Nieuwe kenteken combinatie

Fabia

† In Memoriam
RDW geeft nieuwe kentekens uit

Gepubliceerd op donderdag 05 oktober 2006

VEENDAM (ANP) - De Rijksdienst voor het Wegverkeer geeft sinds maandag kentekens uit met een nieuwe cijfer-letter-combinatie. De nieuwe kentekens hebben twee cijfers, gevolgd door drie letters en weer een cijfer.

Dat meldde een woordvoerder van de RDW donderdag naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf. In eerste instantie worden alleen nieuwe bedrijfsauto's voorzien van de nieuwe kentekenplaten.

De RDW houdt de uitgiftedatum van nieuwe kentekenseries altijd geheim om te voorkomen dat de verkoop van auto's inzakt. Mensen zouden dan geen auto's meer willen met een oud kenteken.

De sinds 1951 gebruikte combinatie van drie maal twee letters of cijfers gaat de komende jaren langzaam maar zeker verdwijnen uit het straatbeeld.

@ Hetzer:

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

... In eerste instantie worden alleen nieuwe bedrijfsauto's voorzien van de nieuwe kentekenplaten...

[/ QUOTE ]

Fabia

† In Memoriam
Wel goed lezen hoor
crazy.gif

Timothee

Actief lid
Lekker interessant
smile.gif
Mij maakt het echt geen bal uit hoe mijn kenteken opgebouwd is...vind de auto waar het plaatje op geschroeft zit veel belangrijker.

Fabia

† In Memoriam
Daar denken de meeste mensen toch anders over, zodra het bekend is gaat men toch zitten wachten met de aankoop. Zou ik zelf ook doen.

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

Daar denken de meeste mensen toch anders over, zodra het bekend is gaat men toch zitten wachten met de aankoop. Zou ik zelf ook doen.

[/ QUOTE ]

Als je hem privé koopt wellicht, niet als je hem least zoals ik doe. Dan maakt me het kenteken geen snars uit
smile.gif

Fabia

† In Memoriam
Zag van de week weer een nieuwe kentekenreeks. Nu op de bedrijfswagens:

Bijlagen

• Afb000_1.jpg
    Afb000_1.jpg
    11,7 KB · Weergaven: 23
Bovenaan Onderaan