Nieuw

Lien

Lid
Hallo!

Ik heb mij ook aangemeld voor jullie forum. Na jaren in een VW (nu Touran) te hebben gereden heb ik nu via de leasemaatschappij een Skoda Yeti Elegance DSG besteld. De Yeti bood mij veel meer mogelijkheden voor opties, zoals een park assist, panoramisch schuifdak, trekhaak, licht en zicht pakket en nog een paar dingen.

Wat wel jammer is, is dat de levertijd (o.a. door schuifdak) wel héél lang is. De auto is in de week van 30 maart besteld en zou in de week van 12 juni geleverd worden. Helaas is dit uitgesteld tot de week van 12 augustus en van de week kreeg ik een brief dat de verwachte leverdatum 1 oktober is. We gaan het zien wanneer ik daadwerkelijk Skodarijder word. Ik tuf voorlopig nog even door in de Touran.

Groetjes!

corsaar

Senior Member
Nou het is het wachten waard vooral dat panoramadak.
Helaas mis ik dat. Ik vind wel dat er heel hard geschoven word
met de leverdata dat is zomaar 2 maarden.
Dealer uit limburg ? niet dat dat verschil mag maken.

Ik denk dat ook de DSG-bak vertraging oplevert. Mijn Yeti ( zonder DSG, met panoramadak, besteld eind april) staat nog op productie in week 30.

vincefra

Actief lid
Welkom op het forum ...

Je bent niet de enige met levertermijn problemen ... zou allemaal te maken hebben met toeleverancier opties, en vooral dat pano dak.

Lees maar eens de superb combi verslagen en die hebben dezelfde klachten ... (ben zelf in b lijde verwachting voor december van superb combi, besteld juni).

Mooie keuze die yeti ... had dit ook wel genomen moest ik van het werk mogen (geen jeepachtigen, 4x4, ... ).

Lien

Lid
Het schijnt te maken te hebben met de park assist, panoramisch dak en DSG.

Ik vind de violet kleur van de SC trouwens wel erg mooi. Helaas is die niet leverbaar op de Yeti. Het wordt nu een mato brown, ook mooi!

vincefra

Actief lid
Het schijnt te maken te hebben met de park assist, panoramisch dak en DSG.

Park assist zou geen verteging mogen leveren (is software en twee extra sensoren die ze in overloed dienen te hebben) ... dsg ook niet daar dit standaard VW technologie is (en niet door een toeleverancier geleverd wordt) ... het is dus dat pano dak ... wat ik nu overal lees is hierdoor vertragingen van 3 maanden ...

Die violet kleur , mja , heb zelf mocca brown gekozen ...

RogerS

Forumguru
Ik heb op mijn Superb de Park Assist en DSG bestelt maar niet het Panoramadak. Tot op heden wordt een normale, als je de bedrijfsvakantie meetelt, levertijd. Dus dat kan kloppen.

Octavia_II

Actief lid
Lien, alvast gefeliciteerd met je aanschaf en welkom..

Hopelijk wordt de verwachte levertijd niet weer opnieuw uitgeschoven want een half jaar is al wel heeeeeeeeel lang. :(

Groet Charlie

Levertijden is altijd een raadsel. Toen ik vorig jaar mijn O2 bestelde was de levertijd ook een raadsel. Ik wist wel de productieweek, het duurt echter altijd enkele weken voordat de auto vanuit de fabriek bij de dealer is.
2 weken voor een mogelijke levering was ik nog even bij de dealer, staat daar in de showroom een O2 precies zoals ik hem besteld had, inclusief de bij de dealer gemonteerde trekhaak (erg toevallig dus). Ik denk dus dat bij mij de aflevering verplaatst is omdat er anders niks meer in de showroom stond.
Is natuurlijk wel slim van een kleinere dealer om in de showroom autos neer te zetten die al verkocht zijn. Dan hebben ze in ieder geval geen auto's in voorraad die niet verkocht worden. Minder netjes is natuurlijk dat iedereen nog in de verkochte auto's kan rondneuzen.
Bij andere dealers heb ik wel eens gezien dat de auto's die verkocht zijn afgesloten (met een bordje "verkocht") in de showroom blijven staan.

corsaar

Senior Member
Precies Bas ik vertrouw die jongens niet mijn auto heeft 14 dagen
bij de dealer gestaan. Dat kon ik zien aan het Com nummer

Falcon

Donateur
Ik heb zelfs een proefrit gehad in een verkochte Yeti 1.8 TSI .. Dus als ik hem in de poeier had gereden (en dat had best gekunt, want ik heb me toch als een beest gedragen in dat ding) dan had de koper en dealer een probleem gehad.

corsaar

Senior Member
Was dat echt een nieuwe Falcon ?
Dan kan er bij aflevering zo maar 100 km op de teller staan.
Dat vind de koper niet fijn. Onbegrijpelijk en van de dealer onbehoorlijk.

CaseyBasey

Actief lid
Dan kan er bij aflevering zo maar 100 km op de teller staan

Ik heb bij bestelling gevraagd of de dealer kon garanderen dat er geen proefritten mee gemaakt zouden worden. Ik moet er niet aan denken dat types als Falcon mijn (nog niet ingereden) Yeti eens flink aan de tand gaan voelen!
Mij werd bezworen dat ze dat nooit doen....

Lien

Lid
Gister even bij de dealer geweest en de auto is binnen. Volgende week vrijdag kan ik 'm ophalen!! Ik kan het bijna niet geloven dat na een half jaar wachten het er toch van gaat komen. Ben erg benieuwd hoe de Yeti gaat bevallen.

EdK

Forumguru
VAn harte welkom op het forum.
Wel ik ga wel zeker weten dat de Yeti in die uitvoering je gaat bevallen
Zo niet dan moet je je eigenlijk een beetje schamen.. :winkie:

En krijgen we nog wat foto's te zien op het forum ?
Wel van binnen en buiten als mogelijk is.

Bovenaan Onderaan