Nieuwe Skoda Fan?

Dnet

Senior Member
Hallo forum,

Op dit moment nog een beetje illegaal aanwezig, ik heb geen Skoda :).

Maar sta wel op het punt om er misschien een te bestellen; de Octavia Combi Greenline Businessline 1.6 TDI.

Grootste twijfelpunt op dit moment is nog de kleur, Rio Red of Race Blue. Voorheen eigenlijk altijd (toevallig?) rode auto’s gereden, en dat beviel goed. Hier op de forum staat een erg mooie Rio Red versie, maar omdat ik kijk naar de Greenline variant ontbreken hier de chromen strips langs de ruiten en zijn deze zwart. De zwarte strips combineren misschien weer beter met het felle blauw van de Race Blue... Kortom lastig!

-- Dnet

Joske

Forumguru
Welkom op het forum Dnet!

Race Blue is er al genoeg, neem gerust een rooie! De wagen waar jij het over hebt hier op het forum (Rio Red) heeft me toen destijds ook bijzonder aangenaam verrast qua kleur! :thumbsup:

CDK

Forumguru
Een echte greenline moet je in het groen bestellen ;)
Welkom hier en succes met je keuze! We hebben het hier niet zo op illegalen..., dus bestel die greenline maar snel ;) daarna mag je toch nog lang genoeg wachten! :)

Dnet

Senior Member
Ik had inderdaad al begrepen dat ik even moest wachten, komt wel goed, beetje geduld heb ik wel.

Zaterdag nog een proefrit in een golf, met als het goed is de motor die ook in de Octavia Greenline zit, en dan de knoop doorhakken...

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
In de Octavia heb je wat meer ruimte én wat meer voor minder, verder is het een kwestie van smaak. Succes met je keuze!

Dnet

Senior Member
Nou ja, de golf is ook niet echt een "optie" ik ga er meer mee rijden om een gevoel voor de motor te krijgen.

De andere optie die ik had was de Seat Leon ST, maar eigenlijk is die al afgevallen... Hij rijd prima, maar erg krap (kwa breedte) voorin, gewoon niet comfortabel.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom op het forum Dnet.

Blauw op de O3 lijkt wel erg standaard te worden, dus met een rode kun je je wel onderscheiden. Overigens als de O3 voorin ook nog te krap is, is de Superb misschien een mooie optie?

Dnet

Senior Member
Nee, de O3 is prima. Ik rij op dit moment ('verplicht') een Renault Megane Estate, en de ruimte voorin is zeer vergelijkbaar.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waar dat krappe gevoel bij de Leon vandaan komt, volgens de specs is de wielbasis e.d. even breed... Als ik het goed begrijp maken ze ook allebei gebruik van hetzelfde platform?

Joske

Forumguru
Het is niet omdat een wagen op hetzelfde platform gebouwd wordt dat de "invulling" van de wagen hetzelfde is é. Mooiste voorbeeld is een Fabia en een Polo, waar bij wijze van spreken de Polo in de koffer van de Fabia kon ;). Nochtans wel hetzelfde platform..

De plaatsing van de zetels, keuze grootte kofferruimte en zelfs de vormgeving in het interieur (optische idee dan) kunnen de ruimte-ervaring positief of negatief gaan beïnvloeden. Net zoals een panoramisch dak het gevoel geeft van een hogere dakhemel te hebben.

Moest elk type wagen uit de VAG-groep zijn wagens op identiek dezelfde manier inrichten op hetzelfde platform dan kunnen er zo 3 merken geschrapt worden, vul zelf maar in welke dan weg mogen ;).

Bovenaan Onderaan