Nieuwe 1.6 TDI commonraildiesel!

Gereden nieuwe Octavia.
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10105

autoweek:
Tot slot nog nieuws voor de dieselminnende Octaviarijder: de 1.9 TDI die we nu kennen ruimt in de zomer het veld voor de nieuwe 1,6-liter commonraildiesel. De extra zuinige Greenline krijgt ook de beschikking over dit blok.

En de extra zuinige Greenline heeft misschien 20% bijtelling??
In de Golf 6 heeft deze 1.6 TDI een CO2 uitstoot 99 gram per kilometer. Dit moet een topper worden...

vdijk

Lid
het is nog duidelijk hoe de nieuwe 1.6 TDI rijdt.
Ben benieuwd wanneer het artikel (in Autoweek) op het internet beschikbaar komt

smg

Lid
Ik ben ook wel benieuwd of er een model komt dat in de categorie v.d. 20%-bijtelling komt! Dat maakt mijn keus voor een volgende auto veel makkelijker!

vdijk

Lid
volgens mij is de nieuwe golf (3 en 5 deurs) met Bluemotion een auto die binnen de 20 % zal vallen

KaleFietsbel

Actief lid
vermogen

Zal me even kort voorstellen. Ik ben John, 42, vader van 3 kinderen en woonachtig in Heteren, regio Arnhem/Wageningen is dat.

Per september 2009 ben ik toe aan een nieuwe leaseauto. De Octavia Combi staat wel erg hoog op het lijstje.

Nu ben ik verplicht diesel of LPG te rijden. LPG is voor mij geen optie, dus blijven de diesels over.

Ben erg benieuwd welke dieselmotoren er gaan komen halverwege 2009, vooral welke vermogens die dan bieden.

groet,

John

Bovenaan Onderaan