Nieuwe Octavia II rijder

Erwink

Lid
Beste mensen,

Mijn naam is Erwin.
Ik ben sinds afgelopen week trotse bezitter van een Skoda Octavia II uit 2006 en slechts 138000 km op de teller.

Mijn auto betreft een Sedan (volgens de papieren, maar het is toch echt een hatchback).
Donkerblauw van kleur en voorzien van nagenoeg alle opties (behalve een trekhaak).

Ik heb de auto dus afgelopen week gekocht. Binnenkort start ik met het onderhoud van de auto. De auto heeft een tijdje te koop gestaan en ik wil voor de zekerheid onderdelen vervangen (luchtfilter, brandstoffilter, intrieurfilter, bougies) Ik moet alleen nog even goed uitzoeken wat waar zit, aangezien dit mijn eerste Skoda is. De auto heeft longlife olie en kan nog wel even mee.
Auto heeft overigens een gloednieuwe APK (met steekproef), dus dat zit eerst wel goed.

Binnenkort zal ik foto's plaatsen. Wegens zeer weinig tijd heb ik hier nog geen tijd voor gehad.

Vragen? Stel ze gerust! Ik hoop dat ik een bijdrage kan leveren op dit forum qua communicatie en tips.

Groeten Erwin

ertromp

Forumguru
Die ziet er zeker goed uit :thumbsup: Daar kun je nog mooi wat jaren/km's mee vooruit
Weet je ook wanneer en of de distributieriem vervangen is?

Antera

Donateur
Van harte welkom mooi keus geweest en daar zullen nog vele mooie kmters mee worden gemaakt

Jee13

Forumguru
Welkom!

Is de mpi motor ook in een O2 geleverd??
Mpi motor heeft een ketting trouwens en geen riem

ertromp

Forumguru
Welkom!

Is de mpi motor ook in een O2 geleverd??
Mpi motor heeft een ketting trouwens en geen riem

De 1.6MPI motorcode BGU / BSE / BSF heeft zeker weten een tandriem. Dus in de gaten houden.

De 1.6FSI motorcode BLF heeft een nokkenasketting

Bovenaan Onderaan