Nieuw Renault Espace...

Level42

Forumguru
Gisteren achterin meegereden in een nieuw Renault Espace. Ziet er allemaal mooi uit hoor van binnen....maar mij een tikje te Frans.

Wegligging en rijcomort vond ik nogal verrassend aan de harde/stevige kant....maar ik weet niet of dat ding een dynamische onderstel instelling heeft (zal wel denk ik, dat ding kostte rond de 55000 euro....).

In ieder geval geen overhellen in de korte bochten wat me vaak irriteert bij hoge auto's. Komt misschien mede door de meesturende achterwielen ?

Maar goed, ik zat achterin. Vergeleken met mijn S3 verbazingwekkend weinig beenruimte en ik zat met mijn hoofd tegen het dak (mede veroorzaakt door het pano-dak denk ik), ik ben toch niet extreem lang met 1,86m. Dus ik had nou niet bepaald een "Espace" gevoel.

Daarnaast vertelde de eigenaar dat hij in 45000 km. al 5 keer terug is geweest voor van alles en nog wat...ik vroeg wat maar er kwam niet veel info uit...hij "wist het allemaal niet meer helemaal, terugroepacties en zo."

Vergeleken daarmee heb ik nu het probleem met de loslatende chromen strips op de S3 waarvoor ook een terugroepactie is en dat is het. Verder 0 problemen. 't Is maar 1 auto natuurlijk maar toch....

tja... niet dat alles bij de Duiters zo goed is maar wat zal ik zeggen éh..?
Ik denk dat die Fransen beter kaas, croissants en wijn kunnen maken en de italianen pasta's, koffie en ijs..

Zoiets?

;)

Level42

Forumguru
Nou...ik heb rondom de millennium wissel met heel veel plezier zo'n 4 jaar in een Megane gereden. En eigenlijk probleemloos....
trekhaak-met-vaste-kogel-renault-megane-station-1999-2003.jpg

leon-cupra

Forumguru
Knappe bak zo'n espace, renault is op dat vlak wel goed bezig. De scenic, de talisman, ... zeer knap design.
Mijn vader had dit weekend een nieuwe scenic mee, had die weekendje gewonnen. Leuke verschijning, reed wel goed maar ook wel hard, ieder putje voelde je wel goed. Vanvoor heerlijk vertoeven, alleen vanachter een ramp voor een volwassene. Puur gemaakt voor kinderen.

s-line

Forumguru
Hey Calimero, kun je ook nog wat anders posten ;)
@Luuk Thijssen
Doe precies het zelfde wat hier ook gebeurd! De ruimte is minder op de achterbank, het dak is te laag, de koffer bak te klein... bla bla bla!
@leon-cupra,waarschijnlijk hebben ze daar juist over nagedacht. Voor lekker vertoeven en achterin zitten denk ik, 90% van de tijd ook altijd kinderen,ten minste als ik op de weg om mij heen kijk wel. Bijna nooit volwassen mensen op de achterbank en al de kinderen een jaar of 15/16 zijn gaan ze toch niet overal mee naar toe, dan gaan ze als het goed is wat meer zelf de wereld ontdekken!:D
:jaja:

Laatst bewerkt:

Laurent

Nieuw lid
Van de nieuwe Espace is het geweten dat deze vanbinnen een pak kleiner is geworden in verhouding tot de vorige modellen. Meer SUV dan MPV

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk dat die Fransen beter kaas, croissants en wijn kunnen maken

Nou...ik heb rondom de millennium wissel met heel veel plezier zo'n 4 jaar in een Megane gereden. En eigenlijk probleemloos....
't Is best lekker om te generaliseren natuurlijk, maar toch...

Over een periode van een dikke 40 jaar hebben wij in totaal 7 tweede auto's van Franse makelij gehad die - mede door de werkzaamheden van mijn vrouw - gemiddeld toch aan een kleine 10k km per jaar kwamen:
> Besteleend AZU
> Besteleend AK
> Renault R4 bestel (omgebouwd/overgekeurd als personenauto)
> Simca 1100 bestel (ook omgebouwd/overgekeurd)
> Citroën Visa 1100 RE (bijna niewe demo)
> 2x Twingo (beide nieuw gekocht en ruim 10 jaar in gebruik geweest)

De laatste Twingo heeft in z'n laatste anderhalf jaar bij ons overigens weinig meer gereden, was meer een standby-auto geworden.
We hebben 'm weggedaan omdat we de ruimte op het erf nodig hadden om de caravan af en toe even bij huis te kunnen zetten.

