Nieuwe member met een Fabia Combi Scout

Hierbij wil ik me even voorstellen.

Ik ben Boyscout. Momenteel rijd ik in een Seat Leon Stella 1.4 16v, maar 4 januari jongstleden heb ik een gloednieuwe Skoda Fabia Combi Scout 1.2 TSI DSG 77 kW besteld. Ik heb risico genomen, omdat deze uitvoering nog niet in het echt heb mogen bewonderen en daarbij heb ik ook geen proefrit gemaakt.
Voor de aankoop heb ik natuurlijk wel wat rij-impressies gezocht, zodat ik toch een idee kon krijgen. Daarbij ben ik op dit interessante forum terecht gekomen. Ik was met name op zoek naar impressies van de Fabia in combinatie met 1.2 TSI 77 kW met DSG. Op autoweek kwam ik weinig bruikbaars tegen en was al snel hier beland.

Wat ik trouwens er leuk vind, is dat maar een klein aantal leden ook een Fabia Scout hebben.

Ik moet nu nog ongeveer 3 maanden wachten.:mad:

Zodra ik hem binnen heb, zal wat foto's posten.

Hoi Boyscout, ik ben benieuwd of je 'm al hebt. Wij hebben 'm begin februari besteld en onze leveringsweek staat voor week 30.
Wij hadden geluk, ten tijde van ons bezoek aan de showroom stond er een fabia combi scout met automaat in geheel de uitvoering die wij wilde hebben, met uitzondering van de kleur. Een proefrit ging helaas niet, dus dat hebben we in een fabia zonder scout uitvoering gedaan.
Die reed echt super prettig en ook verrassend pittig.

RefleCs

Forumguru
Welkom! Ben heel benieuwd. Wat voor kleur is het geworden? Zelf ook een scout in bestelling staan. Verwachte levermaand... oktober.....

Cappuccino beige metallic. Oeps, oktober? Wanneer heb je 'm besteld?
De lange levertijd komt doordat we een automaat willen.

Hallo Scoutje, hij is al binnen. Ik heb hem 29 April in ontvangst mogen nemen. Ik heb alleen nog geen gelegenheid gehad om een paar mooie foto's van mij nieuwe aanwinst te schieten. Ik moet zeggen dat hij inderdaad verrassend pittig is, ondanks dat ik nog niet boven de 3500 toeren ben gekomen. Ik ben helemaal blij met mijn lederen bekleding in twee kleuren. Het interieur is best donker, maar door het grijze leer, komt het toch wat lichter uit. De DSG is echt fantastisch, soms is het alleen net of het een langere tijd kost voordat hij oppakt. Dit is hoofdzakelijk een kwestie van wennen en goed anticiperen.

Succes met het wachten!

Klinkt goed Boyscout! Het is voor ons nu aftellen geblazen. We kunnen niet wachten. Maar zodra ie binnen is hoop is zsm foto's te kunnen laten zien.
Heb jij trouwen gekozen voor de optie om handsfree via het stuur te kunnen bellen? Wij hebben daar vanaf gezien omdat de dealer vertelde dat ie niet voor alle telefoons geschikt zou zijn. Dat vonden wij eigenlijk best knullig, we wilden wel dat het systeem alle soorten telefoons zou pakken en niet beperkt. Stel dat je dan tussentijds voor een andere telefoon kiest dan zou het zomaar kunnen dat je er niet via het stuur handsfree mee kunt bellen.

