nieuwe motorisering Octavia RS

MarcoO2

Forumguru
Vanmorgen was ik bij mij dealer om een xenon-lamp te laten vervangen. Omdat ik langzamerhand weer om me heen aan het kijken ben wat mijn volgende auto gaat worden, vroeg ik de dealer om de folders van de Octavia RS. Die kreeg ik, dus ik heb tijdens het wachten op mijn gemak eens de folder en de prijslijst door zitten lezen.

Tot mijn verbazing zag ik dat de O2 RS volgens de folder niet meer met de oude vertrouwde 2.0TSI (benzine) en 2.0 TDI (diesel) leverbaar is, maar dat ook hier de downsizing heeft toegeslagen... en de diesel-uitvoering is vervallen.

Klik hier voor de technische gegevens van de nieuwe motoren!

Desgevraagd bleek de dealer ook nog van niets te weten, sterker nog, die ontkende dat deze motoren in de RS leverbaar worden. :winkie:

MarcoO2

Forumguru
Ja toch! En even voor de goede orde: die scan is niet gephotoshopt ofzo... gelukkig laat de prijslijst die op de website te downloaden is de juiste motoren zien.

VEEJAY

Forumguru
1.4RS? Skoda is de weg kwijt...

Geen RS diesel is ergens wel jammer, maar is ook absurd duur tov de concurrentie.

In de O3 komt toch de 2.0T met 265pk? dus het komt op termijn wel weer goed ;)

TL@

Forumguru
't Is maar een typfout of anders komt de RS-line ook in Nederland beschikbaar. Is in Belgie al lang beschikbaar.

MarcoO2

Forumguru
Ben benieuwd naar de 0-100 en topsnelheid van de RS :-)????
ALs ik de pagina waar dat stond ook gescand zou hebben, was de lol er af... want daar staan (onder de verkeerde motoren) de technische gegevens van de juiste motoren: oftewel de 2.0 TSI en 2.0 TDI. Oftewel: 't is alleen maar een typefout... en (gelukkig) geen werkelijkheid! Zou toch wel jammer zijn als vlak voor ik misschien mijn eerste RS zou bestellen een dergelijke downgrade plaats zou vinden...

Bovenaan Onderaan