Nieuwe Eigenaar...

Skody

Actief lid
Afgelopen vrijdag dan toch ook de trotse eigenaar geworden van m'n nieuwe Octavia Elegance Combi 2.0 TDI. Totale tijd tussen bestellen en levering is zo'n 8 weken geweest, mede veroorzaakt omdat de dakdragers in de kleur van de LM-velgen gespoten moesten worden. Inmiddels zo'n 700 kilometer gereden en het rijdt geweldig ! Bij deze mijn eerste (prille) ervaringen tot nu toe:

- De motor vindt ik binnen zeker niet rumoerig, zeker niet bij wat ik gewend was, n.l. een 2.0 Diesel van Mazda. Motorgeluid klinkt sportief / krachtig.
- Had veel gelezen over windgeruis bij de linker buitenspiegel. Ook dit valt mij alleszins mee en is niet harder dan bij andere merken waarin ik gereden heb.
- Heb voorheen altijd 15 inch banden gereden. Nu heb ik 16inch / 205 Dunlops Sport. Je merkt dat 16 inch iets harder / stugger is, maar niet té. Heb wél het idee dat er meer (motor)trillingen worden doorgegeven naar de bestuurdersstoel. Kan dit kloppen ?
- Vooralsnog geen enkel kraakje in het dashboard of ergens anders waar te nemen. /forum/images/graemlins/laugh.gif
- Heb het navigatiesysteem Cruise en Maxidot display. Maxidot is NIET in het Nederlands in te stellen (!). Nu maakt Engels niet zo gek veel voor me uit, maar dit schijnt weer van invloed te zijn op je navigatiesysteem / audiosysteem. Wanneer ik de Cruise n.l. instel op de taal Nederlands, dan gaat alles een tijdje goed (navigeren, menu-instellingen etc.. keurig in het Nederlands). Echter, van het één op het andere moment gaat de Cruise de taal vanzelf aanpassen naar het Engels.. Dit schijnt vaker voor te komen heb ik vernomen, maar lijkt me niet de bedoeling. Zou iets te maken hebben met de centrale computer o.i.d. Lijkt me dat hiervoor een patch / firmware-upgrade moet zijn / komen.
- Heb type-aanduiding op de achterkant door de dealer vooraf laten verwijderen. Toont mooi strak en de auto lijkt aan de achterkant optisch breder.
- Zal binnenkort foto's plaatsen voor de mensen die willen weten hoe de aluminium dakdragers tonen bij een zwarte Octavia Combi.

Gefeliciteerd man!!! /forum/images/graemlins/aangenaam.gif Ik ben jaloers. /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif Ik moet nog wachten op mijn bestelde RS. En ik weet zelfs niet hoe lang dat gaat duren. Ik weet zeker dat je een topauto hebt. Ik heb nog proefgereden in de 2.0 TDI met DSG en was zwaar onder de indruk.

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb afgelopen dinsdag mijn 2.0 TDI DSG opgehaald. Ook ik heb het navigatiesysteem 'cruise' , maar het is mij nog niet gelukt hem in het nederlands te krijgen...Mag ik vragen hoe je dat doet? Verder heb ik ook geen last van windgeruis bij de linkerspiegel. Ik heb er 17 inch pegasus velgen onder en dat is idd wat stug, maar het oog wil ook wat...

Skody

Actief lid
Je kan met 'Settings' en vervolgens de rechter bovenknop naast het display naar taalinstellingen gaan. Hier kan je Nederlands selecteren. Gaat perfect, totdat het systeem opeens weer teruggaat naar het Engels. Zal er 's een mailtje richting de dealert / PON aan wagen. Ben toch benieuwd..

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: TDI_DSG</font><hr />

Ik heb afgelopen dinsdag mijn 2.0 TDI DSG opgehaald. Ook ik heb het navigatiesysteem 'cruise' , maar het is mij nog niet gelukt hem in het nederlands te krijgen...Mag ik vragen hoe je dat doet?

[/ QUOTE ]

Precies zoals Skody het zegt ! Je kunt echter alleen je settings veranderen met de originele navi-cd in de Cruise !! En allebei gefeliciteerd met jullie aanwinst en welkom hier !

TDI_DSG

Senior Member
Het is me idd gelukt! Heb nu een belgische jongedame die zegt waar ik naartoe moet. Alleen versprong hij net bij mij ook al een keer van Nederlands naar Engels. In ieder geval bedankt voor de tip!

Mau

Lid
Hee beste mensen,

Ik ga mn wagen a.s vrijdag ophalen! Een O2 1.6 elegance combi. Heb ook het maxidot, maar dan samen met audio stream. Ben benieuwd hoe dat communiceert...
Skody, welke 16 i. velgen heb je? Zelf heb ik de sirius gekozen..

CU! en veel plezier joh. Ik ga aankomend weekend effe de blits uithangen bij mn vrienden!

ougie

Forumguru
Allemaal, net als ik, veel rijgenot toegewenst. /forum/images/graemlins/473.gif /forum/images/graemlins/aangenaam.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif

Skody

Actief lid
Heb zelf gekozen voor de Vega 16 inch velgen. Vond ik mooi strak (en je zit met het wassen ervan niet te pieren met de wielbouten..). Vanaf de fabriek / importeur zijn er Dunlops Sport 01 op gezet. Banden kleven aan de weg, maar vanaf 80 km/u vind ik dat je als bestuurder vrij goed trillingen van de weg voelt. Het ligt niet aan de uitlijning / balanceren volgens mij, want stuur trilt niet en de auto blijft keurig rechtuit rijden. Ook zijn de trillingen niet van de motor afkomstig, want als je op deze snelheid gas loslaat en ontkoppelt dan blijf je dit voelen. Iemand een idee of dit aan de banden ligt (stugger dan andere banden of zo) ? Over de Cruise heb ik contact opgenomen met de dealert. De dealer kan de Cruise standaard op Nederlands (lees een Belgische Truus) zetten. Hierdoor gaat 'ie niet meer terug naar het Engels. Het Maxidot blijft dan in het Engels. Het schijnt echter zo te zijn (maar dat ga ik nog effekes checken) dat je bepaalde meldingen in het Engels (bv: refuel oil o.i.d.) in je Maxidot dan niet krijgt. Wél de symbolen ! Wordt vervolgd..

Bovenaan Onderaan