Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Als jij met de ACC kabel een geschakelde 12V+ draad bedoeld dan zal je die apart moeten leggen.
Radio's van VAG worden tegenwoordig met 2x 12V+ gevoed en de unit word uitgeschakeld door de canbus !
CAN BUS Universal Interface / Steering Wheel Interface for over 250 different car. 66030 has all Can bus protocols built in its memory chip. 66030 supplies not only the service outputs such as: positive ignition, positive lights, speedpulse, reverse ...
Zoals boven is aangegeven: bij de radio heb je geen geschakelde 12V+ (ACC). De radio wordt altijd voorzien van stroom. Ik heb een aftermarket radio erin zitten en deze heeft een CANbus decoder. Mogelijk dat je oude Pioneer die ook had (mogelijk zat die ingebouwd).
Wat je kan doen is en de zekering kast een geschakelde 12V+ zoeken. Bestuurdersdeur open, plastic paneel bij je dashbord verwijderen en dan zie je daar een aantal zekeringen zitten. Ik heb daar voor mijn dashcam de geschakelde 12V+ gehaald. Is een kwestie van even meten op welke groep zekeringen de geschakelde 12V+ zit. Je zal dan vanuit hier een stroomkabel door kunnen leggen naar je radio.
Bij mijn Ali Android radio zat ook gewoon een can bus adaptor, die regelt gelijk dat je knoppen op het stuur werken e.d.
Ook herinner ik met een (oranje?) draad die soms anders aangesloten moet worden, zodat je radio uitgaat bij het uittrekken van de contactsleutel. De functie die verloren ging t.o.v. de originele Swing radio was dat je die aan kan zetten zonder sleutel in het contact.
Bij de Fabia 3 kan je het zekeringenkastje in het interieur met één of twee boutjes los maken en naar je toe trekken. Er lopen drie bus bars in, waarvan de middelste met het contactslot meeschakelt en de andere twee permanent 12 V krijgen. Als je het op een nette manier wilt doen, prik je een nieuwe kabel in op een lege plek in de zekeringenkast.
Kun je ook niet aan de achterkant van de zekeringenkast komen als je het opbergbakje links van het stuur verwijdert? Uit m’n hoofd zit die onderaan vast met twee torxboutjes.
kan zekerinkast niet genoeg naar buiten trekken en kan er niet aan via klein opbergvakje. maar het probleem is opgelost door enkel de gele draad aan te sluiten en niet nog een 12+volt kabel. alles blijft na 30 minuten ook nog in het geheugen.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.