Goh, arrogante VW verkopers; Je meent het. Ik loop al 5 jaar lang binnen bij VW met mijn Golf I GTI voor onderdelen. Veel levert dat natuurlijk niet op maar soms staan ze te ouwehoeren aan de balie met elkaar en dan kan ik doodleuk 20 minuten wachten. Ik mocht blij zijn als ik geholpen werd.
Dan denk je dat als je eindelijk voor een nieuwe auto komt kijken (afgestudeerd, lease), dat ze wel tijd voor je hebben. Nee. Ik heb wel 30 minuten rondgesjokt in een lege showroom bij de Golf en heb regelmatig om me heengekeken maar er was niemand die even de moeite wilde nemen om een offerte op te stellen, danwel mij te woord te staan. Uiteindelijk op aandringen toch contact gekregen en na enige discussie een proefrit mogen maken in een auto die vies was van binnen, veel te groten wielen had (18 inch geloof ik) waardoor het rijcomfort dramatisch was en hij trilde door verkeerd uitbalanceren enorm in het stuur. Toen ik de sleutels teruggaf volgde ook geen nieuw gesprek of wat dan ook. Het was dankjewel en dat was blijkbaar ook het signaal dat ik naar huis mocht.
Ja weet je wat, dán niet.
Mijn enthousiasme voor mijn Golf I GTI wordt er niet minder door maar het is wel jammer dat er niemand bij een dealer is die nog warm loopt voor zo'n auto. En dat terwijl hij fabrieksorigineel is en dat zie je eigenlijk nooit meer. En die auto, dat is nu een Skoda. De service van Verdaat in Eindhoven is goed en, wat ik minimaal zo belangrijk vind: het zijn sympatieke lui.