Nieuwe Octavia 3 rijder

Sinds de aanschaf van onze "nieuwe" Octavia 3 ben ik lid geworden op het forum geworden.
Ik hoop hier veel kennis op te kunnen doen en delen.

De Octavia die we aangeschaft hebben is:
Combi 1.4TSI 140pk DSG
Bouwjaar 2014 met net geen 100.000 km op de teller
Auto is van de 1e eigenaar en is altijd dealer onderhouden
Ik denk dat het een Business Elegance is met diverse leuke opties (elektrische achterklep, stoelverwarming, keyless, inparkeersysteem en een trekhaak).

2 (1).jpg

Zaken die op de planning staan om aan te passen zijn:
1: 18" velgen origineel
2: Apple Carplay -> Ombouw naar MIB 2 door Chotkan
3: Achteruitrijcamera inbouw door Chotkan
4: Diverse aanpassingen door Chotkan (startstop, DRL achter, elektrische klep bediening enz..)
5: Achterbumper beschermer
6: USB in middentunnel achter
7: Ipad houder achter voor stoelen met geïntegreerde hoofdsteun
8: Zonnescherm voor de kids

Mijn zwager rijdt met een 2015 Octavia 1.4TSI DSG en die heeft de 200.000km ruim gepasseerd zonder noemenswaardige mankementen.
We hopen ook dat deze DSG het goed gaat uithouden.

Ik hoop hier veel info te kunnen opzoeken en delen met jullie.

Hebben jullie tip aangaande de aanpassingen die ik wil gaan doen?
Zonneschermen die opgerold kunnen worden en een beetje goed passen.
Heeft een van jullie een goede achterbumperbeschermer op de auto zitten?

Alvast bedankt,
Mvg Dennis

2.jpg

Laatst bewerkt:
Stiekem wel een VAG (SEAT) fanaat, auto’s die ik heb gehad:
Ibiza Cupra 1.8 20VT 156->200pk 2000
Leon FR 1.9TDI 130->160 pk 2005
Ibiza ST FR 1.2TSI DSG 2013
Altea Sport 1.8TSI DSG 2009

Daarna overgestapt op een Honda Accord 2.0i automaat uit 2012 en dan nu door naar de Octavia.

1983jeroen

Forumguru
Hoe zien jouw stoelen er uit? In mijn Octavia zat bij aankoop een tablet houder aan de hoofdsteun. Die hangt er nu nog terwijl er eigenlijk nooit iemand op de achterbank zit.

Voor de bumper heb ik een transparante folie liggen. Die kun je best eenvoudig zelf plaatsen.

Leuke aanpassingen die je verder wilt doen.
Chotkan weet ook echt wel veel en heeft bij mij in het verleden ook diverse dingen softwarematig aangepast in de vorige O3 en in de huidige de gasrespons.

Voor de start-stop zou ik een kabeltje plaatsen die de laatste stand onthoudt. Dan kun je het systeem nog gewoon alsnog inschakelen als je het toch een keer wilt gebruiken. Kabeltje kost dacht ik iets van 15 euro in China.

Die heb ik ook en werkt super

Ha Jeroen,
Bedankt voor je bericht, zo’n kabel voor start stop heb ik ook gezien en heb er mijn bedenkingen over.
Heb er wel een ontvangen via Ali maar zit geen handleiding bij...

Voor de bumper heb ik gekeken naar een kunststof afwerking, weet niet hoe de lak er na al die jaren aan toe is.

1983jeroen

Forumguru
Waarom heb je je bedenkingen over zon kabel? Zijn er hier genoeg die het naar tevredenheid gebruiken.
Als ze het uitzetten via programmeren moeten ze ook een trucje (iets met grens accuspanning dacht ik) uithalen omdat het eigenlijk niet definitief uitgezet mag worden van de fabrikant.
Kabeltje kun je er heel eenvoudig tussen zetten. Dat paneeltje met de knop wip je er zo uit en dan kun je hem er zo tussen pluggen.

Je hebt kunststof folie, maar dat zou ik alleen plakken als de bumper nu nog mooi is. Anders wellicht zon harde zwarte beschermer.
Ik heb alleen ervaring met een transparante folie.

gjhu

Forumguru
Mooie wagen! Usb achter heb ik zelf bij mijn vorige Octavia gemonteerd. Via Skodaparts de juiste onderdelen besteld en via China het usb gedeelte. Op o.a. briskoda kun je hele duidelijk handleidingen vinden. Klusje van een kwartiertje.
Bumper beschermer via Kopacek (hebben nu sale). Chotkan is zoals @1983jeroen al zegt een goede kundige gast.
Zonneschermen zou ik voor sonniboys oid gaan. Niet oprolbaar maar wel heel erg goede kwaliteit .

Bijlagen

• IMG_8538 Copy.jpeg
    IMG_8538 Copy.jpeg
    435,1 KB · Weergaven: 15
Waarom heb je je bedenkingen over zon kabel? Zijn er hier genoeg die het naar tevredenheid gebruiken.
Als ze het uitzetten via programmeren moeten ze ook een trucje (iets met grens accuspanning dacht ik) uithalen omdat het eigenlijk niet definitief uitgezet mag worden van de fabrikant.
Kabeltje kun je er heel eenvoudig tussen zetten. Dat paneeltje met de knop wip je er zo uit en dan kun je hem er zo tussen pluggen......
Toch maar proberen, het is wel handig dat Start/stop nog wel te activeren is.

@gjhu

Dankje!
Die bumperbeschermer ziet er ook goed uit.
Ik ga is rondkijken op Briskoda, dank voor de tip.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: gjhu
Bovenaan Onderaan