RefleCs

Forumguru
Cappuccino beige metallic. Oeps,
oktober? Wanneer heb je 'm besteld?
De lange levertijd komt doordat we een
automaat willen.​

Ik heb hem besteld met een 5 versnellingen handbak. Ik heb wel gekeken naar de DSG maar ik moest opties inleveren als ik dat wou. En dat wou ik dus niet :tongue:

@Scoutje: In eerste instantie had ik gekozen voor een MDI, Bluetooth voorbereiding en een multifunctioneel stuurwiel. Maar toen ik de auto ging bestellen kreeg ik te horen dat bluetooth niet zou werken met mijn iPhone. Dus heb ik dat alles geschapt en voor een Parrot MKi9200 gekozen. Hiermee kon ik ook de iPod functie gebruiken, dus was de MDI niet nodig. De stuur bediening werd ook overbodig, omdat de parrot een eigen bediening heeft.
Ik ben het met je eens dat het systeem wat Skoda biedt best knullig is.
De oplossing die de dealer mij geboden heeft werkt super! :)
Waar heb jij voor gekozen?

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd met je Scout, je ziet ze niet heel veel rijden. Ben benieuwd naar je foto's.

Onze dealer bood ook de Parrot als oplossing aan. Maar die moest dan wel nog apart worden gemonteerd op het dashboard. Vond ik beslist geen mooie oplossing dus hebben wij niets gekozen. Ik rij nu ook met een bluetooth oortje, en dat blijf ik doen. Wel erg jammer overigens, ik had het graag via het stuur gehad. En dat je dan een multifunctioneel stuur hebt, slaat dan eigenlijk ook nergens op :-) Dit vonden wij eigenlijk het enige minpunt tijdens het bestellen van de auto.

RefleCs

Forumguru
Zou je die parrot dan wel via de stuurbediening kunnen bedienen ook? Ik zit eraan te denken om zodra ik de auto heb zelf een parrot in te bouwen. Heb ik bij mijn Picasso ook gedaan en dat viel me meer dan 100% mee!

Volgens mij werkt de parrot niet met de stuurbediening van skoda. Het type dat ik heb, heeft een losse afstandsbediening die je naar eigen inzicht kunt plaatsen op het stuur dan wel op het dashboard.

Nee, volgens de dealer werd de bediening op het stuur dan volkomen nutteloos. Die knoppen lijken alleen icm bluetooth & stuur zoals door Skoda aangeboden, maar die niet geschikt blijkt te zijn voor alle toestellen. Dus een parrot koppelen met de bediening in het stuur zou niet mogelijk zijn.

RefleCs

Forumguru
Ik heb even gegooleled en ik zie de Fiscon voorbij schuven die Maxidot en Stuurwielbediening ondersteunt. Parrot schijnt ook iets te hebben. Extra interface. Maar echt iets duidelijks en ervaringen kan ik niet vinden.

Welkom op het forum. Goede keus ik vindt de scout uitvoering erg stoer en appart, ik heb er tot nu toe nog niet 1 zien rijden. Veel plezier.

RefleCs

Forumguru
Ik heb ook de BT niet genomen om dezelfde redenen. Ik heb wel het multifunctionele stuurwiel aangehouden voor bediening van de radio. Ach het is wat overkill wellicht maar ik vind het wel prettig. Heb het nu ook in mijn Picasso en ik zit nu in m'n huidige faab vaak in het luchtledige te drukken met m'n duim :tongue:

@robson: Dankje wel.

@RefleCs: Ik luister nu meestal muziek via de parrot. Maar de de kwaliteit is iets minder dan als je een CD afspeelt, dus je hebt een verstandige keuze gemaakt om een MDI te bestellen.

RefleCs

Forumguru
In mijn Picasso heb ik ook een MKI9200. Tip: wees voorzichtig met het schermpje.... die is heel broos. Het schermpje is 1 keer gevallen in de auto en nu al stuk. Daarnaas moet je ervoor zorgen dat je de laatste firmware draait. Er is een paar firmwares geleden een behoorlijke verbetering in geluidskwaliteit gekomen. Daarvoor was het net geluid uit een koekblik.

Bellen doe ik straks gewoon via een headset denk ik. De MDI was voor mij een voorwaarde. Ook omdat je dan netjes alles ziet in de display van de radio. Ben nogal gehecht aan m'n usb stok vol muziek.

Bovenaan Onderaan