Al deze auto's van verschillende Franse merken hadden één ding met elkaar gemeen: we hebben er geen problemen van enige betekenis mee gehad.
En dat is onmiskenbaar een betere ervaring (over zo'n 350-400k km in totaal) dan we - o.a. op dit forum - regelmatig lezen over toch nog aardig wat auto's "van Duits-technische origine", om het maar even breder te trekken dan Skoda alleen.

Daarom zie ik niet zo veel nut in dat generaliseren - het levert weinig méér op dan het gelijk van de borreltafel... ;)

sitechris

Donateur
Ik vind dat REnault met de laatste modellen een klein beetje de plank aan het misslaan is qua rijgenot. Zowel de nieuwe Megane als de Talisman vind ik geen bijzondere auto's en de EDC automaat is echt een onding. Ook de Clio IV RS kan niet in de schaduw staan van bijv de Clio III RS. Ik vrees voor de nieuwe Megane RS hetzelfde lot. De vorige Megane RS was echt een episch goede sportauto.

Level42

Forumguru
Mijn broer had een tijd geleden een Laguna met een automaat die spontaan (zonder te ontkoppelen) bij constante senlheid van de ene in de ander versnelling knalde (en dat laatste bedoelde ik letterlijk, je schrok je rot). Verder had de Laguna een niet al te beste betrouwbaarheids reputatie opgebouwd, het is niet voor niets dat Renault de naam overboord heeft gezet. Ik vind de Talisman een mooie auto maar man man man wat heeft de (Nederlandse !) designer goed gekeken naar de Passat !

Ik vind de Megane ook best mooi maar de achterlichten zijn belachelijk groot, te groot.

Over kinderen op de achterbank: dat was juist 1 van de redenen om voor de S3 te gaan en niet voor een O3. Mijn zoon wordt volgende maand 15 jaar en nu al bijna net zo lang als ik (1.86m.) en de groei is er voorlopig nog niet uit..... Voorlopig zal hij ook nog heel vaak meerijden en dan zit hij toch een heel stuk beter in de S3 dan in de O3 (of in wat voor andere auto dan ook.....voor zover ik weet). Daarin herken ik me dus echt niet was @s-line schrijft, niet alle kinderen zijn hetzelfde (qua fysiek, en qua gedrag).

De aller-aller-aller slechtste auto die ik ooit gereden heb was wel een Franse en niet lang geleden....heel even moest ik als voorloper in een Cactus rijden. Een kwelling van ongekende proporties. Op allerlei gebied....wat een JUNK auto is dat.
En terwijl de C3 van mijn schoonzus eigenlijk een prima rijdende auto is....maar goed....

Niels83

Forumguru
De beenruimte is natuurlijk relatief. Mensen met een superb zullen bij weinig auto's lekker veel been ruimte vinden.

Ik pas echter prima achterin mijn eigen faab. (Na opruimen dan). Ik kan mij niet voorstellen dat de espace minder ruimte heeft.

s-line

Forumguru
Ja,@Level42 ik heb ook 3jaar Superb gereden en mijn oudste zoon is 16 en 1.86 en hoor ik niet klagen(nu is hij überhaupt geen klager)in mijn vorige en huidige auto niet.
Maar hij rijd ook eigenlijk ook alleen nog maar mee als we op vakantie gaan (voor de rest zit hij in de sportschool) en dan zal hij wel denken... het moet maar ff zo "krap" zitten. Die 2x per jaar zet hij zich maar ff overheen!:jaja::D

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Superb is niet alleen handig vanchter, maar vanvoor is er ook meer ruimte voor de passagier. Toen we overschakelde van de S2 naar O2 was dit ook de eerste opmerking van mijn madam. Ze had een stuk minder plaats om haar voeten te plaatsen (naast die immens grote handtas en de zak met dvds voor de kids).

Superb was ook enorm handig voor op reis. Achter de voorstoelen konden we de helft van onze bagage kwijt :D
(Kids zitten nogin stoeltje en beentjes slingeren nog in het rond)

Bovenaan Onderaan