Nieuw Vag Budget Combi

Hetzer

Forumguru
Voor iedereen wie de nieuwe Fabia-2 niet zo mooi vind en bang is dat de Combi uitvoering het zelfde gaat worden komt er misschien een leuk alternatief van Volkswagen zelf, de Combi versie van de Fox, de SpaceFox of Suran (???) genaamt, volgens o.a berichten in der Spiegel moet deze in 2008 op de markt gaan komen!
Met deze auto moet VW de strijd aangaan met o.a de Logan MCV
Vind hem zelf wel geslaagd en ik vind hem behoorlijk op de Fabia-1 Combi lijken..

onderdeel zelf maar

.

,

Bijlagen

• 50935-102134.jpg
    50935-102134.jpg
    12 KB · Weergaven: 81
  • 50936-spacefox.jpg
    50936-spacefox.jpg
    26,8 KB · Weergaven: 53
  • 50937-suran.jpg
    50937-suran.jpg
    43,4 KB · Weergaven: 54
  • 50939-spacefox2.jpg
    50939-spacefox2.jpg
    36,3 KB · Weergaven: 47

Hetzer

Forumguru
stel dat deze Combi Fox 1000 of 2000 euro duurder gaat kosten dan de normale Fox , dan kan het wel eens een verkooptopper gaan worden!

Bijlagen

• 50940-sywhmq.jpg
    50940-sywhmq.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 44

ad5000

Actief lid
Zo had de achterkant van de golf variant eruit moeten zien (de achterlichten dan).

Dit zal t.z.t. best gaan verkopen, maar de heren en dames marketing zullen wel naar de concurenten kijken die auto's in dit segment rond de 15k laten kosten, dus houdt daar maar rekening mee. Alles wat hij minder gaat kosten is een meevaller.

LenK

Forumguru
Vormgeving is niet verkeerd. Veel beter dan de Golf combi. Degene die de Golf combi heeft ontworpen had inderdaad een badhairday.

Vorgeving OK, maar dit autootje is wel veel te klein als combi. Je hebt dan wel hoogte maar de diepte van de bak kan nooit veel zijn.
Model als geheel wordt te tuttig door het formaat.
Combi's moeten minstens de lengte van de O2 klasse hebben om een mooi silhouet te krijgen.

Gaan we nog een keer de Smart combi krijgen?

Jpoers

Lid
Deze stond als ik me niet vergis ook op de rai?
of ben ik nu mis met dat nutteloze sportmodel?
Nog steeds niet echt een mooie auto die fox, Fabia ziet er stukken beter uit!

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

Deze stond als ik me niet vergis ook op de rai?
of ben ik nu mis met dat nutteloze sportmodel?
Nog steeds niet echt een mooie auto die fox, Fabia ziet er stukken beter uit!

[/ QUOTE ]

nee ik denk niet dat deze op de Rai stond, de Suran is nu net uit in Zuid-Amerika, daar waar ook eerst de Fox op de markt kwam

hier nog een foto van de bagage ruimte..

Bijlagen

• 50954-003.jpg
    50954-003.jpg
    28 KB · Weergaven: 36

Dutch4x4

Senior Member
Afgelopen maandag een Fox als vervangende auto meegekregen.

En ik moet zeggen: niet verkeerd. Ook al zaten er EcoContacts onder, de bochtsnelheden waaronder het karretje zich goedhield, waren opmerkelijk hoog! Zo zie je maar wat een laag gewicht kan betekenen...

Verder zat alles goed in elkaar geschroefd, alles strak, geen rammels. En met een 1.4-torretje in zo'n licht bakkie* helemaal niet traag.

Enige dat me enorm stoorde, was de absurd hoge tildrempel. Ik ging boodschappen doen met het ding en de boodschappenkrat verdween volledig onder de drempel. En toen ik 'm eruit wilde tillen, moest ik 'm tussen de hoedenplank en de drempel vandaan trekken. Echt een héél dom ontwerp voor een boodschappenautootje.

* 'Licht' is natuurlijk een relatief begrip. Fox weegt net onder de 1000 kg, terwijl het vorige model Micraatje dat mevrouw Dutch tot vorig jaar had, maar 840 kg woog. Maar dat was dan ook een kampioen lichtvoetigheid! Was de perfecte basis voor een hothatch geweest, maar ja...

