Exciter
Administrator
FRANKFURT - Skoda introduceert nieuwe dieselmotoren voor de Fabia en Superb. Het kleintje uit de Skoda-familie krijgt twee andere motoren in het gamma, waarvoor één blok moet wijken. In het topmodel vervangen de Tsjechen twee motoren. Hetzelfde aantal zelfontbranders komt daarvoor terug.
In de Fabia is vanaf eind dit jaar de 1.9 SDI-motor niet meer leverbaar. De krachtbron maakt plaats voor twee eveneens direct ingespoten zelfontbranders, die in tegenstelling tot de SDI wél vaneen turbo zijn voorzien. De blokken tellen drie cilinders waaruit afhankelijk van de uitvoering 69 en 80 pk worden geperst. Het nieuwe duo wordt leverbaar in de hatchback- en Combi-variant.
In de Superb wijken de 1.9 TDI met 105 pk en de 1.9 TDI met 130 pk. Laatstgenoemde motor wordt afgelost door een 2,0 liter TDI, terwijl de zwakste dieselmotor plaatsmaakt voor de 1.9 TDI met 115 pk. Op bepaalde markten blijven de krachtbronnen naast elkaar leverbaar, maar de importeur heeft ervoor gekozen om alleen de schonere motoren aan te bieden.
Volledig artikel met getallen: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=38144
In de Fabia is vanaf eind dit jaar de 1.9 SDI-motor niet meer leverbaar. De krachtbron maakt plaats voor twee eveneens direct ingespoten zelfontbranders, die in tegenstelling tot de SDI wél vaneen turbo zijn voorzien. De blokken tellen drie cilinders waaruit afhankelijk van de uitvoering 69 en 80 pk worden geperst. Het nieuwe duo wordt leverbaar in de hatchback- en Combi-variant.
In de Superb wijken de 1.9 TDI met 105 pk en de 1.9 TDI met 130 pk. Laatstgenoemde motor wordt afgelost door een 2,0 liter TDI, terwijl de zwakste dieselmotor plaatsmaakt voor de 1.9 TDI met 115 pk. Op bepaalde markten blijven de krachtbronnen naast elkaar leverbaar, maar de importeur heeft ervoor gekozen om alleen de schonere motoren aan te bieden.
Volledig artikel met getallen: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=38144