Canon-Eye
Forumguru
Mijn vrouw heeft haar tweede Twingo al bijna 10 jaar, na de eerste 9 jaar zelf te hebben gebruikt - die is daarna nog anderhalf gbruikt door een van onze zonen (toen kon hij eindelijk iets stoerders betalen ).Wat rijden die slecht en vooral, wat zitten ze slecht. Nee, voor mij geen franse auto (meer).
Ook de huidige is nog het oer-model met de olijke snoet en ik kan niet anders zeggen dan dat het prima rijdt. Het voelt aan als een veel grotere en steviger model dan het in feite is - pas als je een parkeergaatje nodig hebt merk je dat je met je voeten zowat op de voorbumper zit (figuurlijk gesproken dan). En had de eerste nog een soort van poppenhuismeubilair, deze heeft werkelijk prima stoelen waar ik eerlijk gezegd beter en comfortabeler op zit dan in de Fabia.
En ik rij er tegenwoordig nogal eens in, want als we gelijktijdig weg moeten neemt degene die het verste weg moet altijd de Skoda. Die is per km nu eenmaal voordeliger - zelfs nu nog, nu er mrb betaald moet worden.
Vóór die Twingo's hadden we trouwens sinds ca. 1975 altijd een tweede auto van Franse makelij: 2 besteleenden, een omgebouwde Simca 1100 bestel, een eveneens omgebouwde Renault 4 bestel en een Visa 1100RE. Allemaal met veel plezier en zonder rare problemen.
Ik kan dus zo'n generaliserend afkeuren van alle Franse auto's niet delen...