Dutch4x4

Senior Member
Overigens kun je op die laatste foto van Hetzer goed zien hoe hoog die tildrempel is, dus ook bij deze Combi. Je ziet maar de helft van die koffers.

Echt onbegrijpelijk, vooral voor een combi.

Fabia

† In Memoriam
Ziet er niet verkeerd uit, de achterkant vind ik erg mooi. Ben beneiuwd of íe er ooit daadwerkelijk gaat komen en wat dan de prijs zal zijn.

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

Ziet er niet verkeerd uit, de achterkant vind ik erg mooi. Ben beneiuwd of íe er ooit daadwerkelijk gaat komen en wat dan de prijs zal zijn.

[/ QUOTE ]

Hij is er dus al in Zuid-Amerika, Volkswagen denkt er alleen aan hem ook op de West-Europese markt uit te brengen.

Dutch4x4 ik heb ook de vw fox meegekregen als vervangwagen ben daar blij mee dat ik er vanaf ben in de fox had ik veel last van dode hoeken aan de vooruit en onwenige rijhouding onleesbaar dashboard vooral in het donker veel te kleine koffer integensteling de fabia Hatchback 1+punt het is geen leelijke stadswagen.

Tijg

Actief lid
Ook gezien in Mexico. Hij heet daar Sportvan meen ik.
Met zijn1600 motor met 100 pk wil dat denk ik best wel vooruit.
Je kan hem idd niet vergelijken met de Golf Variant, maar wel met de Fiat Palio Weekend van vroeger. Ik neem aan dat hij de VW Paratí vervangt, die in Brazilië op basis van de Gol gebouwd werd/wordt.

Gieliovd

Forumguru
Ik heb zelf een jaartje terug een uurtje een Fox meegehad om wat dingen op te halen. Vond het van buiten allemaal wel leuk eruit zien, op dat moment reed ik zelf een Micra uit 1997.

Zelf ben ik 1.87 meter, en kon in de auto echt weinig beginnen. Stoel naar achteren, naar beneden...

Ik moest naar een nieuw stadion, moest ff kijken waar de oprit was, het was namelijk nog niet open.

Dat hele stadion verdween in de ENORME achteruitkijk spiegel en ben zo de afrit voorbij gereden, de volgende keer mogelijkheid was een heel eind verder. Dus ook de snelweg nog ff op gereden.

Zo slecht zicht had ik in die wagen, dode hoek, kleine spiegels, grote achteruitkijkspiegel....

Ik voelde me er niet prettig in.

Gieliovd

Forumguru
Maar ja, zou die willen hebben dan? Geef mij toch maar een Fabia.
Neuh niet direct, maar wel zijn verbruik!

Na 3 jaar Ford Fiesta en Nissan Micra toch wel toe aan een écht auto.

Voilá!

Dan maar een respectabele 1:13 op de koop toe. Zal trouwens nu wel richting de 1:11 à 12 zitten met de huidige rijstijl.

Moeilijk peilen deze tank, want ik heb ook 350 km op benzine gereden met injector reinier. Volgende keer beter!

Morgen de lange termijn geheugen verbruiksmeter ff uitlezen!

Fabia

† In Memoriam
Het liefste had ik diesel gereden, rijdt toch het lekkerste. Veel koppel. Maar ja de overheid he? Rij nu gemiddel zo'n 15 tot 20 duizend per jaar en dan wordt het wel erg duur. Heb jaren geleden een Golf TDI gehad en dat reed echt heerlijk en een actieradius van plus minus 1.200km.

Gieliovd

Forumguru
Het liefste had ik diesel gereden, rijdt toch het lekkerste. Veel koppel. Maar ja de overheid he? Rij nu gemiddel zo'n 15 tot 20 duizend per jaar en dan wordt het wel erg duur. Heb jaren geleden een Golf TDI gehad en dat reed echt heerlijk en een actieradius van plus minus 1.200km.
Ik deel geheel je mening, diesel is iets dat ik ook veel liever zou rijden. Lekker rustige motor die vanuit lage toeren al goed trekt. Koppel is alles!

Ik zit normaliter rond de 15k inderdaad, dit jaar wat minder omdat ik met OV naar school in Diemen ga in plaats van Alkmaar met de auto.

Ik rij dan natuurlijk op gas, dus dat is wel goedkoper, maar het rijdt wel minder als benzine of diesel.

Bovenaan Onderaan