Nieuwe O2 Keuze Problematiek

japiejo5

Actief lid
Nieuwe baan,..nieuwe auto,....-> Winkelen
cheer.gif
cheer.gif

Dealers bezocht,..en kwam via via op het spoor van de Business Edition,,.toen was ik verkocht,...nog wel een tijdje doorgezocht naar andere auto's maar betrapte mijzelf er op dat ik elke auto 1 op 1 met de O2 aan het vergelijken was,...en dan blijf je bij Skoda uitkomen,..qua prijs,..maar zeker ook qua opties en waar voor je geld.

Volgende drempel om te nemen,....mijn vriendin,..zou natuurlijk wel leuk/makkelijk zijn als zij de O2 BE ook mooi zou vinden,....
Begonnen met het achteloos laten slingeren van een foldertje,...
2133.gif
daarna een mooie screensaver,,..met in oogschouw nemend de kleur natuurlijk,...vrouwen zijn nu eenmaal heel erg gebrand op de kleur,...veilige kleur tip,..zilver!!!
smile.gif

Goed ze vond m niet echt mooi,,..maar dacht bij mijn zelf,..toen ik mijn Megane II had, vond ze die ronduit lelijk,,....2 maanden later vond ze m prachtig. Dussss Mijlpaal "vriendin" is ook bereikt.

Nu dan: Het wordt dus de Octavia II.

Motor: 1.9 Td <font color="red"> </font>
Chiptuning: VAG bij de dealer met garantie.
Uitvoering: Business Edition
Accesoires: Wisser achter.Thats it,..hij is compleet.

maar nu:

Eigenlijk heb ik liever de 16" sirius velgen ipv de Vega 16" welke standaard zijn. 17" vind ik iets te voor mijn smaak, auto wordt voornamelijk zakelijk gebruikt en moet geen pimpmobiel worden,...
regels.gif
No Offense
<font color="blue"> </font>

Wel of geen originele radio: Heb nu op de offerte staan:
Pioneer DEH-P55 (Radio/CD/Carkit) met verwisselbare kleur.
Maar vind die inbouw stream Radio toch wel erg mooi staan,...ERVARINGEN???

Zo lang verhaal,..hoop op veel reacties

Hey proficiat. je zal er (normaal gezien geen spijt van krijgen)
Wat die STREAM betreft zijn er al veel draadjes op het forum. En veel mensen zijn niet echt tevreden prijs/kwaliteit. Hij staat mooi in het geheel maar is eigenlijk erg duur voor een standaard radio. Veel mensen in Nederland hebben ontvangst problemen. Zoek maar eens in de forums.
Persoonlijk heb ik (nog) geen problemen ervaren maar vind ik hem wel erg duur.
Succes met de wagen en hopelijk moet je niet te lang wachten.

Persoonlijk vind ik de 17" wel mooier staan op de O2 en absoluut niet pimp. Een beetje zakenauto heeft tegenwoordig ook al gauw 17". Ze staan gewoon erg strak. Zelf gekozen voor de 16" Vega omdat ik de 17" iets te oncomfortabel vond. Maar daar is genoeg over terug te lezen hier.

Van de Xenon ga je in ieder geval veel plezier beleven, kan ik je alvast verklappen

SkodaMan

Actief lid
16" Sirius velgen staan mooi en je levert geen comfort in. Overweeg eens een aftermarket systeem voor geluid en navigatie. Er zijn hele mooie dubbel-din systemen te krijgen voor de O2.

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kazuka</font><hr />

Persoonlijk vind ik de 17" wel mooier staan op de O2 en absoluut niet pimp.

[/ QUOTE ]

Mee eens. Staat gewoon netjes en is absoluut niet te groot. Zeker de Pegasus-velgen zijn heel beheerst.

18" is groot (RS-maat) en 19" is pas pimp.

