Nieuwe dieselmotoren voor Skoda Fabia en Superb

Exciter

Administrator
FRANKFURT - Skoda introduceert nieuwe dieselmotoren voor de Fabia en Superb. Het kleintje uit de Skoda-familie krijgt twee andere motoren in het gamma, waarvoor één blok moet wijken. In het topmodel vervangen de Tsjechen twee motoren. Hetzelfde aantal zelfontbranders komt daarvoor terug.

In de Fabia is vanaf eind dit jaar de 1.9 SDI-motor niet meer leverbaar. De krachtbron maakt plaats voor twee eveneens direct ingespoten zelfontbranders, die in tegenstelling tot de SDI wél vaneen turbo zijn voorzien. De blokken tellen drie cilinders waaruit afhankelijk van de uitvoering 69 en 80 pk worden geperst. Het nieuwe duo wordt leverbaar in de hatchback- en Combi-variant.

In de Superb wijken de 1.9 TDI met 105 pk en de 1.9 TDI met 130 pk. Laatstgenoemde motor wordt afgelost door een 2,0 liter TDI, terwijl de zwakste dieselmotor plaatsmaakt voor de 1.9 TDI met 115 pk. Op bepaalde markten blijven de krachtbronnen naast elkaar leverbaar, maar de importeur heeft ervoor gekozen om alleen de schonere motoren aan te bieden.

Volledig artikel met getallen: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=38144

Octaviarijder

Actief lid
Re: Nieuwe dieselmotoren voor Skoda Fabia en Super

Ik heb van het weekend in de Superb met 130 pk gereden, maar het zal mijn auto niet worden. De auto zelf is goed, de motor is ook goed, maar de combinatie van die 2 rijdt gewoon niet lekker. Te onrustig, teveel lawaai en teveel resonantie in bijvoorbeeld de stoelen.

>Te onrustig, teveel lawaai en teveel resonantie in >bijvoorbeeld de stoelen.

Dat heb je met diesel....

Karstieman

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
&gt;Te onrustig, teveel lawaai en teveel resonantie in &gt;bijvoorbeeld de stoelen.

Dat heb je met diesel....

[/ QUOTE ]

Dat geldt dan toch niet voor mijn O2 hoor !
Die is echt heel erg stil /forum/images/graemlins/smile.gif

Droopy

Actief lid

Dat zou toch niet mogen in een Superb, voor dat geld zou er toch een goede geluids-isolatie in moeten zitten

Octaviarijder

Actief lid

Een goeie auto met dieselmotor hoeft zeker geen resonanties in de stoelen te hebben. Als ik massagestoelen wil, bestel ik ze zelf wel. Ik vind het niet meer van deze tijd als je duidelijk merkt dat je in een diesel rijdt, maar misschien heeft dat te maken met het feit dat de auto gebaseerd is op een auto die al een jaar of 8 oud is?

Hetzer

Forumguru

Jippie dan word m'n sdi'tje toch nog een collectors item /forum/images/graemlins/1761.gif /forum/images/graemlins/489.gif

Wiseguy

Actief lid

Gefeliciteerd Michael.... /forum/images/graemlins/cheer.gif

Bovenaan Onderaan