Beste Skoda rijders,
Allereerst de beste wensen!
Rijd op dit moment een O3 GL BL in de lease en ga binnenkort vanwege switch van werkgever privé een auto rijden. Vanwege de lengte (~2 meter met in verhouding erg lange benen) kom ik bijna niet om een Skoda Octavia, Superb of VW Passat heen maar die laatste twee lijken vooral voor de achterpassagiers meer ruimte te hebben en dat is dan weer niet zo hard nodig dus ben ik toch weer aan het kijken naar een O3 maar dan in 1.0 TSI benzine variant.
Daarover heb ik even wat vraagjes:
- Op zich bevalt de O3 GL BL goed, ik heb daarin de optie "Half ledere bekleding" waardoor ik niet de standaard stoelen maar de stoelen uit de toenmalige (als ik het mij goed herinner) "Elegance" heb. Deze zien er hetzelfde uit als de O3 FL "standaard" stoelen maar ik lees nu weer dat de stoelen in Style er weliswaar hetzelfde uit zien maar een andere vulling hebben en dat de standaard stoelen nogal dramatisch waren. Waren de "half leder"/Elegance stoelen vergelijkbaar met de Style uitvoering of de Ambition lijnen?
- Het liefst wil ik elektrisch verstelbare stoelen om de helling, en daarmee de ondersteuning van de bovenbenen, goed in te kunnen stellen. Dit kan echter alleen op een Style uitvoering. Dealer geeft als alternatief Dynamic pakket met sportstoelen omdat Style + Elektrische stoelen behoorlijk in de papieren loopt. Hoe zijn jullie ervaringen met de sportstoelen?
- In verband met vele kilometers toch het liefst een automaat maar ik lees uiteenlopende verhalen over de DSG7's, lijken wel voornamelijk wat oudere ervaringen maar wat zijn de ervaringen met recentere O3's met DSG7's? Ik heb met verschillende Skoda, Volkswagen en SEAT dealers gesproken. Gek genoeg ontkennen de Skoda dealers dat er ooit problemen geweest zijn met DSG7's. De Volkswagen en SEAT gaven aan dat het dankzij de nieuwe olie en software inmiddels op orde is maar nog steeds wel iets gevoeliger blijft dan een handbak (op zich geen gek verhaal natuurlijk). De Skoda geeft aan dat ook de koppeling van een DSG onder de (verlengde) garantie zou vallen terwijl Volkswagen en SEAT aangeven dat je daarvoor op de coulance van PON aangewezen bent (en dat zijn ze volgens mij niet echt).
In hoeverre vallen de DSG componenten, met name de koppeling, onder de 4 jaar verlengde garantie?
- Een 1.0 DSG Style Business + Elektrische stoelen + Tech Pakket kost al snel 32 000+ euro volgens de configurators en daarmee al snel 5000 euro duurder dan een Ambition Business, wat is naar jullie idee een realistische prijs?
Een hoop vragen waarvan vee maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Bij voorbaat dank!
Allereerst de beste wensen!
Rijd op dit moment een O3 GL BL in de lease en ga binnenkort vanwege switch van werkgever privé een auto rijden. Vanwege de lengte (~2 meter met in verhouding erg lange benen) kom ik bijna niet om een Skoda Octavia, Superb of VW Passat heen maar die laatste twee lijken vooral voor de achterpassagiers meer ruimte te hebben en dat is dan weer niet zo hard nodig dus ben ik toch weer aan het kijken naar een O3 maar dan in 1.0 TSI benzine variant.
Daarover heb ik even wat vraagjes:
- Op zich bevalt de O3 GL BL goed, ik heb daarin de optie "Half ledere bekleding" waardoor ik niet de standaard stoelen maar de stoelen uit de toenmalige (als ik het mij goed herinner) "Elegance" heb. Deze zien er hetzelfde uit als de O3 FL "standaard" stoelen maar ik lees nu weer dat de stoelen in Style er weliswaar hetzelfde uit zien maar een andere vulling hebben en dat de standaard stoelen nogal dramatisch waren. Waren de "half leder"/Elegance stoelen vergelijkbaar met de Style uitvoering of de Ambition lijnen?
- Het liefst wil ik elektrisch verstelbare stoelen om de helling, en daarmee de ondersteuning van de bovenbenen, goed in te kunnen stellen. Dit kan echter alleen op een Style uitvoering. Dealer geeft als alternatief Dynamic pakket met sportstoelen omdat Style + Elektrische stoelen behoorlijk in de papieren loopt. Hoe zijn jullie ervaringen met de sportstoelen?
- In verband met vele kilometers toch het liefst een automaat maar ik lees uiteenlopende verhalen over de DSG7's, lijken wel voornamelijk wat oudere ervaringen maar wat zijn de ervaringen met recentere O3's met DSG7's? Ik heb met verschillende Skoda, Volkswagen en SEAT dealers gesproken. Gek genoeg ontkennen de Skoda dealers dat er ooit problemen geweest zijn met DSG7's. De Volkswagen en SEAT gaven aan dat het dankzij de nieuwe olie en software inmiddels op orde is maar nog steeds wel iets gevoeliger blijft dan een handbak (op zich geen gek verhaal natuurlijk). De Skoda geeft aan dat ook de koppeling van een DSG onder de (verlengde) garantie zou vallen terwijl Volkswagen en SEAT aangeven dat je daarvoor op de coulance van PON aangewezen bent (en dat zijn ze volgens mij niet echt).
In hoeverre vallen de DSG componenten, met name de koppeling, onder de 4 jaar verlengde garantie?
- Een 1.0 DSG Style Business + Elektrische stoelen + Tech Pakket kost al snel 32 000+ euro volgens de configurators en daarmee al snel 5000 euro duurder dan een Ambition Business, wat is naar jullie idee een realistische prijs?
Een hoop vragen waarvan vee maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Bij voorbaat dank!