nieuwe skoda Octavia combi GL/BL

jzijsling

Nieuw lid
2 weken geleden mijn nieuwe skoda Octavia combi GL/BL 1.6 diesel opgehaald. Meteen mee naar Italië gereden en 3800 kilometer op de teller. Kan dus mijn ervaringen delen.
Very easy. Een TOP auto.

Vergeleken met mijn Peugeot héél véél ruimte, genoeg power om in Duitsland goed mee te komen op de snelweg, muziekinstallatie (amundsen) prima en redelijk stil op de snelweg.

Nu terug van vakantie. Auto uitgezogen met de stofzuiger. Heb het idee dat de bekleding snel dreigt te gaan pluizen. Anderen ook last van?

Maar verder geen enkel commentaar op deze auto. Gewoon top.:xyxthumbs:

mmarechal

Actief lid
Leuk om te lezen dat de eerste (lange) rit(jes) zo goed zijn bevallen! Over de huidige bekleding kan ik (nog) geen mening geven. Ikzelf ga binnenkort over van een (pre)facelift O2 naar een nieuwe O2, ik weet niet of de huidige bekleding inmiddels is veranderd, maar had hier geen problemen mee met mijn vorige auto. Als tijdelijke auto rij ik nu een C-Max dus de pre-facelift O2 is inmiddels de 'vorige' auto.... ;)

flip

Lid
Nu zelf 14.000 km op de teller van mijn 1.6 tdi en nog altijd verrukt over de auto. Nog niets gezien dat me doet twijfelen aan de houdbaarheid van de bekleding (en ik kan je verzekeren dat de auto al enkele malen héél vuil en héél 'gestofzuigd' is). BTW: op autosnelweg een héél zuinige knaap, vind je niet?

hemi24

Forumguru
De bekleding gaat echt niet meer pluis vertonen dan je Peugeot, kan ik je verzekeren als voormalig Peugoet-rijder ;)
T.o.v. het pre-facelift model merk ik ook geen verschil.
Heb ondertussen 42.000 op de teller van de 1.6TDI staan en ben net als Flip erg tevree!

Vacaro

Senior Member
Heb zelf de O2 preFL gehad met stoffenbekleding (was wel andere dan de standaard O2 vermits de 4x4) maar na 153000km intensief gebruik zag de bekleding er nog goed uit, op enkele cola en chocoladevlekken van de kids na. Denk ni da je daar iets te vrezen hebt.

Bovenaan Onderaan