Zo, nu is ie er dan, de nieuwe O2, alias Passat en A4 killer! Vanmorgen opgehaald bij V-Car in Eindhoven en alles is keurig netjes overgedragen. Volgende week moet ik nog ff een 2DIN inbouw setje halen voor mijn blauwe tand radio, ik zal daar ook alles over posten.
Gegevens:
Octavia Combi Elegance 2005 (A5)
kleur: zwart
Interieur: Duo Ivory (half leer / stof, lichte bekleding)
140 PK, 2.0 TDI
Extra: Vega velgen, maxi dot, Duo Ivory
De eerste indrukken:
Hij is in ieder geval een stuk ruimer dan de A4, de kids zitten niet meer met hun schoenen tegen de voorstoelen. Verder is ie veel completer dan de A4. Omdat Skoda O2 veel goedkoper is (in de lease 150,- per maand geodkoper) heb ik de meest luxe versie en wat opties. De dimmende spiegel, parkeersensor etc. is wel lekker luxe. De nieuwe 2.0 TDI heeft 10 paarden meer, maar laat ook meer van zich horen. Waarschijnlijk hebben ze bij Skode wat bezuinigd op isolatie. Verder zijn de materialen vergelijkbaar, hoog afwerkings niveau, zelfs de interieur sierstrip lijkt op die in de A4. De deuren vallen solide dicht, het dashboard voelt solide "duits" aan (niet van dat hard plastic zoals een japanner). De stoelen zitten comfortabel en het leer ruikt nieuw, kortom het goede gevoel van iets nieuws.
Vandaag heb ik alleen maar wat korte ritjes gemaakt en de rijeigenschappen zijn prima, voor mijn gevoel zelfs iets beter en luxer afgesteld dan de A4. De O2 gaat strak door de bocht en hij trekt ook prima, maar dat deed die 130pk A4 ook al. Het is wel ff wennen aan die 6 bak en de achteruit in z'n ingedrukte een, maar hij schakelt soepel en vlot. In z'n achteruit gaat meteen de parkeersensor in werking, erg handig, ook als er plotseling boodschappenkarren en mensen voorbij schieten (het was druk vandaag...).