Nieuwe Skoda-rijder

Albs

Lid
Een goedenavond,

Voor het eerst staat er een Skoda bij mij op de oprit. Een zwarte Octavia II hatchback 2.0 TDI met DSG bak van 2005 (model 2006).

Bij mijn zoektocht naar een diesel met automaat kwam ik deze tegen en het was meteen raak :super:

Hij rijdt echt wel fijn met zo'n DSG.

Enig minpuntje is dat de PDC alleen nog maar een piep geeft en geen beeld meer op de radio-display (Stream).

Maar verder geen klachten hoor.

Mvg,
Bertus

Hetzer

Forumguru
Mooi auto, met prima spec's ,gefeliciteerd!!!
Wat rij je hier voor dan voor auto, ook iets van de V.A.G stal of totaal iets anders???
Veel plezier hier op het forum toegewenst!

Albs

Lid
Dank je.
Hiervoor heb ik anderhalf jaar een Volvo V50 gehad met 1.6 tdi motor.
Deze motor was wel zuinig (1 op 19,5) maar hij sloeg me wel eens af als ik te snel weg wilde rijden.

Overigens had ik daarvoor een Seat Cordoba 1.9 sdi. Dus ik was al bekend met de VAG stal :-)

Kobossen

Nieuw lid
Goede keus Bertus. Ik heb na een ongeluk eens noodgedwongen een Volvo V50 mee gehad, en kwam meteen in de problemen met ruimte gebrek ! Daarnaast alle lof voor Volvo, maar de O2 geniet toch wel mijn voorkeur. Heb voor mijn O2 een Saab 9-3 2.2TiD gehad, maar heb nog geen dag spijt gehad van de O2.

De Stream is qua ontvangst wel een ramp, een update bij de dealer kan wel eens helpen.

Veel plezier en veilige kilometers met je O2

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aankoop!
Lijkt me een dijk van een motor die 2.0 TDI.
In mijn vorige Octo een 1.9 TDI van 2005 kreeg ik wel tijdens het inschakelen van de achteruit een autoplaatje op de Stream ivm de parkeersensoren.
Bij een constante pieptoon is waarschijnlijk 1 van je sensoren kapot

Albs

Lid
Dank je, ik moet zeggen dat hij ook wel vooruit wil :grin:

In het begin kreeg ik dat autoplaatje ook, maar misschien is er inderdaad een sensor stuk.
Kun je daar zo eentje van vervangen ?
Enig idee wat zo'n ding kost ?

Albs

Lid
@Kobossen:

Waarom is de Stream een ramp ? Ik heb tot nu toe niks ramp-achtigs kunnen ontdekken eigenlijk.
Kun je hem zo laten updaten ?

Dank je, de kilometers zijn tot dusver met veel plezier gemaakt :grin:

Bovenaan Onderaan