Over de velgen kan ik je niks vertellen, heb ik me niet in verdiept toen ik mijn BE kocht. De radio wel en heb toch voor de Stream gekozen. Dat had een paar redenen: de visualisatie van de parking distance control: errug handig; het multi functioneel stuurtje dat met de Stream werkt, ook aanbevelingswaardig.
Tot slot geeft de Stream een aantal meetwaarden (buitentemperatuur bijvoobeeld) op het scherm weer. Dat vindt mijn vrouw erg handig.

@Cycloon60: Ja, er zit een enorm verschil in Xenon en Halogeenverlichting, je weet niet wat je ziet. Mijn Fabia TDi gaf toch een flink bak licht maar was een klein kaarsje t.o.v. de Xenon. Ik zou niet anders meer willen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Cycloon60</font><hr />

Zijn Xenon lampen zo'n groot verschil dan Halogeen lampen?

[/ QUOTE ]

Jawel, doen
722.gif

japiejo5

Actief lid
Maar moet je bijbetalen als je de vega's niet wil en graag de sirius zou willen,..?

Wat is een dubbele DIN??
confused.gif

Wallie

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />

Maar moet je bijbetalen als je de vega's niet wil en graag de sirius zou willen,..?

Wat is een dubbele DIN??
confused.gif

[/ QUOTE ]
2x zo hoog als een standaard autoradio (da's 1 din).

Ik zou ook een pioneer of id nemen, geen stream, prijs vind ik veeeels te hoog. Al staat het wel mooi
smile.gif

SkodaMan

Actief lid

[/ QUOTE ]

Ja, ik meen zoiets als € 250

Wat is een dubbele DIN??
confused.gif

[/ QUOTE ]
Gewone radio's hebben een "enkel"-din (Duitse Industrie Norm) afmetingen. In de O2 zit een groot gat en met een dubbel-din raam kan je er een dubbel-din systeem in plaatsen. zie voorbeeld:

NV-DX69GA.jpg

jurjen

Lid
Wel of geen originele radio: Heb nu op de offerte staan:
Pioneer DEH-P55 (Radio/CD/Carkit) met verwisselbare kleur.

[/ QUOTE ]
Die heb ik nu een paar maanden in m'n O2 Elegance, bevalt prima, vooral de Bluetoothfunctionaliteit. Geen spijt van!

Een 'merkradio' heeft als voordeel dat je niet met een frontje hoeft te slepen, maar het prijsverschil was mij iets te fors.
Deze Pioneer trek je voor nog geen driehonderd Eutjes bij de Mediamarkt uit 't schap. Komt voor de Skoda nog een inbouwframe bij van ca zes tientjes.

Ik heb hetzelfde Japie. Wilde de standaard Vega's ruilen voor de 16" Sirius of Twister velgen. Kan wel af dealer maar dan betaal je 750 of 720 euro extra omdat ze alleen als direct set uit het Pon magazijn kunnen worden geboekt, oftewel beachelijk duur en je krijgt weinig terug voor je Vega's...

Heb zelf gisteren besteld en hou dus ook deze velg.

Verder is de Stream ivm parkeersensoren op je scherm wel super.

Overigens: ruitenwissen achter is standaard op de BE combi en accessoire op de HB.

Deje

Lid
dubbele DIN (opening) is voor de radio-inbouw....
Er passen dus twee DIN (afmeting) radio´s boven elkaar in het dashboard. Zo kun je dus stereo ontvangen...
Of natuurlijk één naviatiescherm met mono geluid....
worshippy.gif

japiejo5

Actief lid
dat wat die Dubbele Din betreft; Duideljk, dank daarvoor!
Wordt gewoon de DEH-55BT dus! 349 + 150 inbouwkosten.

Over die velgen verschillen de meningen blijkbaar! Daar moet ik het dan maar over gaan hebben met de dealer. of gewoon niet zeiken en de 17,.....ehhn nee dat heb ik er niet voor over...

@Miquel: het moet een HB worden,..Combi is niet mijn smaak!

Bovenaan Onderaan