Nieuwe bij Skoda

Kire

Actief lid
Had dit al bij de buren gepost een tijdje geleden. Nu ook hier maar even.

Ben sinds 7 weken de trotse gebruiker van een Superb berline. Heb hiervoor van alles gereden: VW Sharan/Ford Galaxy, BMW serie 3, Mercedes klasse C, Audi A6 en als laatste Ford S-max.

Badges zeggen me niet zo veel, een auto moet functioneel zijn en de beste "bang for the buck" geven. Ben uiteindelijk bij de Superb uitgekomen vanwege de ruimte voor- en achterin. Heb lang getwijfeld om weer een A6 te nemen, maar die heeft het uiteindelijk afgelegd tegen de Superb op het ruimte-aspect en de maandelijkse kost.

Rij nu dus in een L&K, 170pk DSG 4x4 diesel voor de prijs van een 136pk A6 automaat met een paar optiepakketten.

Na 7 weken staat de teller op ruim 8000km, ik zal tzt de ervaringen ook hier posten.

Bijlagen

• SAM_1333 - resized.jpg
    SAM_1333 - resized.jpg
    164 KB · Weergaven: 42
  • SAM_1334 - resized.JPG
    SAM_1334 - resized.JPG
    2 MB · Weergaven: 39
  • SAM_1335 - resized.JPG
    SAM_1335 - resized.JPG
    165,8 KB · Weergaven: 41
  • SAM_1336 - resized.JPG
    SAM_1336 - resized.JPG
    149,3 KB · Weergaven: 38

henriz

Forumguru
Welkom Kire. Je hebt ook al ontdekt dat er een beperking is aan hoe groot een foto mag zijn en meteen het zekere voor het onzekere genomen zie ik?

Joske

Forumguru
Welkom op het forum Kire, ineens wat foto's er bij, weliswaar in postzegelformaat maar toch ;) :thumbsup:

CDK

Forumguru
Van harte welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, de specs zijn veelbelovend, heerlijke diesel icm 4x4 en DSG is top, L&K is premium verwennerij!
Wil je misschien nog wat foto's van binnen en buitenkant in een groter formaat posten?
Veel plezierige en veilige kilometers / gezellige en leerzame forum uurtjes toegewenst!

greetz Corné

CDK

Forumguru
Ziet er goed uit! Ben jaloers op je stuurtje, die zoek ik nog om mijn L&K mee te upgraden, maar wat heb je nu toch aan je stuur vastgebonden....., wat zonde zeg!

Antera

Donateur
Welkom ook op dit forum. Erg leuke auto met de veelbelovende specs. En zoals je al zegt voor wat je nu koopt koop je lang gene volle A6.

Kire

Actief lid
@Corné: Ben jaloers op je stuurtje....

Heb een soort van Coyote zonder abonnement en zonder touchscreen, dus met een afstandsbediening. Weet het, is niet mooi, gaat nog verdwijnen, maar weet nog niet hoe.

@ertromp: bij mijn voorwielaandrijvers had ik erg veel koppelreactie in het stuur en doorslaande voorwielen bij het snel optrekken vanuit stilstand. Is me nog niet overkomen met deze auto.

@Antera: vergelijkbare A6 kwam op 15 à 20,000 hogere factuur (afhankelijk van het meenemen van "nice to have" opties zoals Kessy, 18" wielen)

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru

Ik zal dit even toelichten, mijn Superb L&K is van net voor de facelift, ik heb de nieuwe logo's voor en achterop laten plaatsen, alleen het stuurwiel is nog oldskool ;) maar logo vervangen is geen optie, dus moet het stuur mét airbag vervangen worden, Het bruine L&K stuur is bovendien om 1 of andere vage reden in NL niet los leverbaar...

Der Einser

Forumguru

Heb een soort van Coyote zonder abonnement en zonder touchscreen, dus met een afstandsbediening. Weet het, is niet mooi, gaat nog verdwijnen, maar weet nog niet hoe.

Stop hem in je zonnebrilhouder!
Dit is geen gezicht!

• Leuk

Kire

Actief lid
en m'n zonnebril? opzetten? en dan m'n mistlampen aan, zoals de Opel Manta rijders?

:maakmegek: :deuk:

• Leuk

Der Einser

Forumguru
Zonnebril in je armsteun,... Of dashboard kastje
Of je coyote afb. in je asbakje (mits je niet rookt in je auto) als dat past,.. Aangezien je dit vaker nodig hebt dan je zonnebril

Geheime optie 3
Linksonder je stuur (richting opener motorkap) zit ook nog een uitermate geschikt opbergvakje, tenminste bij mij.

• Leuk
Bovenaan Onderaan