Nieuwe Octavia binnen, vraag over climatronic

canth

Actief lid
Hij is binnen! Mijn Octavia 1.8tsi/dsg/elegance.
Meteen een vraag over de climatronic. Ik dacht dat met 'electronische climatronic' een display links/rechts zou hebben met temperatuur instellingen. Dit blijkt niet zo te zijn, ik heb gewoon 2 draaiknoppen om de temperatuur in te stellen. In mijn pre-fl octavia zat nog gewoon zo'n 'echt' electronisch systeem. Mijn vraag is: hoort dit zo?

Voor de rest ben ik er heel tevreden mee, ook al heeft de dealer een aantal steekjes laten vallen.

Captain Hook

Forumguru
Tja, er wordt overal op bezuinigd.

Voorheen had je idd twee displays waarop de temperatuur per halve graad werd gegeven.
Toen gingen mensen op een gegeven moment klagen dat latere versies alleen per hele graad verstelbaar waren.
Welnu, dat 'probleem' is nu verholpen, je hebt gewoon een knop met wat getalletjes erbij... :smirk:

Zelfs een Roomster heeft nog een display.
Dat doet natuurlijk niks af aan de werking van het geheel. Maar VAG is duideliijk bezig het 'premium' gehalte van Skoda's omlaag te brengen.

Darkside

Forumguru
Ik vind de nieuwe er juist mooier eruit zien. Mijn huidige doet het ook per hele graad. Opzich geen probleem mee. Ben al blij dat het nu 2 zones zijn.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Canth, als je ''dual'' uitzet draai je met de linkerknop ook rechts gewoon mee. Als ''dual'' aanstaat kan de bijrijder zelf de temperatuur bepalen. Bij mij staat staat hij altijd op ''dual off' omdat ik toch vaak alleen ben.

climatronic i.c.m. radio swing

De temp. komt op het scherm van de radio swing als u de graden bepaalt... Weet niet hoe het zit bij bolero en/of admudsen.

rcFred

Senior Member
Amundsen en Columbus hebben dit ook, 1 van de redenen waarom ik ben overgestapt van een JVC 2-din naar de Amundsen. In de zon zijn de ledjes wat slechter te zien.

Spaced

Senior Member
Zoals rcFred en Rogier1 ook al aangeven moet als je aan de tempknop draait de nieuwe instelling gewoon op het display van je Amundsen of Columbus af te lezen zijn. Ik zal eens kijken of ik er een plaatje van kan schieten.

Rond de knop zijn er geen displays meer, maar alleen de aanduiding rond de knop zelf (hele graden dus)

LenK

Forumguru
VAG is duideliijk bezig het 'premium' gehalte van Skoda's omlaag te brengen.
Zijn ze snel klaar :D
Vwb clima bediening: bij elke lichting wordt dat paneeltje weer veranderd. Kwalitatief is dat geen verbetering of verslechtering al zal de een het vorige en de andere het nieuwe meer waarderen.
Maar als het niet zo veranderen dan was het ook weer niet goed.

canth

Actief lid
Wat heeft hij voor 'n steekjes laten vallen dan?

Ach, paar afspraken waren niet doorgegeven aan de werkplaats

- geen uitlaatsierstuk
- opdruk verwijderen.

Deze zaken gaan binnenkort nog geregeld worden. Fouten maken we allemaal...
Overigens heb ik geen standaard radio van Skoda, heb een Kenwood KDC-BT60U laten inbouwen. Dit combineert helemaal uitstekend met mijn Iphone. Kan muziek streamen via bluetooth of via de iphone connector (niet beide, als ik BT streaming aanzet, dan kan ik nog steeds kiezen tussen ipod en BT, maar de ipod geeft geen geluid meer).
De climatronic werkt uitstekend, het is alleen dat ik me iets anders voorstelde bij een 'electronische climatronic'

Monteurtje

Forumguru
Tja, er wordt overal op bezuinigd.

Zelfs een Roomster heeft nog een display.
Dat doet natuurlijk niks af aan de werking van het geheel. Maar VAG is duideliijk bezig het 'premium' gehalte van Skoda's omlaag te brengen.

Een Golf 6 heeft ook geen bedieningspaneel met display zoals de Golf 5. Het is dus niet om het premium gehalte omlaag te brengen.
Ik vind dit bedieningspaneel er mooier uitzien dan de vorige. En een climatic heeft nu ook een mooier paneel.

hemi24

Forumguru
Overigens heb ik geen standaard radio van Skoda, heb een Kenwood KDC-BT60U laten inbouwen.

Tja, daar komt de aap uit de mouw... Climatronic instelling wordt gewoon netjes weergegeven op de fabrieks Radio-/Navigatiesystemen. (zie het "geleende" plaatje)

images

Gysman

Actief lid
Zoals het op de Columbus hierboven eruit ziet, zo ziet het er op mijn Bolero ook uit. Persoonlijk vind ik het een flinke verbetering t.o.v. de jaren 90 lcd schermpjes van mijn 2006 O2.

TL@

Forumguru
Op een Zenec komt het ook gewoon op (enige aftermarket radio die dat heeft trouwens)

Bovenaan Onderaan