Nieuw toerentellerhuis-ding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb onlangs (ongeveer 2 maanden geleden) mijn complete toerenteller met alles erop en eraan laten vervangen door de garage omdat het licht het niet meer deed (gelukkig garantie). Nu kom ik erachter dat het klokje er niet meer op zit. Alle andere dingen wel, verbruik enzo, maar de tijd niet. Is dit normaal of hebben ze er een goedkopere replica ingezet? Kan ik hier nog iets aan doen, vind het toch wel handig dat klokje...

Tallguy

Forumguru
vraag de dealer het eens :smiley29:

Zij hebben 'm vervangen...dan zou ik het ook bij hun neerleggen. Als je oorspronkelijk een klokje had zou ik erop staan dat je die nu ook behoort te hebben.

cvegreen

Forumguru
Ik zou ook navragen waar ze het gemonteerd hebben. Die mensen zullen je ongetwijfeld kunnen helpen met een passend antwoord.

Ik heb hem gewoon van mijn dealer gekregen en deze hebben hem ook ingebouwd. Hun antwoordt was...Oh, ehhh. Dat moeten we even nakijken en vervolgens niets meer gehoord... Ik moet er binnenkort toch nog eens heen dan zal ik ze een het figuurlijke mes op de keel zetten.

Nou het officiele antwoord van hun is toch: "Tja het kan gebeuren dat bij een update van het toerentellerhuis deze functie is komen te vervallen..."

wat moet ik daar nu mee...

AGTon

Forumguru
plakkertje + klokje + dashboard = opgelost :)

Toch wel vreemd. Dan zou dus bij ieder model waar hetzelfde huis in zit ergens anders een klokje moeten zitten. Kijk eens of je zo een modelletje kan vinden...

het is toch wel origineel skoda spul wat er gebruikt is toch?/

gr

Normaal zat hij bij dat menu met verbruik enzo (die je met de rechterhendel indrukken kan wisselen). En volgens de dealer was het inderdaad origineel Skoda (al begin ik eraan te twijfelen)

Wils sport

Nieuw lid
Ik heb er nog nooit een gezien zonder klokje.
Heb je verder nog wel de boordcomputerfuncties?
En heb je nog wel twee terugstelknopjes?

Wils sport

Nieuw lid
Ik heb er nog nooit een gezien zonder klokje.
Heb je verder nog wel de boordcomputerfuncties?
En heb je nog wel twee terugstelknopjes?

Je instrumentenpaneel is verkeerd gecodeerd, het eerste cijfer in de
codering geeft aan of de klokfunctie wel of niet aangestuurd wordt.
Dus even terug naar je dealer, en opnieuw coderen.

Super!! Bedankt voor de oplossing, ik ga 4 november naar de dealer om cc in te laten bouwen, kan hij dat meteen doen!

cvegreen

Forumguru
Wat codering allemaal kan doen . Wist niet dat daar ook codering voor was . Dacht dat dit zo wat plug and play achtig was .

Wils sport

Nieuw lid
Nee hoor, je moet alles erin coderen, wat voor motor, wel of geen klokje, de kilometerstand, enz.'
Ook de startblokkering zit in het instrumentenpaneel, dus je moet hem ook
aanpassen aan het motorregelapparaat.

Eigenlijk is het zo dat alle regelapparaten gecodeerd moeten worden.
Van bijv. de airco, airbag, comfortmodule, portieren, enz.

cvegreen

Forumguru
Nee hoor, je moet alles erin coderen, wat voor motor, wel of geen klokje, de kilometerstand, enz.'
Ook de startblokkering zit in het instrumentenpaneel, dus je moet hem ook
aanpassen aan het motorregelapparaat.

Eigenlijk is het zo dat alle regelapparaten gecodeerd moeten worden.
Van bijv. de airco, airbag, comfortmodule, portieren, enz.

Amai , wist dat niet . Zo weer wat bijgeleerd.

Na het inbouwen van de Cruise-Control (Hij werkt Joepie!) hebben ze ook de klok weer terug gezet. Was inderdaad iets met de codering, daarnaast hebben ze (misschien per ongeluk) aangezet dat mijn richtingaanwijzer drie keer knippert als je hem aanraakt. Vind ik zelf wel handig.

Maar elk voordeel heb zijn nadeel....Ze zijn vergeten om mijn achterklep mee te programmeren. Deze moet ik nu elke keer met de hendel van binnenuit openen. Reactie: oh, ehh...er stond op papier dat u een afstandsbediening heeft met kofferbakfunctie (op mijn eenvoudige, minst luxe uitgave van de Fabia zeker...tjonge jonge. nadenken kunnen ze ook niet meer). Volgende maand met de beurt en winterbanden erom leggen zullen ze het fixen... Er rest me maar 1 opmerking....

PRUTSERS.

zo dat moest er even uit!

pfff, niet echt. Snap er niets van. Mijn ouders hebben allebei al jaren hun Skoda's bij deze garage gehaald omdat er nooit iets fout gaat. Ik ga drie keer en drie keer doen ze iets fout. Ik word er gek van. Verder is de service wel goed, maar toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan