Nieuwe Kenwood VAG-navigatie

TL@

Forumguru
Waarschijnlijk geen stuurbediening en Maxi-dot?

Die Garmin navigatie ziet er toch zo lelijk uit.

Dan toch liever de Zenec (of zelfs de Pioneer Avic)

higgy

Forumguru
Zou mij niet verbazen als maxi-dot en stuurbediening ondersteund worden, aangezien het een VAG-versie is en er anders (op de pasvorm na) weinig VAG's aan is.

Constant

Erelid
Ook op eerdere modellen kun je een verloopstekker kopen die zou moeten leiden tot compabiliteit met maxidot en stuurbediening. Bij mijn DNX7200 zou dat ook kunnen, maar heb ik nog niet aangeschaft.

TL@

Forumguru
Zou mij niet verbazen als maxi-dot en stuurbediening ondersteund worden, aangezien het een VAG-versie is en er anders (op de pasvorm na) weinig VAG's aan is.

Bij de Pioneers met speciale VAG vorm is het enkel stuurbediening en geen Maxi-dot.
Ik heb die Maxi-dot integratie enkel nog maar bij Zenec gezien (voor de navigatie dan, handsfree sets heb ik al wel gezien met integratie)

hemi24

Forumguru
was het probleem niet dat Skoda een afwijkende stuurwielbediening had t.o.v. de VW's en Seats?
Als ik me niet vergis is dit rechtgetrokken met de O2-FL...

Blijft natuurlijk de vraag: waarom vermeld Zenec de Skoda's niet voor de NC-2000 serie?

TL@

Forumguru
Ze gingen normaal een specifiek Skoda model op de markt brengen, maar daar staat ook niks meer van op hun site.

TL@

Forumguru
Die NC5602 was degene die ik bedoelde, moest normaal in december 2009 beschikbaar zijn, maar nergens kan je er nog iets over vinden (behalve die verdwaalde pagina die je gevonden hebt)

In mijn volgende komt die NC2010 denk ik (volgend jaar ben ik weeral aan de beurt om te bestellen)

M..

Nieuw lid
Kenwood komt met een nieuw VAG-navigatiesysteem, de DNX520VBT. Prima spec's, draait op Garmin, ingebouwde bluetooth....

Deze week de DNX520VBT laten inbouwen nadat de vorige Kenwood was gestolen.

Eerste indruk van het systeem. Past goed bij de auto. Werkt nog fijner dan het vorige systeem. Reageert lekker vlot als je bij het navigeren de verkeerde kant op gaat. De iPhone werkt goed met het systeem.
Nadeel vind ik tot nu toe het ontbreken van een iPhone/iPod aansluiting aan de achter kant. Nu een lelijke kabel aan de voorkant. Verder was er een nieuwe omlijsting nodig. De oude sloot bij mij niet aan. Kosten 12 Euro.

Grote vraag tot nu toe is hoe ik handig POI's toevoeg met een lap/desktop.
De POI-loader van Garmin vond ik niet handig en niet duidelijk.
MyPoi Manager wilde geen POI's opslaan op een door mij aangegeven locatie.

Bijlagen

• DNX520VBT.jpg
    DNX520VBT.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 28

EdK

Forumguru
staat dit niet gewoon in de manual die bij je Kenwood is geleverd ?
Is het namelijk niet zo dat je de Poi's in bepaalde extensie moet opslaan op een SD kaart of een USB stick en op deze wijze je ze moet inladen in je navigatie systeem ?

M..

Nieuw lid
Ja klopt. De data gaat via een SD kaart het navigatiesysteem in.
Het programma dat je gebruikt daar voor is POI Loader van Garmin.
Je opent met dat programa een POI lijst die in CSV staat.
Een regel ziet er zo uit:
5.37075983 52.15262794 "P&R Amersfoort"
De lijsten kan je probleemloos in de POI Loader zetten die er dan weer een POI.GPI file van maakt.
Verder dan dit ben ik nog niet gekomen. Maar het zal vermoedelijk copy paste zijn en inlezen in het systeem.

POI-lijsten zijn te vinden op internet.
Anwb/Aldi/Supermarkten/Shell/etc.

Voor mij was de vraag eigenlijk hoe ik adressen in het systeem kon zetten via een lap/desktop die bestaan uit een straat en plaats (ipv lat. long.).
Denk aan het uploaden van een klantenbestand.

EdK

Forumguru
denk dat je ze als POI moet omzetten
Je zou de adressen in kunnen voeren in google want die geeft dan volgens mij de Lat Long dan aan en dan deze weer in een lijst zetten met de gegevens erachetr zoal je zelf al bovenstaan aangeeft.
En anders wordt het helaas handmatig één voor één invoeren.

Je kan met het tooltje PoiEdit (even zoeken met Google) de poi bestanden van TomTom (.ov2) openen en weer opslaan als Garmin Comma Seperated (.csv) file.
Vervolgens kan je met POILoader van Garmin de verschillende csv files omzetten naar één poi.gpi bestand.
Dit bestand zet ik op mn DNX5220BT vanaf de laptop via een usbkabel die achterin de Kenwood zit.
Bij andere modellen kan dit ook via bijv. sd card of cd. Voor jouw type moet je even in de handleiding kijken.

Bovenaan Onderaan