Nieuwe Audi A4

sitechris

Donateur
Heb voor het eerst in de nieuwe Audi A4 gereden. Wat een voortreffelijke verwenmobiel. Comfort en verfijning zijn van het allerhoogste niveau. Als rijdersauto - niet verrassend - valt de Audi wel een tikje tegen. Maar al met al een verdraaid goede auto.

http://driveaholic.nl/rijtest-audi-a4-avant-2-0-tdi-ultra-190-pk-20160/

IMG_7358-500x333.jpg

IMG_7343-2-500x334.jpg

Cordoba

Forumguru
Interessant leesvoer Christian. :thumbsup:
Wat het bochtengedrag betreft: je vraagt je af of dit aan de gekozen bandenmaat ligt. Dat brengt mij op het idee dat men mogelijk voor een (te) smalle band gekozen heeft om zo het brandstofverbruik (uitstoot) lager te houden.

B.Stuurder

Forumguru
Leuk geschreven.
Een aantal collega's hebben de A4, maar inderdaad zonder uitzondering kinderloos (het huis uit of nooit verwekt) en óf 50+ óf net een functie hoger (management). In elk geval vind ik de Audi erg mooi, maar qua kosten boven wat ik op dit moment wil betalen. Wanneer de Skoda over 5 jaar er weer uit gaat, wordt het zeker een interessante optie. Misschien worden de belastingtarieven nog eens gelijk getrokken in Europa en wordt deze auto beter bereikbaar voor professionele chauffeurs.
In elk geval is jouw analyse over de producten van de VAG groep en hun doelgroep right on the money. Ik ben een beetje een uitzondering omdat ik een (zeer) snelle gezinswagen wilde, die ik naar believen kon samenstellen, zonder beperkingen, terwijl er dan toch een mooi product op de oprit zou staan. De Octavia is daar perfect geschikt voor.

ertromp

Forumguru
Wederom een goed en duidelijk verslag :thumbsup:
Juist het design spreekt me wel aan van de Audi. Maar uiteindelijk €70K voor al dat moois :nailbiting:

Frank C

Forumguru
Prachtig die virtual cockpit, mag van mij zo naar Skoda komen. Maar denk dat ze die voor de meer premium modellen binnen VAG groep sullen reserveren.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
interieur is een serieuze vooruitgang, alhoewel het al jaren in de A6 zit. Exterieur vind ik persoonlijk een serieuze teleurstelling. Heeft verre van een premium uitstraling. Passeer dagelijks een nieuwe A4 station (lease versie, dus kaal) als ik naar het werk ga. Eerste wat ik mij steeds afvraag: is dit een Koreaans merk?? Aja neen, nieuwe A4.:pieker:

sitechris

Donateur
Virtual cockpit wordt in de nieuwe Golf als optie leverbaar. Zal niet lang duren voordat deze techniek ook in de Octavia, Superb etc leverbaar is.

B.Stuurder

Forumguru
De Octavia na de komende facelift zal er weer heel anders uitzien met weer meer luxe. Kijk maar eens wat er in de O3 al mogelijk is.

MarcoO2

Forumguru
Leuke review! Die virtual cockpit is gaaf inderdaad. Heb ermee geleden in een nieuwe Audi TT, geweldig!

auriga

Forumguru
skoda-kodiaq-interior.jpg

Iets te veel wit naar mijn zin (schijnt een gewoonte te zijn van Skoda bij prototypes?) maar ziet er veelbelovend uit.

Mooie plek voor je smartphone houder in het midden trouwens

Bovenaan Onderaan