Nieuw + vraag

Hallo allemaal,

Mijn naam is Nina en ik ben sinds begin oktober trotse eigenaresse van een Skoda Superb 1 Elegance 2.5 V6 TDI automaat.

Nu heb ik hierover wel een vraag. Bij mijn Skoda branden alle PRND lampjes tijdens het starten en rijden. We vermoeden dat het hier om de automatische gear positie sensor gaat. Toen wij hem gingen ophalen was dit nog niet het geval, bij thuiskomst wel.

Heeft iemand hier een soortgelijke ervaring?

Of heeft iemand misschien een idee wat dit anders zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Nina

bobbl

Forumguru
Welkom Nina, en veel plezier gewenst met jouw SuperB!
Rijdt toch wel lekker zo`n 6......
Hopelijk heb je snel een oplossing.....

EdK

Forumguru
Allereerst welkom

Maar neem aan dat je de wagen met garantie hebt aangeschaft ?
Zo ja dan even terug naar de dealer

Zo nee dan iemand met VCDS de BC laten uitlezen op storingen

CDK

Forumguru
Welkom Nina, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Even langs de dealer en het zal vast snel opgelost zijn.

Antera

Donateur
Gefeliciteerd met je nieuwe auto. Inderdaad benieuwd welke lampjes branden? Neem aan bij de pook maar maak er anders eens een foto van

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Het gaat om de lampjes bij het dashboard. Zie foto.

Bijlagen

• 85695BF5-B9F4-477A-B685-D3481DBC98B5.jpeg
    85695BF5-B9F4-477A-B685-D3481DBC98B5.jpeg
    475,4 KB · Weergaven: 63

EdK

Forumguru
dacht even dat ik me leesbril moest opzetten , maar lag gelukkig toch aan de foto....
Kan dit niet gewoon een probleem zijn in de tellerunit ?

EdK

Forumguru
Mocht men bij de dealer zeggen dat je een nieuwe tellerunit nodig hebt a 1000 eurie of meer, dan zou ik eerst eens met KWS te Apeldoorn contact opnemen, die repareren units voor een luttle bedrag en met 2 jaar garantie

Hallo, we hebben hem uitgelezen en krijgen de melding als in de foto. Verder prima in orde :D

Bijlagen

• B5597192-BA2B-4A41-A2FE-9FDE23F0FF8F.jpeg
    B5597192-BA2B-4A41-A2FE-9FDE23F0FF8F.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 22

Cordoba

Forumguru
Is dit niet een probleem met een sensor bij de DSG-pook? Of haal ik dit door elkaar met een ander probleem waar sommige auto's met DSG last van hebben? Volgens mij heeft @MarcoO2 dit ook gehad op zijn Seat Leon?

Bovenaan Onderaan