Nieuwe leaseauto waarschijnlijk een sc2, wat advies nodg!

rickvandevelde

Senior Member
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het skodafoum.
Ik mag binnenkort weer een nieuwe leaseauto uitzoeken en mijn oog is gevallen op een Superb combi.
Momenteel rijd ik een Mondeo station titanium limited.

Ik heb voor mijzelf de navolgende uitvoering in gedachten:
Skoda Superb Ambition business. 1.6 tdi greenline
Kleur brilliant silver (zilvermetallic is bij ons bedrijf helaas verplicht)
Bluetooth handsfree carkit
Electrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
Stoelverwarming
Leer (achteraf)
Afneembare trekhaak (achteraf)
Reservewi
el (achteraf)
Trekhaak afneembaar
incl montage (achteraf)
1
7” lichtmetaal venus of trifid (achteraf)

Ik heb echter wat advies nodig over de navolgende zaken:
Zijn hulpveren een aanrader of gaat het ook prima zonder (rijd meestal alleen maar soms ook wel met een kofferbak vol met 200 kg)
Welke kleur leer? ik heb zelf in gedachten zwart met witte stiksels of donkerbruin als in de L&K uitvoering.
Welke 17" velgen? de 16" moon velgen vind ik te klein en niet fraai, 18"lijkt mij te oncomfortabel.
Zie ik nog opties over het hoofd of hebben jullie andere adviezen.

RDE

Lid
Welkom hier op het Skodaforum. Mooie auto heb je gekozen. Veel van je vragen zijn afhankelijk van persoonlijke smaak. Daarom alleen een advies over de hulpveren; de SC heeft een vrij grote overhang achter. Tevens is de vering op comfort ingesteld, maw: bij zware belading zakt deze door. De greenline-versies hebben daarnaast een verlaagd onderstel ivm verminderde luchtweerstand. Kortom ingrediënten die hulpveren verantwoorden. Mijn collega heeft ze na een korte rit met een caravan van 1300kg slechts snel laten monteren. Tip: doen dus die hulpveren. Veel plezier verder met het verfraaien van deze toch al erg mooie auto!

Dirkmk1

Senior Member
Misschien kan je de originele veren vervangen door veren van carsupport (heb ik ook gedaan bij mijn vorige auto met een LPG tank en trekhaak). Erg over te spreken!
Denk dat je met een trekhaak en gewicht van reservewiel trouwens al op een aanpassing van de achtervering uitkomt...wegens eventueel doorhangen achterkant
Zwart mi het mooist op een zilveren auto. Alleen wit stiksel.... ik zou een donkere kleur stiksel pakken, wit trekt vuil aan.
Heb zelf de 16" moon velgen bij aflevering voorzien van winterbanden en zelf een 18" set aangeschaft (buiten de lease om) echt niet oncomfortabel!
Het is ook net wat je gewend bent natuurlijk.
Ik heb achteraf een mobridgesysteem laten installeren, tot nu toe erg over te spreken.

sitechris

Donateur
Mbt de velgen, ik zou zeker 18 inch overwegen. De Superb oogt pas echt lekker met 18 inches. Mbt comfort, valt goed mee te leven icm met 18 inch.

rickvandevelde

Senior Member
Ik vind 18 inch ook mooier.
Ik rijd echter zo'n 70k per jaar en daarom is comfort voor mij erg belangrijk.
17 inch is daarom voor mij een compromis wat qua looks nog aanvaardbaar is en qua comfort idem.

rickvandevelde

Senior Member
Weten jullie of de auto met hulpveren achter hoger komt te staan?
Of zal het gewicht van een trekhaak en een reservewiel en mijn standaard 20 kg bagage in de koffer dit wel opheffen.

frankie002

Nieuw lid
Hallo,

Ook ik rijdt nu nog een Mondeo station Titanium...
ik heb ook gekozen voor een Superb combi.
Ik krijg de mijne over 2 weken...

Ook heb ik leer achter af, in de kleur Chestnut ( donkerbruin)....
Ik vind zwart zo zwart, weinig spannend en weinig kleur in interieur, dashbord is ook zwart..

CDO

Forumguru
@rick ja met hulpveren komt de achterkant iets omhoog. je kunt hier op het forum wel enkele discussies vinden met de verschillen.

Ik zou het zeker aanraden. Heb zelf een gewone S2C (niet greenline) en daar heb ik ze al nodig.

Ik heb zelf nog donkere ruiten achter mee besteld. Waarom laat je de stoelverwarming ook niet bij de leerboer inbouwen? Kan toch ook achteraf?

rickvandevelde

Senior Member
Ben erg benieuwd hoe de kleur leer bij jouw auto staat.
Misschien als de auto binnen is even een fototje posten?
Welke kleur SC2 heb jij besteld?

Dirkmk1

Senior Member
@ rickvandevelde: Ik was volgens mij rond de 165 euro kwijt (geen montage) incl een korte rondleiding door de eigenaar.

@ CDO: als je enthousiast bent over een goed product hoeft je er nog niet te werken. Het hele forum werkt ook niet bij Skoda..... (ervaringen delen is juist waar een forum voor bestaat)

Bovenaan Onderaan