Nieuw Seat logo ??!!

Hetzer

Forumguru
Het was mij niet opgevallen, maar ook het seat logo is veranderd

mt565y.png




Recent gaf SEAT de allereerste foto’s van de compleet nieuwe SEAT Leon vrij. De Leon, die als vijfdeurs in Europa debuteert, weerspiegelt op alle fronten het allernieuwste dat SEAT te bieden heeft: op het gebied van styling, technologie, motoren én… corporate identity. Op het front van de nieuwe Leon prijkt namelijk het compleet nieuwe merkembleem van SEAT dat later dit jaar, vanaf de Autosalon van Parijs, SEAT-breed wordt geïmplementeerd.


Het nieuwe SEAT-logo is bij de derde generatie Leon terug te vinden op de grille, de achterklep en op het stuurwiel. Daarmee is de nieuwe Leon het allereerste model van de Spaanse autofabrikant dat van het nieuwe beeldmerk wordt voorzien.

Het nieuwe logo is strak en stijlvol en verwoordt de precisie en elegantie van de nieuwe designtaal van SEAT. Tegelijkertijd weerspiegelt het beeldmerk de capaciteiten van SEAT op het gebied van engineering en kwaliteit.

De introductie van het nieuwe SEAT-embleem op alle visuele materialen en locaties waar het merk actief is, vindt in september plaats op de Autosalon van Parijs.
 

djmshell

Senior Member
Het verschil 1 steepje minder :)

Moest wel ff kijken voor ik het doorhad.

Maar wel een herkenbaar seat logo.
 

Fabia

† In Memoriam
Seat heeft een nieuw logo

Logo's
Seat heeft een nieuw logo. Vandaag is het op de Parijse autosalon gepresenteerd. Ik zie geen dramatische verschillen tussen de oude en de nieuwe S. Zal wel aan mij liggen; zelf zijn ze in Spanje helemaal beduusd van hun quantum leap. “De presentatie van ons nieuwe merklogo vormt de volgende stap in de evolutie van SEAT. Het beeldmerk weerspiegelt de merkwaarden van SEAT: ‘clean, pure design & precise quality engineering’, zegt de hoogste baas.
Iedereen weet dat hij als CEO van elk ander merk bij dezelfde gelegenheid exact hetzelfde had gezegd. Er zijn in Spanje, zoals overal ter wereld, kantoortuinen vol marketeers die hem de woorden in de mond brainstormen, aardige jongens en meiden die van 9 tot 5 de gruwelijkste clichés herkauwen in de vergeefse hoop dat ze nog iets willen betekenen. Merkwaarden, emotie, kwaliteit, duurzaamheid, efficiency – woorden en nog eens woorden. Omdat het er nooit genoeg schijnen te zijn, gooit het persbericht nog maar wat olie op het vuur. “Tegelijkertijd symboliseert het beeldmerk de zes waarden die synoniem aan SEAT staan: design, dynamiek, een jonge geest, efficiency, betrouwbaarheid en toegankelijkheid”.
Zie, daar gaat weer een pr-campagne het ene oor in, het andere uit. Lees de zin nog eens. ‘Betrouwbaarheid’. Is jullie geraden ook, Spaanse vrienden. Maar betrouwbaar is de auto, niet het logo. Wat bedoelen jullie met toegankelijkheid? Dat je makkelijk instapt? Dat een Seat betaalbaar is? Wisten we toch? Nog wat: ik lees de merkwaarden niet van het logo af. Ik zie gewoon een dikke S die als twee druppels water op de oude lijkt.
Dit is de gesel van de marketing: de buitenkant opblazen, en niet zien dat het zinloos is. Wil je merkwaarden uitdragen, dan zou je het qua beeldmerk juist bij het oude moeten laten, dacht ik zo. Dan kweek je traditie. En dan nog: uiteindelijk is het enige echte visitekaartje het product. Kan mij die S schelen, maak gewoon goeie auto’s. Dat kunnen ze bij Seat prima, heb ik bij herhaling ondervonden. Nou dan.

Bron: Autoweek.
 

Rallye

Forumguru
Zo kan Seat zich weer onderscheiden van de merken zonder helder, puur design, die zich bezighouden met niet-precieze engineering. Ik zou de rekening van het ontwerpbureau wel eens willen zien. Zo, een S met een paar streepjes erin. Zullen we er een paar uithalen? Eén of twee miljoen per streepje?

Oftewel: Mundus vult decipi, ergo decipiatur.
 

Cordoba

Forumguru
Dat is dus inderdaad wat er is gebeurd, er zijn 1 of 2 streepjes in de 'S' verdwenen, ik had het een aantal maanden terug al gelezen/gezien, waar vind het eerlijk gezegd niet de moeite waard. De verandering van het Skoda-logo naar het huidige Citigo model, maakt wel echt een verschil.
 

Rallye

Forumguru
Dankzij dit soort taal gelooft men dus helemaal niemand meer. Zo is elke bezuiniging eigenlijk een verbetering (zie de zorg) etc. Bon-communicatie...
 

AGTon

Forumguru
Nu kan het aan mij liggen, maar ik vind verandering van logo meestal geen vooruitgang. Het nieuwe Skoda logo kan mij ook niet raken. Er zit geen kleur in en komt zo kil en goedkoop over.

Ben meer voor de evolutie dan revolutie mbt logo's

en het seat logo kon mij al helemaal niet bekoren.

Zou ferrari, porsche etc ook hun logo verandere met enige regelmaat?
 

hemi24

Forumguru
Dat is dus inderdaad wat er is gebeurd, er zijn 1 of 2 streepjes in de 'S' verdwenen, ...

En dat is niet voor de eerste keer:

seat-logo-historie.jpg



De streepjes zijn in het verleden, afkomstig van Fiat, die ooit eens wat licenties gaf aan Seat (127, Panda, etc...)
 

Sparkie

Forumguru
Wat Seat betreft gaat het over alle logo's. Het 'oude' Skodalogo doet me ook weinig en ik kan niet wachten totdat ik deze kan vervangen door het nieuwe.

Logo's kunnen een hoop doen voor een merk en je kan snel zien of er aandacht aan besteed is. Voor de rest kan ik me heel goed aansluiten bij post #3 van Fabia.
 
Bovenaan Onderaan