Nieuwe remschijven en remblokken

Sinds kort hebben wij voor mijn vriendin een Skoda Fabia 1.4 Elegance hatchback uit 2001. Echt een hele leuke auto!

Nu zijn echter de remschijven en blokken op en ben ik mij aan het oriënteren op een nieuw setje. Heb redelijk wat tijd besteed aan het doorspitten van dit forum maar heb geen ervaringen gelezen over het aanschaffen van nieuwe schijven en blokken.

Heeft misschien een van jullie ervaring/kennis, welke schijven en blokken goed onder onze Skoda passen? Ik vind het natuurlijk belangrijk dat naast dat de Skoda goed rijdt, dat deze ook goed kan afremmen....

Ik kijk uit naar jullie reacties!

AGTon

Forumguru
ga je het zelf doen ?

Op de site van skoda.nl staan namelijk prijzen voor het geheel van schijven en blokken.

gr

Ja, ik ben inderdaad van plan het zelf te doen. Al eens eerder gedaan bij een VW polo '95 en een Renault 5....het is niet heel lastig en het bespaart een aardige duit. De Skoda is als 2e auto en door een beetje zelf onderhoud kunnen we de kosten aardig onder controle houden.

Waar ik het meest benieuwd naar ben is of mensen ervaringen met bepaalde remschijven/blokken hebben. Zelf denk ik dat ik niet te ingewikkeld moet doen over de remschijf, maar dat met name de remblok het verschil zal maken.

@ AGTon, bedankt voor de tip!

Nog meer goede tips? :)

darkprojectx

Forumguru
ik weet niet of het past of zomaar kan, maar anders zou ik de standaard schijven en blokken (evt. ook klauwen indien nodig) van een Fabia 1 combi elegance 2.0 8v 2005 pakken.
Bij mij zit alles er standaard onder, en hij remt echt belachelijk goed!
Schijven zijn geventilleerd en volgens mij ook iets groter dan van een 1.4.. ze passen in ieder geval NET in een 15inch wiel

GroteFoto-6WLUZXWH.jpg

GroteFoto-NOECYMKS.jpg

Ik had er al het een en ander over geschreven, weliswaar over een Octavia maar de prijzen maken niet zo veel uit.....
Ikzelf heb er nieuwe Brembo schijven onder gezet (Fabia 1), ik was incl. blokken zo'n €120,- kwijt ,dacht ik.
Lees dit maar even door:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?14372-Remschijven-vervangen-Octavia&highlight=Brembo

Daar had ik het natuurlijk niet gezocht :) Wel hele nuttige informatie, ook goed om de ervaringen van andere forum leden te lezen!

ik weet niet of het past of zomaar kan, maar anders zou ik de standaard schijven en blokken (evt. ook klauwen indien nodig) van een Fabia 1 combi elegance 2.0 8v 2005 pakken.
Bij mij zit alles er standaard onder, en hij remt echt belachelijk goed!
Schijven zijn geventilleerd en volgens mij ook iets groter dan van een 1.4.. ze passen in ieder geval NET in een 15inch wiel

GroteFoto-6WLUZXWH.jpg

GroteFoto-NOECYMKS.jpg

Dit is helemaal niet verkeerd! Echter iets te veel van het goede voor ons nu! Ziet er wel heel super uit!

Ik ga eens kijken naar die Brembo schijven, was ook al tegen de website autopartsonline gelopen door een zoekopdracht in Google. Echter spreekt Brembo mij wel aan.
Zal eens een speciaalzaak in de omgeving bellen en vragen voor prijzen.

Bedankt allemaal tot dusver! Leuk forum!

Ben nu deze set tegengekomen http://www.mister-auto.nl/fl/remschijf/ate-24-0122-0151-1_g82_a00324.0122-0151.1.html?KTypeNr=13363.
Onze Skoda heeft aan de achterkant nog trommelremmen, die zal ik eerst even open moeten halen om te zien hoe die ervoor staan.
Aangezien er nogal wat verschillende maten zijn, weet iemand wellicht welke maat schijfremmen 'standaard' voor een 1.4 gehanteerd wordt?
Voor wat betreft de blokken zie ik verschillen met en zonder slijtage waarschuwingscontact. Hoe weet ik of ik daar gebruik van kan maken?

Bedankt!

AGTon

Forumguru
Nu klus ik zelf helemaal niet aan mijn eigen auto, tenminste niet zoals jij dit van plan bent.

Maar zit er zo veel verschil tussen de remmen bestellen bij de skoda dealer en er zelf op te zetten en ze ergens anders te bestellen ?? Dan weet je zeker dat je het juiste materiaal er onder hebt zitten.

Ronnie

Forumguru
Aangezien er nogal wat verschillende maten zijn, weet iemand wellicht welke maat schijfremmen 'standaard' voor een 1.4 gehanteerd wordt?
Voor wat betreft de blokken zie ik verschillen met en zonder slijtage waarschuwingscontact. Hoe weet ik of ik daar gebruik van kan maken?

Bedankt!
Als je even je motorcode doorgeeft kan ik het voor je nakijken.......

Ronnie

Forumguru
Code's staan voor in het instruktieboekje, of links onder de kofferbakmat op de sticker.

Ja hoor, in het serviceplan staat de volgende code: EC 50KW AQW

Volgens mij is dat de code, toch Ronnie? Alvast bedankt voor het opzoeken!

Ronnie

Forumguru
Je hebt nodig: Onderdeelnr Skoda 6Q0 615 301 Remschijf geventileerd 239 X 18 MM steek 5X100, orig. Skoda prijs: € 53,07 incl. BTW.
Of je met indicator nodig hebt hangt van de uitvoeringscode af, maar je kunt het zo zien wanneer je het wiel even naar buiten draait of er draden uit de klauwen komen.

Weet je ook welke remblokken daarbij horen? Bedankt voor de info, zat dus bij verkeerde maat te kijken voor remschijven.
En voor de toekomst alvast, welke remblokken in de trommelrem op de achteras?
Die prijzen die je noemt van Skoda, is dat voor een enkele schijf of voor een set?

Het lijkt wel of elk antwoord meer vragen oproept, maar je antwoorden zijn echt heel hulpvol.

Ronnie

Forumguru
Remtrommels achter: 200 X 40 MM, REMVOERING achter: 6Q0 698 545 A, € 121,98 per set.
De prijs van de schijven is per stuk.

Heel erg bedankt Ronnie! En het loont dus wel om zelf even aan de slag te gaan. Het setje ATE die ik nu zie is 60 euro.
Overigens de remblokken die bij de schijf horen, hebben die eenzelfde nummer?

Ronnie

Forumguru
Remblokken: 6N0 698 151 C € 57,06 Zonder slijtageindicator;
6Q0 698 151 B € 61,40 Met slijtageindicator.

Bovenaan Onderaan