Nieuwe radio en carkit ?

Jager

Actief lid
Zojuist eindelijk akkoord gekregen van mijn werkgever.
Bestelling ingeschoten bij de leasemaatschappij:
O2 Combi 1.9TDI DPF Business Edition
Black Magic
Privacy Glass

Nou alleen het volgende, ben nog even bij de dealer geweest waar hij geleverd gaat worden en laat er achteraf een radio / carkit inbouwen.
Nou houd ik zelf van een goed stukje muziek in de auto dus mijn voorkeur zou uitgaan naar Pioneer, maar ik hoor over Alpine ook goede berichten ?
Eerst had ik de DEHP75BT op het oog, radio + carkit.
Alleen laatst in een auto gereden waar dit in zat en het gebruiksgemak viel mij best tegen, dus ik kies toch voor een losse radio en carkit.

Carkit kan ik kort over zijn, bluetooth, simepele bediening en goed geluid. Kwam zelf op de Parrot CK3100 uit. Voor 5 tientjes meer de 3200 zag ik. moeite waard?

Verder de Radio, ik zou graag een goed stuk geluid willen in de auto, en bij voorkeur een radio met Ipod aansluiting, hetzij in een losse module eraan zoals bij de pioneers.

Wat ik nu in gedachten heb is het onderstaande:
Carkit:
Parrot CK-3100 LCD € 149,=
ck3100__.jpg

Radio:
Pioneer DEH-P4900IB €199,=
Deze maakt gebruik van een simpele kabel om rechtstreek je iPod op aan te sluiten..
dehp4900ib_front_top_angle_medium.jpg

Totaalplaatje komt dan op 350,= en laat het door de dealer inbouwen.
De 75BT die ik eerst in gedachte had kwam ook op 399,= dus lijkt mij een redelijk alternatief.
Misschien mensen met andere configuratie ideetjes?
Hoor het graag.

Allereerst denk ik dat je met een aftermarket radio inderdaad beter geluid krijgt voor minder geld. Het voordeel is ook dat je met een aftermarket radio meer mogelijkheden (in ieder geval goedkoper) hebt voor uitbreidingen. Nadelen zijn er uiteraard ook, zoals minder geintergreerd in het dashboard en zeulen met frontjes e.d.
Hou er wel rekening mee dat je nog een module tussen de radio en het can bus systeem moet hebben om het geheel werkend te krijgen (+ inbouwframe). Dit zal ongeveer 150 euro kosten, kreeg ik er destijds van de dealer gewoon bij.
Dan de keuze, Pioneer en Alpine zijn inderdaad goed aangeschreven merken voor radio´s waarvan Alpine net ietsjes hoger in de markt zit ook kwa prijs dus. Ik denk dat je met beide merken een goede keuze doet.
Zelf heb ik gekozen voor een Alpine, maar die was duurder dan jouw gekozen Pioneer. De kwaliteit valt met de standaardspeakers zeker niet tegen. De ipod kan je mooi in het vakje linksonderin het dashboard doen, een draad daarvoor is heel eenvoudig te trekken naar dat kastje (= 5 minuten werk).
Ikzelf heb een originele Nokia carkitt, dus over de parrot kan ik weinig zeggen, als je de zoekfunctie gebruikt vind je er meer over.

Jager

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Waarom geen radio met ingebouwde carkit?

[/ QUOTE ]
Omdat die combinatie mij erg tegenviel qua gebruiksgemakt (zie openingspost)

