Nieuwe (2011/12) Passat

Bakkertje

Forumguru
Ola allemaal,

Zojuist eens lopen snuffelen naar de nieuwe passat die ergens in 2011 (of 12) moet gaan komen. Kwam de volgende plaatjes tegen.

http://www.motorauthority.com/blog/1033181_spy-shots-next-gen-vw-passat-test-mule-hits-the-ring

Gezien de verlenging bij de B-stijl lijkt het erop dat de Passat gaat groeien (zou VW jaloers zijn op de ruimte in de S2??

http://blogs.insideline.com/straightline/2010/05/spy-photos-2012-volkswagen-passat.html

Wat je door de camoufloage heen een beetje kunt zien is dat ie de nieuwe VW neus gaat krijgen..

Wat ik altijd lastig vind met dergelijke foto's is het zien va nde verschillen met de huidige versie. De fabricanten zijn altijd erg goed in het mixen van onderdelen...

Neptukker

Forumguru
Het duitse Autobild heeft hier al veel over bericht.
Eigenlijk mag je niet spreken over een nieuwe passat maar een zeer uitgebreide facelift. De gehele basisstructuur is ongewijzigd. Het silouhet van de kooi zal ook niet veranderen. Het interieur wordt van de Passat CC overgenomen en er komen allerlei nieuwe (veiligheids-)technieken aan boord.

Bakkertje

Forumguru
Wat de eerste foto's doen vermoeden zou de wielbasis gegroeid zijn. Die mule zou natuurlijk ook van de nieuwe Phaeton kunnen zijn. Elders heb ik ook gelezen dat de Passat zijn onderstel zou gaan delen met de S2.

Als de passat inderdaad verlengd wordt dan lijkt me dat toch een behoorlijk ingrijpende verandering en lijkt het me meer dan een facelift.

Rosinfield

† In Memoriam
En ik krijg ook sterk de indruk dat men elke keer weer dappere pogingen doet het uiterlijk nog saaier te maken bij dit type auto's. Maar goed dat er nog een logo op de neus zit, want uiteindelijk wordt het praktisch onmogelijk de verschillen nog te zien.

Neptukker

Forumguru
Als ze een langere wielbasis testen dan zal dat vast voor de 'echte' opvolger zijn (1e link). Reken er op dat de Passat hetzelfde leven als de Golf VI (5½?) beschoren is. De boel rekken tot er een echt nieuw model is. De Golf vervult die rol in ieder geval uitstekend qua verkoop. Zoals je aan de 2e link ziet is de kooi niet anders, Passat CC interieur erin en klaar! I rest my case.

LenK

Forumguru
Als de Passat (2005) een opvolger krijgt waar blijft dan de nieuwe Octavia (2004)?
Passat heeft nog geen facelift gehad, dus dat lijkt me dan eerder aan de orde, dan een nieuwe. Ook al omdat de vorige Passat 9 jaar op de markt is geweest en de versie daarvoor 8 jaar.

Bakkertje

Forumguru
Het is eindelijk zover, de nieuwe passat is te zien..
Wat een teleurstelling zeg, weinig nieuws, iets andere koplampen en achterlichten en een nieuwe grill..

Wasmachineman

Forumguru
Dan zal de nieuwe Jetta wel wat beter gaan scoren over een paar maanden. Want de Passat wordt duurder dus zou ik voor een Jetta gaan. Als ik een V W zou willen?!:winkie:

Bakkertje

Forumguru
De easyline is goedkoper dan de huidige trendline. Het zal allemaal een beetje van het uitrustingsniveau afhangen of ie duurder wordt of niet..

Als je voor een Passat zou willen gaan zou ik nu een mooie deal proberen te scoren voor het huidige model ;)

Wasmachineman

Forumguru
Huidige passats zijn allemaal voorraad wagens dus weinig eigen inbreng. Ik vind hem toch niet mooi gelukkig...doe mij maar de nieuwe Jetta!

Wasmachineman

Forumguru
Jaja, die CC is erg mooi! Vooral die portieren die stijlloos zijn vind ik verschrikkelijk mooi! En de CC is in de opruiming, 3000 euro gaat er vanaf!

hemi24

Forumguru
Een beetje raar lomp voorkomen die neus. Naar mijn mening net iets teveel gefocusd op de amerikaanse markt!

In Variant versie heeft het qua lijnenspel wat weg van een kruising tussen een V70 en een E-klasse Estate.

m1fyobkb5fjl_800.jpg

15175-2008-Volvo-V70.jpg

m1ayrlxbibjo_800.jpg

091023_Mercedes_E-Klasse_Estate_2.jpg

Wasmachineman

Forumguru
Misschien wel een facelift maar waarom veel veranderen als het model goed loopt? Dan maar op de veilige toer en een beetje die neus en achterkant bijschaven en je kunt er weer een paar jaar tegen!

Bovenaan Onderaan