Nieuwe Skoda rijder sinds een half jaar

R2R

Lid
Dag allemaal, ik ben Andreas, 28 winters jong en woonachtig ergens dichtbij Rotterdam.
Sinds oktober vorig jaar rijd ik in een Skoda Octavia 1.2 TSI combi in Ambition Business line uitvoering, met 16 inch velgen en donkere raampjes, in de kleur Cappucino Beige.

Was even een omslag, heb in veel verschillende auto's gereden voornamelijk van anderen, maar nog nooit een nieuwe auto voor mezelf voor "dagelijks" gehad.
Hiervoor heb ik namelijk 8 jaar lang in een Suzuki Swift GTI gereden, ook wel genaamd "de winkelkart" en voor mijn werk had ik een Citroen Berlingo 1.9 diesel.

Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan uit "ICT" voor een relatief klein bedrijf maar met een grote klantenkring in bijna heel Nederland.
De Octavia heeft er dan inmiddels ook alweer 25.000 km op staan.
Is toch wel even iets comfortabeler dan een Berlingo. :grin:

De Octavia is uiteindelijk de competitie aangegaan met een Ford Focus 1.8 Titanium, en die laatste was wel iets completer maar qua rijgedrag was het niet mijn ding.
Ik had verwacht dat de 1.2 TSI in de Skoda een regelrechte ramp zou zijn qua rijden, veel te traag of zo'n gigantische drempel van traag naar kortstondige raket als je voorbij een bepaald toerental gaat, maar dat viel me 100% mee. De proefrit heeft me toen gelijk overtuigd.

Zo af en toe neus ik eens rond op Skodaforum, dus me daarom nu ook even aangemeld en voorgesteld. :)

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en veel plezier met je O2. De 1.2 TSI is een hele fijne motor hoor.

R2R

Lid
Inmiddels is de O2 er niet meer na bijna 150.000 km (lease) en rijd ik nu in een O3. :)

R2R

Lid
Zoals in m'n forumhandtekening :)
O3 combi 1.2 TSI Rio red

En dan heb ik de ambition businessline uitvoering met als extra'tjes iets donkerdere achterruiten, een reservewiel en een trekhaak. :jaja:

Bovenaan Onderaan