Nieuwe Roomster concurrent

LenK

Forumguru
fiat-doblo-1.jpg

fiat-doblo-2.jpg

Mooi hè

Wasmachineman

Forumguru
Ik zag er laast 1 in het felgroen rijden, niet slecht. :D
Mijn vrouw heeft een Panda en vond hem heel leuk. Onze Panda is eigenlijk te klein. Alleen is deze Doblo op basis van een bestelwagen volgens mij. Dus springerig misschien. En voor die 2.000 km per jaar laten we alles mooi zoals het is. Als er ooit iets vervangen mag worden dan waarschijnlijk een leuke Fabia of Roomster. :smirk:

cvegreen

Forumguru
De voorkant vind ik eigenlijk niet zo mis , vind het eigenlijk wat trekken hebben van de yeti . De achterkant daarintegen is een misbaksel . die velgen zijn inderdaad wel mooi.

lol.,

Voorzijde gaat wel, zijkant gaat ook wel, achterkant is spuuglelijk, belachelijk kleine bandjes, en een naam die door kan gaan voor een wasmiddel, nee bedankt ik sla over...

Maar., ik ben wel blij dat dit soort auto's op de markt komen, ik bedoel hoe meer van dit soort lelijke auto's hoe beter de overige auto's eruit zien.

[vergelijking]
Waarom denk je dat knappe meiden altijd minimaal een lelijke vriendin hebben.

Gieliovd

Forumguru
Serieus, ik lag even in een deuk en dat gebeurt niet vaak, dat ik in mijn eentje zit te lachen ergens om. Jeetje mina. Worden die dingen bij wijze van extrusie gemaakt ofzo, met een mes aan de achterkant afgesneden om weer met de volgende te beginnen?

Nee, sorry..... ik vind het maar niks :)

Beetje off-topic maar heeft iemand al eens gereden in de nieuwe Kangoo met 105 PK diesel? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik heb last van een ééénorme turbovertraging. Als je tussengas geeft dan gaat het nog wel een beetje maar he, het is geen truck!

kcj

Actief lid
Alleen is deze Doblo op basis van een bestelwagen volgens mij. Dus springerig misschien.
Nee, deze nieuwe Doblo heeft het onderstel van de Grande Punto (Evo) en de Alfa Romeo Mito. Vermoedelijk wel wat aanpassingen, maar geen starre achteras of bladveren :D.
Maar qua rij-eigenschappen blijft het een hoge doos zoals de Peugeot Partner en Renault Kangoo. Ik vrees dus voor het bochtenwerk / overhellen.
Telkens de laatste versies die reusachtig groot zijn.
Dit in tegenstelling / vergelijking met de Roomster / Opel Meriva / Lancia Musa die wat kleiner, korter en lager zijn. (Dat zijn eerder onderling vergelijkbare concurrenten).

...2000 km per jaar...
Dan heb je toch keuze zat ? Met dat kilometeraantal kan je zelfs een oldtimer of een benzineslurper in gebruik hebben.

Koen

Wasmachineman

Forumguru
Nee, deze nieuwe Doblo heeft het onderstel van de Grande Punto (Evo) en de Alfa Romeo Mito. Vermoedelijk wel wat aanpassingen, maar geen starre achteras of bladveren :D.
Maar qua rij-eigenschappen blijft het een hoge doos zoals de Peugeot Partner en Renault Kangoo. Ik vrees dus voor het bochtenwerk / overhellen.
Telkens de laatste versies die reusachtig groot zijn.
Dit in tegenstelling / vergelijking met de Roomster / Opel Meriva / Lancia Musa die wat kleiner, korter en lager zijn. (Dat zijn eerder onderling vergelijkbare concurrenten).

Dan heb je toch keuze zat ? Met dat kilometeraantal kan je zelfs een oldtimer of een benzineslurper in gebruik hebben.

Koen

Inderdaad keuze zat alleen dit autootje is wel storing vrij en ziet er ook goed uit. Als je een benzineslurper wil kan mij vrouw daar niet mee overweg.....een vriend van mij was eens op zoek naar een MB S 350TD uit de 80 jaren, belastingvrij, maar dat ging effe niet door ! Jammer genoeg !!
Dus een klein oldtimertje a la 500 kan, maar dan zit je weer met veiligheid etc. Huidige Panda heeft abs en airco en dat wil je ook niet kwijt.
En die wegenbelasting voor die Panda is al absurd laag.:laugh:
Ze zweert trouwens bij italiaanse auto's dus dan is je keuze weer beperkt.

kcj

Actief lid
Ze zweert trouwens bij italiaanse auto's dus dan is je keuze weer beperkt.
Groter dan een (New) Panda : Lancia Musa.
Maar ook wat duurder :smiley29: in aankoop : reken op het dubbele tot zelfs driedubbele indien met lederbekleding (Poltrona Frau).
Maar oh zo mooi :)

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=6990&n=1
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=5616&n=2

Voor meer en gevarieerd nieuws van Italiaanse autofabrikanten : http://www.italiaspeed.com/

Koen

Bovenaan Onderaan