Nieuwe eigenaar Fabia combi 1.4-16v 101 pk

Hallo allemaal,
Sinds vandaag eigenaar van een Fabia combi blauw uit 2002. :) Rijdt lekker zoals verwacht.. waren op zoek naar een autootje zodat we met onze hengels erop uit konden gaan en kwamen per ongeluk op de Fabia combi uit. Budget was nihil en motto was als we er min. 6 mnd mee kunnen rijden dan zijn we tevreden.

Leuke forum erg informatief! Zal nog wel eens wat vragen posten als dat mag.

Eerste ervaring:
- stabiel op de weg
- lekker compact en toch veel ruimte.
- trekt goed door op de snelweg bij het inhalen
- radio installeren nog een klus
- auto oorspronkelijk uit Duitsland. Ben de 2e eigenaar nu in NL.
- geen onderhoudsboekjes meer bijgehouden na Duitse eigenaar. Dus ben benieuwd wat er nog op me af komt aan onderhoud. Wellicht dat ik dit kan laten controleren. Nog op zoek naar een betrouwbare garage in de regio Rotterdam. Iemand tips misschien.
- auto gekocht bij een handelaar. Er zat nog 1 jaar apk op van de vorige eigenaar.
- soms bij het starten lijkt het alsof hij niet wil aanslaan en gaat de motor een beetje stotteren en lijkt het alsof hij wilt afslaan. Een beetje gassen en hij start dan gewoon. Verder tijdens het rijden geen last. Wil het toch wel laten nakijken. Tips voor een betrouwbare garage in de regio van Rotterdam welkom.
- ik hoop er nog min 6 mnd mee te kunnen rijden.

Groeten uit Rotterdam. Tap2018

Canon-Eye

Forumguru
Tips voor een betrouwbare garage in de regio van Rotterdam welkom.
Probeer de dealer in Spijkenisse eens: tegenwoordig heten ze Hoogenboom-Skoda, Schenkelweg 2. Prettige ploeg mensen, ondanks de overname door Hoogenboom...

Toen ik nog in die regio woonde ben ik daar gedurende een jaar of 35 door verschillende reorganisaties heen een zeer tevreden klant geweest met VW's, Audi's en Skoda's.

CharlesTucker

Forumguru
Welkom mede-Rotterdammer, en veel veilige kilometers met je nieuwe aanwinst toegewenst. Wat garages betreft, hier op het forum staan in en rond Rotterdam de officiele dealers wel goed bekend. Naast Hoogenboom Spijkenisse, welke @Canon-Eye al noemde zijn dat Hoogenboom Barendrecht, voorheen Swarttouw, ook overgenomen, maar nog steeds een prettig bedrijf. Mijn eigen auto komt daarvandaan en is er in onderhoud, en dat bevalt me prima. Ook over Rijnwoud, bij de van Brienenoordbrug, lees ik positieve verhalen. Je leest hier ook wel veel positieve verhalen over een aantal niet officiele Skoda garages, maar die zitten over het algemeen wel wat verder bij Rotterdam vandaan is mijn indruk. Misschien hebben anderen nog meer en/of betere ideeen.

RefleCs

Forumguru
Welkom op ons gezellige en informatieve forum!

Van die faab moet je nog wel even plezier kunnen hebben lijkt mij. Zijn degelijke bakkies.

dank allen voor jullie reacties en tips :) ga het deze week verder bestuderen en zal dan nog wel een update sturen hier.

Hakar

Donateur
Welkom op dit forum.
Er valt genoeg te lezen, en te leren.
Kun je het niet vinden?, vragen staat hier vrij.

Bovenaan Onderaan