Nieuwe Seat SUV

Menno.

Actief lid
Na bijna twee jaar van ontwikkelingswerk, gaat SEAT zijn productaanbod uitbreiden met een compacte SUV. Het nieuwe SEAT-model wordt in 2016 leverbaar. Wat vind jij van deze SUV?

Foto-NVDQ47ME-D.jpg

Bron: Facebook Noordhoek Autogroep.

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben sowieso niet zo van de SUV's - en binnen dat segment vind ik dit niet zo'n mooie.

Als het dan zou moeten, dan zou ik liever een echte, meer klassieke variant kiezen - pakweg een Landrover Discovery of zo.
Maar gelukkig zal ik vermoedelijk nooit last hebben van deze keuzestress... :D

sitechris

Donateur
Ben ook geen fan van dergelijke auto's, maar het biedt wel kansen voor Seat om hun afzet wat te vergroten.

Menno.

Actief lid
2016 op de markt
Seat SUV is eindelijk bevestigd
Door Guus Hoevenaars | Autovisie
MARTORELL -
Het hoge woord is eruit. Seat bevestigt ein-de-lijk de komst van een SUV. In 2016 moet het nieuwe model op de markt verschijnen.

"Dit brengt Seat in een nieuw gebied, in één van de grootste en snelgroeiende segmenten ter wereld", verklaart Seat topman Jürgen Stackmann. "De SUV is een belangrijke pilaar in de toekomstplannen van Seat en een grote stap vooruit in weg naar een duurzame winstgevendheid vn het bedrijf."

Details over de nieuwe crossover wilde Stackmann nog niet vrijgeven, maar we weten dat de auto in samenwerking met Skoda wordt ontwikkeld. Ook de bouw van de SUV zal in samenwerking met de Tsjechische broer worden uitgevoerd. Als basis dient de MQB-architectuur, die Volkswagen op z'n beurt weer voor zijn versie, de Tiguan, zal gebruiken. De auto heeft niets met de door Seat gebouwde Audi Q3 van doen.

Conceptmodellen
Seat toonde in het verleden al conceptmodellen van een SUV, maar die Tribu en IBX kregen tot op heden nog geen vervolg.

Bron: Telegraaf.nl

Bovenaan Onderaan