Nieuwe Skoda rijder(s) - Fabia 3 en Scala

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jordi!
Aangemeld op dit forum omdat mijn vriendin half jaar geleden een Fabia 3 MC heeft aangeschaft.
Maar nu ben ik zelf ook noodgedwongen overgestapt na een aanrijding naar Skoda, en wel de Scala!

Ik mag hem zaterdag ophalen. Gaat om een Scala 1.0 TSI First Edition in de kleur Steel Grey uit 2019!

Ik hoop hier van wat tips en tricks te worden voorzien van beide skoda's!

Hiervoor heb ik zo'n 9,5 jaar Suzuki Swift's gereden, eindigend bij een Swift Sport uit 2018.

Plaatjes bij het praatje:

skoda-scala-forum.jpg

90789641forum.jpg

Welkom! Grappig. Bij ons in huis dezelfde wagens, alleen dan de fabia combi.

Je gaat veel plezier beleven van de Scala. Heb je ook plannen om hem nog verder naar wens te maken?

jesse_s93

Forumguru
Welkom Jordi! Je hebt een mooie Scala uitgezocht ;) Veel plezier ervan!

Hopelijk niks aan de aanrijding overgehouden?

Dank voor het warme welkom!
Gelukkig op wat schouder en nekklachten na gaat het ons goed af!

Ik wil hem voorlopig nog even zo laten, ik probeer android auto nu wireless te krijgen, heeft iemand daar tips voor? Heb al veel gezocht hier en op andere sites. Zitten er randvoorwaarden aan?

Mijn scala komt uit 2019 uitgevoerd met een Bolero appnr eindigend op 869B. Software update 0464.
Ik heb zelf een Oneplus 7T met Android 11. Bekabeld werkt het allemaal prima.

jesse_s93

Forumguru
Goed om te horen dat de klachten meevallen!

Ten aanzien van wireless android auto heb ik helaas minder goed nieuws (denk ik). Het wireless gedeelte is wel aan te zetten, je hebt hiervoor echter ook WLAN nodig. Dit is door middel van een SWAP code afgeschermd en niet zomaar te activeren. Dus, tenzij WLAN al in jouw instellingen menu staat onder setup, wordt het lastig om wireless android auto/carplay te activeren. Op MY22 modellen is het inmiddels wel te bestellen voor de Bolero, voorheen was het voorbehouden aan de Amundsen.

jesse_s93

Forumguru
Je zou voor de zekerheid kunnen kijken of je al WLAN onder setup hebt staan. Dan is het vrij eenvoudig te activeren. Anders is het voor nu niet mogelijk, lastig is verkeerd geformuleerd. Ik heb een Carlinkit dongle gekocht en dat werkt prima. Een native oplossing is echter wel mooier.

Toch wat andere wensen hier om hem op te leuken.
Zoals de chrome details, zwart maken, ala Monte Carlo. Zoals Jesse_s93 ook gedaan heeft eigenlijk.
Iemand goede webshops, die dat soort onderdelen leveren?

Bovenaan Onderaan