Nieuwe Fabia II rijder.

Ik ben Jorren. 21 jaar en wonend in de omgeving van Drachten. Afgelopen weekend heb ik een Skoda Fabia Combi uit 2010 gekocht. Een 1.2 TDI greenline. Ik kom vanuit een Seat Leon 1.9 TDI topsport met ruim 200 pk, dus de overstap naar deze (gechipte) 95 pk is wel wennen.
Ik ben eigenlijk meteen op zoek naar wat onderdelen:
Verlagingsset/schroefset. De auto zwabbert wat (15”) en ik hou van een sportief gevoel.
De 15” standaard velgen wil ik voor de winter houden.
De voorstoelen: ik rij momenteel 4-6k kms per maand, en een ander setje voorstoelen zou voor mijn rug niet misstaan.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Welkom, altijd Schroefsetje kiezen, benieuwd naar je auto als die lager staat. AP maakt betaalbare goeie setjes, denk dat die van de Polo en Ibiza van dezelfde generaties ook op een Fabia 2 passen. 17 inch kan je Faab wel hebben, gaat stoer staan icm met schroefset.

@Kanerr heeft ook een mooie verlaagde Faab gehad hier, die kan je eventueel nog beter helpen.

Grt Jefrey

Kanerr

Forumguru
Welkom!

Schroefset is een pre, mijn F2 waar mijn vriendin nu in rijdt staat op een eibach set maar dat is nog steeds heel zacht en 'deinend' dus sportief is ver te zoeken.

Ik zou een AP setje nemen en dan icm 17" velgen, dat rijdt het lekkerst :)

Voorstoelen kan je alle kanten mee op, Audi A1, VW Polo 6R, Seat Ibiza cupra stoelen zullen allemaal 1 op 1 passen.

Tees

Donateur
Vanaf de voorstoelen naar voren is vrijwel alles exact hetzelfde. Er achter verschilt het vaak wel (behalve sommige stukken van t onderstel)

oke, want als ik online kijk, vind je voor de combi bijna niks…

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat om een 1.2 tdi (2011, niet 2010).
Ik kan zelf vrij weinig schroefsets vinden. Is allemaal voor 1.4tdi of hoger. Of maakt het niets uit?

Ondertussen naar Luxemburg geweest, voor een bezorging. Gemiddeld 1 op 21 gereden, snelheid tussen 110 en 130 op gps.

Bijlagen

• 012FCEE7-A029-4A57-9A53-40C2CF1CE520.jpeg
    012FCEE7-A029-4A57-9A53-40C2CF1CE520.jpeg
    690,7 KB · Weergaven: 13
Bovenaan Onderaan