In Duitsland wordt een prijs van Euro 13000 verwacht voor deze nieuwe Toledo. Als de prijs in Nederland rond de 15000 uit zal komen, geef ik deze auto best een goede kans. De leaserijder zal de auto misschien links laten liggen, maar voor de particulier kan het best een leuke aanbieding zijn. We hebben een vergrijzende samenleving, op pensioenen wordt gekort, nullijn voor de salarissen. Dan is er best een markt voor een nette ruime sedan voor een lage prijs. Niet iedere senior wil een MPV of andere hoogzitter. Deze auto moet denk ik concurreren met de Koreaanse merken. met Dacia en misschien wel met de opkomende Chinese merken.
Voor de mensen die iets spannends zoeken blijft er genoeg keuze. Ook bij de Seat dealer, de nieuwe Leon belooft ook weer een mooie sportieve hatchback te worden.
Ik denk dat deze Toledo een goed beeld geeft hoe de nieuwste Skoda eruit gaat zien. De Mission L als prototype op de IAA zag er wel heel veelbelovend en scherpgetekend uit, maar met "normale" wielen en een productieinterieur zal die ook geen toonbeeld van spannende vormgeving worden. Maar daar zit ook niet iedereen op te wachten.
Het is echter wel duidelijk hoe de rangorde in het VAG concern momenteel is. Seat staat onderaan de ladder, een trapje lager dan Skoda.