Nieuwe Octavia (O3)

Darkside

Forumguru
Het hoekige design heeft wel wat.
Zeker de lampen lijken een beetje op de O2 PFL vind ik.
Skoda is goed bezig. Ben benieuwd hoe de O3 er straks daadwerkelijk uit gaat zien.

hemi24

Forumguru
Ik zou het houden op het nieuwe model wat tussen Fabia en Octavia komt, en daarmee is dit gewoon een bijna definitieve versie van de VisonD:

http://new.skoda-auto.com/COM/events/frankfurt2011/Pages/IAA2011.aspx

Skoda noemt het een compacte 5-deurs auto.
Als je het profiel van de auto zo bekijkt, zou ik ik zeggen: verlengde Polo...

Velgen van beide getoonde concepten vertonen ook veel overeenkomsten:

Gallery_0509_02.jpg

Skoda-Vision-D-1.jpg

sitechris

Donateur
Mooie auto, benieuwd hoeveel er van over blijft bij productiemodel. Heb al gehoord dat de nieuwe RS 260 pk krijgt en 4WD.

The bone collector

Senior Member
Niet slecht, vooraan een beetje hoekiger maar dat is wel stijlvol vind ik. Bij deze is het wel overduidelijk dat hij uit de VAG-stal komt. Spijtig dat het eigen karakter van Skoda een beetje verdwenen is door de jaren, maar het zij zo...

Fabia

† In Memoriam
Het grote nieuws van Skoda op de IAA in Frankfurt is de MissionL Concept. De auto laat zien hoe Skoda’s zesde modellijn eruit komt te zien.

De concept-car is géén sedan, maar een vijfdeurs hatchback. Daarom lijkt het er toch sterk op dat deze auto niet alleen de 'zesde modellijn', maar ook indirect de opvolger van de Octavia is. Dat is meteen ook eigenlijk alles wat we van deze MissionL Concept weten: Skoda voelt zich nog niet genegen om ook technische specificaties vrij te geven. Wat voor motor er onder de kap ligt en wat de afmetingen van de MissionL Concept zijn, weten we bijvoorbeeld niet.
De MissionL Concept is de voorbode van een echte ‘wereldauto’: Skoda brengt de productieversie in zowel Europa, Rusland als China op de markt. Met de introductie van de zesde modellijn start Skoda een heus modeloffensief, waardoor het Tsjechische merk in 2018 mondiaal 1,5 miljoen auto’s wil verkopen. In India krijgen ze overigens een eigen versie, een compacte sedan. Die komt eind dit jaar op de markt.
Skoda heeft aangekondigd de komende twee of drie jaar elke zes maanden een nieuw productiemodel te tonen. In 2013 komt er bijvoorbeeld een nieuwe Skoda op de Chinese markt. Vanaf de zomer van 2013 komt ook de Yeti in China op de markt. In Rusland krijgen ze de Yeti al in 2012.
De MissionL Concept is te bewonderen op de Skoda-stand in Frankfurt. De onthulling vindt plaats aan de vooravond van de IAA op het feest van de Volkswagen Group.

Bron: Autoweek.

volgens info van mijn dealer op de vraag(begin dit jaar) of er nog een nieuwe octavia komt(eind 2011) na de fabia yeti superb? kreeg ik als antwoord (met een dikke glimlach) officieel is er niets bekend,, en vervolgens een knipoog en de opmerking er komt iets moois in in 2012.
lijkt me voldoende antwoord.
lijkt me ook wel logisch daar de gehele lijn al vernieuwd is.... dus vroeg of laat.........................

hemi24

Forumguru
misschien nog eind 2012, maar reken op medio 2013 en de combi (pas) 2e helft van dat jaar...
Meer dan een jaar te laat, naar mijn mening... :mad:

Michel

Forumguru
Het jaar 2013 is al vaker genoemd en geroepen door verschillende media en het zou me ook niets verbazen dat we inderdaad nog bijna twee jaar moeten gaan wachten op de opvolger van de huidige Octavia. Eigenlijk wel erg laat, want het oorspronkelijke model loopt alweer sinds 2004 mee. Negen jaar een model voeren, met een facelift na 4,5 jaar is wel een behoorlijk lange tijdspanne voor een automodel. Aan de andere kant is de Octavia ook een redelijk tijdloos mode en is het nog een populair model, gezien de lange levertijden die op dit forum worden vermeld.

Niettemin is het voor mij ook lastig. Ik ben erg tevreden over Skoda en wacht graag op de opvolger van de Octavia II. Aan de andere kant wil ik ook niet zo lang met mijn huidige auto door blijven rijden dat dit funest gaat worden voor de restwaarde. Dus misschien alsnog een Octavia II na mijn huidige Octi...

Hetzer

Forumguru
Dit zal inderdaad wel een spy-pic zijn van het model tussen de Fabia en de Octavia (productie vision-d), en geen O-3
Kijk maar eens naar de velgen in de laatste video, dat zijn Antares velgen van de Roomster/Fabia met steek 5x100 ipv de 5x112 van de Octavia

hemi24

Forumguru
Dat de auto de kleinere steek heeft, was ook mijn idee, maar het zijn geen Antares velgen...

Antares :
1309956550_CCH700004_w450_h400.jpg

Mission L:
Gallery_0509_04.jpg

hemi24

Forumguru
Je hebt helemaal gelijk Hetzer :blush:..!

Heb ook ergens gelezen dat het model ook als Seat op de markt komt en gezien de kleur van de platen en de omgeving van de foto's op eurocarblog.com heb ik het idee, dat dit de Seat-versie wel eens kon zijn..!

Skodadude

Actief lid
Na hevige discussie tussen onze wagenparkbeheerder en de leasemaatschappij over mijn bestelling en de veranderde offerte die de leasemaatschappij uitbracht aan ons, was het antwoord dat er eind 2013 een nieuw model Octavia combi werd verwacht.
Ik baal er dan ook van dat mijn oude O2 is platgereden, want dat kwam heel mooi uit met de looptijd van de auto.
Ik hoop nu binnen 3-4 weken in mijn nieuwe O2 (my 2012) rond te rijden.

Bovenaan Onderaan