Nieuwe octavia 2 bestuurder

Hoi,

Vanaf morgen rij ik in een octavia 2b 1,6tdi elegance business. Een beetje noodgedwongen, rij nu een volvo s60 d3 maar door persoonlijke omstandigheden wordt deze te duur. Ik wilde beslist de vijf bak uitvoering omdat daar een caravan van 1400 kilo achter mag.

Omdat mijn huidige dealer ook Skoda voert (Broekhuis Emmen) en ik hier erg tevreden over ben heb ik besloten de overstap te wagen. Ik ben geen ontzettend grote VAG fan maar als ik zie hoeveel tevreden gebruikers er zijn, moet dat met mij toch ook lukken?

De auto heeft een aantal extra’s die volgens mij niet op de standaard uitvoering zitten. Hieronder in ieder geval een schuifdak en een afkoppelbare trekhaak. Andere leuke dingetjes die ik nu niet heb, stoelverwarming en xenon verlichting.

Hopelijk ga ik er veel fijne kilometers mee maken, ik rij er ongeveer 80.000 per jaar dus als deze niet fijn zijn heb ik een issue.

Groet

Sander

Jewepe

Forumguru
@Sanderpeter Ben ooit ook vanuit een V70 (weliswaar via een omweggetje) in een O2 terecht gekomen. De stoelen ga je een (beetje) missen, maar de Skoda stoelen voldoen goed. Wat je niet gaat missen zijn de facturen voor onderhoud van je auto. De Volvo was, in mijn geval, zeker 30% duurder.

Cordoba

Forumguru
Welkom Sander. :bloemen: Ik dacht dat kontverwarming bijna standaard was bij Volvo? En ik schat zo in dat je er qua ruimte behoorlijk op vooruit gaat. (ik neem aan dat je voor de hatchback gaat)

Vandaag heb ik mijn auto opgehaald bij de dealer en de eerste kilometers gemaakt. Eerste indruk, positief. Bediening makkelijk en overzichtelijk. Touchscreen multimedia is toch wel fijner dan bediening vanaf het stuur. Nog even een paar foto’s gemaakt zodat anderen ook kunnen genieten.

Bijlagen

• Skoda achterkant.jpg
    Skoda achterkant.jpg
    1 MB · Weergaven: 13
  • skoda koplamp.jpg
    skoda koplamp.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 11
  • Skoda zijkant.jpg
    Skoda zijkant.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 11
Bovenaan Onderaan