Nieuwe (bijna) Skoda Superb Combi rijder erbij :D

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hallo,

Ik ga een Skoda Superb Combi (waarschijnlijk) kopen. Eerst moet ik kijken of er goede verhalen zijn op dit forum, zodat ik mezelf kan overhalen. Ik vroeg me af of de 1.4 tsi wel voldoende is of dat ik toch de 1.8 tsi moet doen. Ik vroeg me af of dit een goede koop zou zijn: http://www.dewaalautogroep.nl/224644.html?cavTab=list&cavMerk=Skoda&cavModel=Superb&cavBrandstof=Benzine&cavPageType= of dat ik deze beter niet kan kopen. Ik koop denk ik sowieso een tweedehands auto aangezien ik er bijna niet mee rijd, ik heb nu een Seat Alhambra uit 2007 en heb er maar 50,000 kilometer mee gereden. Nu vind ik de Seat Alhambra een hele onbetrouwbare auto, de airco is stukgegaan net toen we naar Italië gingen in de zomer, bloedheet dus, de deurvergrendeling deed het niet en ga zo maar door.

Ik hoop dat ik hier veel (positieve) berichten over de Skoda Superb Combi te horen krijg en dat ik misschien ook op aankoop overga.

Met vriendelijke groet,

Joran

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Aan een S2 ga je echt heel veel plezier beleven. Lees alle verhalen hier maar.

Ziet er goed uit! Gebruik je een iphone of andere smartphone? Weet niet of er telefoonvoorbereiding inzit, maar test dit eerst even of het goed werkt. Gezien in 2010 de ondersteuning voor verschillende telefoons o.a. iphone verbeterd is. Anders baal je wellicht achteraf!

Hallo Joran,

Ik heb de afgelopen 9 jaar 3 Alhambra's versleten, waarvan 2 probleemloos, maar de laatse was (mede door de gasinstallatie) bijna de meest onbetrouwbare auto die ik in 25 jaar lease ooit gehad heb. Alleen de Peugeot 605 was erger. Voor beide auto's geldt trouwens dat als ze reden ze fantastisch reden. Ik koop nu na twijfelen tussen de Octavia en de Superb zelf privé een Octavia combi, de Superb kon voor mij financieel niet uit gezien de km's die ik (60 - 70K per jaar) maak en mijn reiskostenvergoeding. Ik weet zeker dat je geen spijt gaat krijgen van de aanschaf van een Superb combi ipv de Alhambra, zeker als je niet met 6 of 7 personen (want daarvoor was de Alhambra perfect) hoeft te reizen.

Vraag gewoon een lange proefrit (mijn dealer gaf me gewoon een Octavia twee dagen mee) en laat die beslissen.

TTE

Lid
Superb is een super(b) keuze, hrb er net een besteld. Lekker ruim en rij nu zelf al meer dan 5 jaar Skoda en super constant. Geen gekke dingen meegemaakt, daarvoor 8 jaar VW gereden en erg goed vergelijkbaar. Ik zou dus zeggen; KOPEN die Superb!

SkodaSuperb

Nieuw lid
@baartje, Hoi baartje,
Ik heb een Samsung Galaxy Tab, ik heb voor volgende week zaterdag (aanstaande zaterdag) een proefrit aangevraagd, ik ga het dan testen. Het is bij mij niet noodzakelijk, ik hoef niet altijd bereikbaar te zijn en ik gebruik deze auto prive, ik heb geen zakelijke auto (nodig). Ik zie dat hier vooral mensen leasen, maar is de Superb Combi niet goed als familieauto?

Met vriendelijke groet,
Joran

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hoi iedereen, bedankt voor jullie leuke reacties.
Ik vroeg me af, is de Skoda Superb Combi ook goed als familieauto, aangezien de meeste van jullie de auto leasen. Ik heb 3 kinderen waarvan er meestal maar 1 of 2 meegaan/t (mijn kinderen zijn 14, 19 en 23).

Met vriendelijke groet,

Joran

SweetRevenge

Actief lid
Ik gebruik de auto ook als familie auto. Ook drie kinderen, wel wat kleiner (1, 2 en 5). Het is net de ruimte in de auto die mij voor de Superb heeft doen kiezen.

Huyzen

Lid
prachtige wagen (vrijwel identiek aan de mijne), ik gebruik hem ook als gezinswagen met 2 kids (3 en 5). Laatst met onze grote tent, twee tafels en stoelen, koelkastje, overige kampeerspullen en veel bagage op pad geweest (met dakkoffer), dit ging perfect. Je kunt echt ontzettend veel meenemen in die auto, echt een huiskamer vol rommel gaat erin. Inderdaad, probeer een lange proefrit te regelen. DSG7 ook ideaal trouwens.

Ze veel ruimte als de Superb combi bied is meer als voldoende voor je gezin. Er zijn maar weinig merken die zo veel ruimte bieden.

MarcoO2

Forumguru
Heel veel lease-auto's worden ook als gezinswagen gebruikt hoor, geen probleem! De Superb uit de advertentie is wel een heel mooi exemplaar, heerlijke motor, DSG, goeie uitrusting en een geweldige kleur! Normaal gesproken ga je daar zeker geen spijt van krijgen.

Bovenaan Onderaan