Nieuwe Fabia ii greenline rijder

Ik lees dat iedereen geacht wordt zich voor te stellen, dus:

Wat schrijft een nieuwe gebruiker van een Fabia II tdi greenline?

We hebben de auto gekocht omdat het binnen gegeven grenzen (jaartal, prijs, kilometerstand) de ruimste (gebruikte) auto was. De vorige was een Fiat Doblo die al aardig op leeftijd was, dus we moeten nogal wennen aan de kleine en lage auto. Het laag in de toeren rijden konden we al.

Totnutoe lijken de problemen overzienbaar:

- geen reservewiel (maar gelukkig rijden we altijd op winterbanden + velgen, dus dan maar een zomerband in de auto)
- geen krik (had de verkoper gelukkig wel beloofd, dus met zijn toestemming de krik van de fiat meegenomen)
- het waarschuwingslampje voor de verlichting heeft een hekel aan mijn aanhanger en gaat branden (bij het linker knipperlicht, dat ook 2x zo snel knippert) hoewel alle knipperlichten het wel lijken te doen
- hij kwispelt een stukje meer met een 1000 kg aanhanger er achter zo bij 90 km/h. Daar moet ik nog eens goed naar kijken, kogeldruk of toch langzamer rijden - de Doblo heeft dat nooit gedaan - maar daar legde ik ook eerder nog een flink stuk boomstam achterin, dat lijkt nu toch minder de bedoeling met dat slappe deksel in de kofferruimte en die hoge drempel.

Met vriendelijke groeten,
Jurriaan

Laatst bewerkt:
Een auto is een gebruiksvoorwerp - voor het bedrag dat je er voor betaald hebt zijn voordelen vanzelfsprekend. Collega's vragen ook 'hoe rijdt hij' - wel, hij start, hij rijdt probleemloos weg bij het stoplicht, de kachel werkt.

Tuurlijk zijn er ook voordelen: de cruise-control is handig. De voorlampen lijken beter licht te geven. We hopen dat hij een stuk zuiniger is (hoewel het me in dat verband verbaasd heeft dat de banden breder zijn dan van de doblo, die toch ruim 100 kg zwaarder was), we hebben weer een half jaar garantie, de wegenbelasting is lager.

Maar ik geef toe: er is een mentaliteitsverschil tussen 'we moeten een nieuwe auto' en 'we willen een nieuwe auto'.

Bovenaan Onderaan