichtere 1.0 tsi is misschien nog leuker....

Heb zoizo nog een 1.9 tdi met 120pk liggen..
Maar een benzine is net wat gaver.

Spierings

Forumguru
Dan zal de update niet meer gelden ben ik bang:D

Maar het milieu maakt me niet zoveel uit in die keus voor de motor....

Bovenaan Onderaan