Nieuwe antenne (spriet) Fabia Combi 2008 waar te bestellen?

nakharry

Forumguru
Weet iemand waar ik een vervangende antenne (spriet of korte spriet) kan vinden voor een Fabia Combi uit 2008?

Heb vorige keer ook al meerdere aankopen gedaan via websites maar bleken achteraf net niet te passen. Zit alweer even te googelen maar zie door de bomen het bos niet.

Het sprietje ging helaas weer kapot vanmiddag toen ik hem los wilde draaien en neer wilde klappen voor de wasstraat.:banghead: Ik draaide heel het schroefdraad los in de spriet en dit zit nu vast in het voetje (hopelijk komt dit nog los met WD40).

Twijfel ook trouwens of het schroefdraad in de spriet zit of dat er een tapeind/draadeind uit de spriet moet komen?

Vriendelijk bedankt alvast.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Misschien een heel raar idee, maar mijn eerste ingeving zou zijn : de Skoda-dealer wellicht?

Je zou ook je geluk kunnen beproeven en kijken of je via een autodemontagebedrijf (sloper) een gebruikt exemplaar kunt krijgen...

Captain Hook

Forumguru
@nakharry
Heb ooit, zowat 10 jaar geleden, een korte spriet voor de Roomster gekocht. Omdat ik die langere spriet zo onhandig vond bij b.v. het wassen en soms zelfs een lage ingang, waarbij 'ie tegen het plafond zwiepte.
En voor kras/wasstraat liefhebbers: dit model kun je rustig laten zitten.

Volgens mij is dit hetzelfde model als voor een Fabia.

Bij weer en wind, zon, ijs en regen. Doet het al jaren prima en is nog steeds niet geoxideerd. Kostte minder dan 10 euro via eBay.

[toevoeging]
Ik heb het ff opgezocht. In september 2010 heb ik 10,89 (inclusief verzenden) betaald op eBay. Voor een "5cm Antenne in schwarz für Skoda Fabia"
En als ik zo ff snel zoek op eBay, dan is 'ie tegenwoordig zelfs nog wat goedkoper.
BTW: ook te koop via Amazon.de

Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
Kom al jaren niet meer bij de dealer. Ja straks met de nieuwe Karoq de eerste 4 jaar weer, maar een oud beestje van 12 jaar gaat gewoon naar een kennis van een vriend met een klein garagebedrijf. Heeft mij op remschijven, lekke airco etc. al een vermogen gescheeld.

Denk dat een sprietje bij de dealer zomaar € 25,- of meer kost en een imitatie wellicht € 8,-

Tnx Captain Hook, ik ga eens even googelen:thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:

nakharry

Forumguru
Nee hoor, ik doe m niet weg. Hij rijdt na 232.000 km nog steeds heerlijk op LPG.

VW Golf van een paar jaar oud gaat weg met DSG problemen (DQ200).. Lang verhaal..

Tees

Donateur
Of even bij de sloop langs? Er staan vast wel her en der Fabia's uit 2008 (en je zou even in ETKA kunnen kijken of ditzelfde typenummer ook op andere (VW?) auto's zit. Dan kan je vast voor een eurootje of 5 er wel eentje op de kop tikken.
Edit: net even in ETKA gekeken, maar gek genoeg staat de spriet wel in het schema met een getal, maar is de beschrijving ervan met typenummer foetsie...

Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
Gelukt hoor vandaag!

Mooie gevonden bij een automaterialenzaak. Er zaten 3 draadeinden bij dus moest op de meeste auto's passen.

Draadeinden zijn wel een stuk korter dan het roestige lange stuk wat eruit kwam, maar voorlopig zit het nog vast.:)

MG_8221.jpg

IMG_8223.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Marcol

Nieuw lid
Hallo Nakharry,

Heb je ook een link voor deze specifieke antenne of van die winkel?
Na een verbogen antenne en 2x verkeerde antenne's te hebben ontvangen, ben ik een beetje klaar met AliExpress etc.

Alvast dank!

Bovenaan Onderaan