Nieuwe Seat Toledo

MarcoO2

Forumguru
Op de foto doet hij me denken aan de Honda Civic Hybrid. En is dus net zo slaapverwekkend en anoniem en lelijk als dat hok.

Oftewel: slopen!!
 

Bakkertje

Forumguru
Inderdaad niet echt indrukwekkend..
Ventilatierooster hebben wel veel weg van die van Superb, het viel me ook op dat er een "vreemde" climate control inzit..
 

mikehotel

Actief lid
Als ik het goed heb begrepen, wordt dit de Seat-versie van de Skoda Rapid (opvolger Octavia). Wel opvallend natuurlijk, want feitelijk kun je de Octavia zien al de directe opvolger van de eerste versie van de Toledo (grote 5deurs die vermomd is als een sedan-achtig model). Gaat Seat weer richting de markt die ze met de Leon 1 en Toledo 2 hebben verlaten?
 

VEEJAY

Forumguru
Als ex Toledo rijder en seat fetisjist moest ik heel lang huilen toen de huidige Toledo uitkwam. Gelukkig kon ik troost vinden bij Skoda met de prachtige Octavia (preFL). Interessant om tzt te bekijken wat de verschillen tussen de Rapid of O3 en deze Toledo worden. De Exeo was in ieder geval niet het succes wat ze dachten volgens mij. Volgens mij kan VAG beter of Skoda of Seat opdoeken.
 

Atria

Actief lid
Op de foto doet hij me denken aan de Honda Civic Hybrid. En is dus net zo slaapverwekkend en anoniem en lelijk als dat hok.

Oftewel: slopen!!

Een Octavia (mooie auto overigens) is inderdaad veeeeeeeeel spannender ..............

Maar ff serieus, het is niet een erg bijzonder (maar wel mooi) gelijnd model, wat je eigenlijk bij Seat zou verwachten. Is exact dezelfde auto als de Skoda Mission L, maar dan een andere voorkant en achterkant. Zelfs het interieur is hetzelfde. Op de een of andere manier wil VW Seat sportief en onderscheidend laten zijn, maar mogen de designers niet echt uit de band springen. Ben benieuwd hoe de definitieve versie er uit gaat zien.
 

Fabia

† In Memoriam
Geef het weinig kans. Niet echt een onderscheidende Seat. Dan heb ik toch veel liever de Mission L of een Octavia.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb begrepen dat er geruchten zijn dat ie gebaseerd is op de Jetta, dus niet vreemd dat ie er op lijkt.

@Veejay: wat is de huidige Toledo? Het laatste model (al 1 jaar uit productie, of is het al 2 jaar?), dat in niets meer het uiterlijk van een sedan heeft?
 
E

Ex-lid 2926

In Duitsland wordt een prijs van Euro 13000 verwacht voor deze nieuwe Toledo. Als de prijs in Nederland rond de 15000 uit zal komen, geef ik deze auto best een goede kans. De leaserijder zal de auto misschien links laten liggen, maar voor de particulier kan het best een leuke aanbieding zijn. We hebben een vergrijzende samenleving, op pensioenen wordt gekort, nullijn voor de salarissen. Dan is er best een markt voor een nette ruime sedan voor een lage prijs. Niet iedere senior wil een MPV of andere hoogzitter. Deze auto moet denk ik concurreren met de Koreaanse merken. met Dacia en misschien wel met de opkomende Chinese merken.
Voor de mensen die iets spannends zoeken blijft er genoeg keuze. Ook bij de Seat dealer, de nieuwe Leon belooft ook weer een mooie sportieve hatchback te worden.
Ik denk dat deze Toledo een goed beeld geeft hoe de nieuwste Skoda eruit gaat zien. De Mission L als prototype op de IAA zag er wel heel veelbelovend en scherpgetekend uit, maar met "normale" wielen en een productieinterieur zal die ook geen toonbeeld van spannende vormgeving worden. Maar daar zit ook niet iedereen op te wachten.
Het is echter wel duidelijk hoe de rangorde in het VAG concern momenteel is. Seat staat onderaan de ladder, een trapje lager dan Skoda.
 

Hetzer

Forumguru
Seat draait vele male slechter dan Skoda.
Vag wil al langer Alfa inlijven, ten koste van Seat.
Ik betwijfel of deze Toledo Seat gaat helpen, het gros van de huidige Seat kopers wil louter en alleen een kleine sportieve HB.
 
E

Ex-lid 2926

Misschien wel goed om het over een andere boeg te gooien. Ik geloof dat Alfa op dit moment ook niet het goede voorbeeld is. Zo succesvol is dat merk de laatste jaren niet geweest en tevens kampt dat merk nog steeds met een negatief imago als het gaat om de kwaliteit.
Als Seat de successen en overwinningen in het WTCC eens wat meer gebruikt had in hun reclamecampagnes. Nu draait het tegenwoordig alleen maar om belastingvrije status, CO2 uitstoot en bijtelling. Niet iets om een sportief imago mee te creeëren.
 
Bovenaan Onderaan