Hetzer
Forumguru
We weten dat er een nieuwe Porsche telg onderweg is, de 991. De nieuweling is al vele malen gespot, zowel de coupe als de cabrio.
Er is inmiddels meer informatie bekent.
Even een aantal feitjes opsommen.
* 350 pk voor de Carrera
* 400 pk voor de Carrera S
* 7-speed handgeschakeld of 7-speed PDK
* Launchcontrol beschikbaar op handbak(?) en automaat
* Ruim 6 cm langer en ruim 10 cm langere wielbasis
* 12 tot 15 procent zuiniger
* elektronische handrem
* groot zonnedak
* standaard 19 inch lichtmetaal op de Carrera en 20 inch op de Carrera S
Je vraagt je nu meteen af hoe je launchcontrol moet voorstellen op een handgeschakeld model. Dan verkeer je in goed gezelschap, want dat vraag ik me ook af. Misschien een foutje van onze bron?
De 991 is ten opzichte van de 997 een stukje gegroeid. Dit was vooral nodig voor de hybride aandrijflijn die het model rond 2016 zal worden toegestopt. Tot die tijd deelt de Carrera zijn motor met de Boxter S. In de 991 krijgt de direct ingespoten 3,4 liter boxermotor 350 pk. In de Carrera S is het blok met 3,8 liter net iets groter en levert 400 pk.
Acceleratie naar 100 km/u doet de 991 Carrera S net als zijn voorganger in 4,5 seconden en de topsnelheid wordt bereikt bij 300 km/u. Met de launchcontrol moet nog wel een halve seconde van de sprinttijd kunnen worden afgesnoept.
De nieuwe 991 staat medio september in Frankfurt op de IAA en zal niet veel langer daarna bij de dealers arriveren
foto : autoblog
Er is inmiddels meer informatie bekent.
Even een aantal feitjes opsommen.
* 350 pk voor de Carrera
* 400 pk voor de Carrera S
* 7-speed handgeschakeld of 7-speed PDK
* Launchcontrol beschikbaar op handbak(?) en automaat
* Ruim 6 cm langer en ruim 10 cm langere wielbasis
* 12 tot 15 procent zuiniger
* elektronische handrem
* groot zonnedak
* standaard 19 inch lichtmetaal op de Carrera en 20 inch op de Carrera S
Je vraagt je nu meteen af hoe je launchcontrol moet voorstellen op een handgeschakeld model. Dan verkeer je in goed gezelschap, want dat vraag ik me ook af. Misschien een foutje van onze bron?
De 991 is ten opzichte van de 997 een stukje gegroeid. Dit was vooral nodig voor de hybride aandrijflijn die het model rond 2016 zal worden toegestopt. Tot die tijd deelt de Carrera zijn motor met de Boxter S. In de 991 krijgt de direct ingespoten 3,4 liter boxermotor 350 pk. In de Carrera S is het blok met 3,8 liter net iets groter en levert 400 pk.
Acceleratie naar 100 km/u doet de 991 Carrera S net als zijn voorganger in 4,5 seconden en de topsnelheid wordt bereikt bij 300 km/u. Met de launchcontrol moet nog wel een halve seconde van de sprinttijd kunnen worden afgesnoept.
De nieuwe 991 staat medio september in Frankfurt op de IAA en zal niet veel langer daarna bij de dealers arriveren
foto : autoblog