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_TDI</font><hr />

Allereerst denk ik dat je met een aftermarket radio inderdaad beter geluid krijgt voor minder geld. Het voordeel is ook dat je met een aftermarket radio meer mogelijkheden (in ieder geval goedkoper) hebt voor uitbreidingen. Nadelen zijn er uiteraard ook, zoals minder geintergreerd in het dashboard en zeulen met frontjes e.d.
Hou er wel rekening mee dat je nog een module tussen de radio en het can bus systeem moet hebben om het geheel werkend te krijgen (+ inbouwframe). Dit zal ongeveer 150 euro kosten, kreeg ik er destijds van de dealer gewoon bij.
Dan de keuze, Pioneer en Alpine zijn inderdaad goed aangeschreven merken voor radio´s waarvan Alpine net ietsjes hoger in de markt zit ook kwa prijs dus. Ik denk dat je met beide merken een goede keuze doet.
Zelf heb ik gekozen voor een Alpine, maar die was duurder dan jouw gekozen Pioneer. De kwaliteit valt met de standaardspeakers zeker niet tegen. De ipod kan je mooi in het vakje linksonderin het dashboard doen, een draad daarvoor is heel eenvoudig te trekken naar dat kastje (= 5 minuten werk).
Ikzelf heb een originele Nokia carkitt, dus over de parrot kan ik weinig zeggen, als je de zoekfunctie gebruikt vind je er meer over.

[/ QUOTE ]
Inbouwen krijg in in principe ook bij de dealer erbij dus daar zou het niet om hangen. Zal ook eens kijken naar een leuke Alpine. Welke heb jij erin zitten dan?

deusjevo

Forumguru
Voordeel van aftermarket: je haalt het er gewoon weer uit als je auto uit de lease gaat.
Af fabriek spul valt altijd tegen kwa geluid en ben je gewoon kwijt aan het einde van de lease periode.

Voordeel van af fabriek spul: mooi geintegreerd, diefstalveiliger, bij problemen met apparatuur kun je de dealer aanspreken.

ad5000

Actief lid
Aftermarkt spullen klinken vaak beter, maar zien er in een dergelijke auto niet uit.

Je kunt er ook gewoon voor kiezen om zelf een radio of navigatie te kopen die je er ook aan het einde van de leaseperiode weer uit kan laten halen.

Voordelen:
Veel mooier in je dash!
Minder diefstalgevoelig (kan nog steeds gestolen worden).
Geen aanpassingen benodigd met canbus adaptors of frames (wel moet de dealer soms de apparatuur laten herkennen in de boardcomputer).

Nadelen:
Misschien een ietsje minder geluid?
Minder keuze.

Kijk voor de lol eens op ebay.de
Ik heb daar een Nexus vandaan gehaald voor 475,- thuis bezorgd en 45 euro voor een nieuwe benelux cd.

Nu ook diverse Streams te koop zie linkjes:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&amp;ih=013&amp;sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&amp;viewitem=&amp;item=230097576826&amp;rd=1&amp;rd=1

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&amp;ih=012&amp;sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&amp;viewitem=&amp;item=220089413630&amp;rd=1&amp;rd=1

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&amp;ih=011&amp;sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&amp;viewitem=&amp;item=320089028192&amp;rd=1&amp;rd=1

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&amp;ih=007&amp;sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&amp;viewitem=&amp;item=170088382400&amp;rd=1&amp;rd=1

De eerste drie zijn lopende biedingen, de laatste kan op geboden worden of nu kopen voor 199,- euro

Jager

Actief lid
Dat is inderdaad wel een goed alternatief ad5000
Wel een nette prijs voor die nexus zeg! Zit wat te zoeken op ebay maar kom versies tegen met 4 x 20W output en 4 x 40W ? nieuwere versie ofzo?

ad5000

Actief lid
Volgens mijn infomatie is de Nexus 4 x 25W.
Op dit moment zijn er weinig aanbiedingen zie ik of het moet via ebay.co.uk zijn, maar die zijn wel duurder.

Natuurlijk kan je ook een DVD systeem nemen van VW en deze ombouwen naar groene verlichting (zie mijn gelijknamige topic).

Succes met het maken van je keuze
xyxthumbs.gif

Racer

Lid
Ik moet zeggen: de stream met Sound System pakket klinkt toch ook prima. Gekoppeld aan de iPod (Icelink).

Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Jager

Actief lid
Zijn een A en een B versie.
Deze schijnen nogal traag te zijn met route(her)berekeningen...
Zou sowieso liever voor een Skoda versie gaan, je kunt wel de ledjes veranderen, maar het systeem blijft dan nog het VW logo geven bij opstarten en de kleuren blijven volgens mij Blauw
smile.gif

Bovenaan Onderaan