nieuwe buitenspiegel

robinh

Nieuw lid
Kan iemand mij vertellen of het makkelijk is om een li buitenspiegel te demonteren en te vervangen?? zo ja is het dan nodig om de deurpanelen te verwijderen en waar kan ik die loskrijgen??

Alvast bedankt

Jochus

Actief lid
[edit] Welkom op het forum! [/edit]

Bij de Fabia moet je alleszins niet aan het deurpaneel komen hoor.

Je moet maar even zoeken, ik heb ergens een foto (afkomstig van een vw) geplaatst in een soortgelijk topic. Let wel: spiegelplaatjes breken snel.. Bij een elektrische spiegel moet je ook nog een kabeltje loshalen.

[edit] in dit topic: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=5586 [/edit]

joergarms

Senior Member
Wat is precies je probleem?? Waarom moet de spiegel los?
Meestal zit de houder van de spiegel achter het "driehoekje" onderin de hoek van je raam. Bij onze Fabia's zit daar een tweeter, weet niet of dat ook bij de Octavia het geval is.
Maar ik denk dat je daar de boel eens zou moeten proberen los te maken en te kijken of je daar iets kan vinden.
Als het om het vervangen van het glas gaat, dan hoef je geloof ik niet de spiegel los te halen.

Frankie

Actief lid
Ik moet het nog steeds eens loshalen.....
Ik ook !! :-/ Graag gedaan, de onbruikbare tip, RobinH... T gaat om een O2 hierzo. Maar goed, wel weer een bericht erbij..

Anyways, volgens mij moet je dat driehoek-paneeltje gewoon met beleid lostrekken en zullen daarachter schroeven voor de spiegel moeten zitten. Een behulpzame dealer laat je mss de 3-d blowup tekeningen zien zodat je vooraf weet wat je kunt verwachten. Ik had ooit een programma (Etka of zoiets) met al dat spul erin. Helaas niet meer.. Google nog eens even anders !!

Succes...

robinh

Nieuw lid
Het gaat om het vervangen van de gehele spiegel. ik heb zaterdag de auto opgehaald en smiddags had er al 1 tegen mijn spiegel aangezeten en natuurlijk geen briefje achter gelaten.

Het driehoekje van de spiegel loopt door tot onder het deurpaneel zover ik het nu kan zien.

Een buitenspiegel via de dealer is ong 300 euro
via de groothandel 70 dan nog even spuiten en er op zetten dan ben je voor ongv 125 klaar, maar dan moet ik we het deurpaneel er af kunnen krijgen :winkie:

Dus verdere tips zijn welkom

En alvast bedankt voor de vorige reacties en de komende

Bovenaan Onderaan